Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi představilo v Las Vegas nový koncept

Značka Audi představila na mezinárodním veletrhu spotřební elektroniky CES, který probíhá v Las Vegas (USA), fascinující technickou studii Audi Sport quattro laserlight concept. V expozici Audi měl světovou premiéru také interiér nového kompaktního sportovního vozu Audi TT.

Audi Sport quattro laserlight concept ukazuje technický náskok značky se čtyřmi kruhy v mnoha úrovních. Pohon, založený na technologii e-tron, poskytuje výkon 515 kW (700 k) při spotřebě paliva pouhých 2,5 l/100 km. Další inovací jsou laserové světlomety, které výkonem zastíní dosavadní automobilovou osvětlovací techniku. V oblasti elektronické výbavy udávají směr vývoje nové zobrazovací a ovládací systémy.

Atraktivní kupé je evolucí loňské studie Audi Sport quattro concept a spojuje sílu modelu Sport quattro s emocemi. Převisy karoserie jsou krátké a proporce harmonicky sportovní. Velmi široké a nízké dvoudveřové kupé má při rozvoru 2784 mm vnější rozměry 4602 x 1964 x 1386 mm.
Pro quattro typické dvojité světlomety kombinují systém Matrix LED s laserovými světly. Uvnitř světlometů lze rozeznat dvě nízká lichoběžníková tělesa – vnější vytváří tlumené světlo prostřednictvím soustavy diod Matrix LED a clon, zatímco ve vnitřní části jsou laserová dálková světla.
Výkonné laserové diody jsou s průměrem jen několik mikrometrů podstatně menší než diody LED. Dosah téměř 500 metrů je dvakrát větší než u dálkových světlometů LED, intenzita světla je dokonce trojnásobná. Tato Technologies objeví i na závodních okruzích ve vozech R18 e-tron quattro.



Audi TT

V průběhu roku přijde na trh třetí generace sportovního Audi TT, jehož interiér mohli již obdivovat návštěvníci veletrhu CES v Las Vegas. Poprvé se v sériovém Audi objeví virtual cockpit, plně digitální sdružený přístroj, který zobrazuje veškeré informace v brilantním grafickém zpracování na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“ přímo před řidičem. Řidič má na výběr dva režimy – klasické kruhové přístroje nebo režim „Infotainment“, v němž do popředí vystoupí informace ostatních funkcí, např. navigačního systému. Centrální monitor MMI je tak zbytečný. Díky tomu mohli designéři navrhnout přístrojovou desku, jejíž štíhlé tvary vizuálně vyjadřují filozofii lehké konstrukce značky Audi.

Vystavený model interiéru přiblížil také inovativní koncept ovládání. Nový multifunkční volant má dole zploštělý věnec a prostřednictvím ovládacích prvků na jeho ramenech lze ovládat téměř veškeré funkce. Struktura nabídky menu napodobuje chytré telefony a k dispozici je i funkce textového vyhledávání MMI. Zcela nový je také terminál MMI na konzole středového tunelu, doplněný druhou ovládací jednotkou vedle volantu. Pomocí MMI touch může řidič procházet seznamy nebo měnit měřítko map. Otočné tlačítko obklopují pouze dvě místo dosavadních čtyř tlačítek.

V rámci iniciativy Audi Urban Future vypracovalo Audi interaktivní model, který simuluje řešení mobility pro tři druhy dojíždějících pracovníků – jen v Bostonu, kde výzkum probíhal, jezdí do centra města do práce každý den více než 330 000 lidí, což představuje obrovskou zátěž pro dopravní systémy. Využití nejmodernějších technologií a jejich vzájemné propojení s městskou infrastrukturou umožní v budoucnosti časově a nákladově efektivní a zároveň maximálně pohodlnou dopravu z místa A do místa B i ve světových metropolích.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar