Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi nanuk quattro concept pro silnici i terén

Audi vystavuje na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem studii crossoveru nanuk quattro concept, která spojuje dynamiku vysokovýkonného sportovního vozu s přednostmi pohonu všech kol quattro na silnici, závodní dráze a v terénu. Motor V10 TDI stanovuje měřítka v oblasti výkonu i hospodárnosti.

„Studie Audi nanuk quattro concept byla vyvinuta v úzké spolupráci s designéry studia Italdesign Giugiaro. Vznikl sportovní vůz pro jakoukoli příležitost a pro jakýkoli druh povrchu – závodní dráhu, dálnici, silnici plnou zatáček, terén, písek nebo sníh. Koncept crossoveru spojuje dynamiku sportovního vozu s motorem uprostřed s mnohostranností SUV,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Pohon dvoumístného vozu obstarává nově vyvinutá jednotka V10 TDI, uložená podélně před zadní nápravou. Pětilitrový turbodiesel poskytuje nejvyšší výkon 400 kW (544 k) a mohutný točivý moment 1000 N.m již od 1500/min. Účinnost přeplňování dvěma turbodmychadly zvyšuje systém Audi valvelift (AVS). Vstřikovací soustava common rail pracuje s tlakem 2500 barů. Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a soustavy quattro.

Audi nanuk quattro concept má hliníkovou nosnou strukturu s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), zatímco vnější panely karoserie, lakované červeným odstínem Extreme Red, jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vůz stojí na rozvoru 2710 mm a má vnější rozměry 4541 x 1990 x 1337 mm. Pohotovostní hmotnost konceptu je cca 1900 kg. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy a dokáže jet nejvyšší rychlostí 305 km/h. A to vše při průměrné spotřebě 7,8 litru na 100 km.

Mohutná 22“ kola, obutá do pneumatik rozměru 235/50 vpředu a 295/45 vzadu, jsou zavěšena na dvojicích příčných ramen a odpružena adaptivními vzduchovými pružinami a elektronicky řízenými tlumiči se třemi úrovněmi světlé výšky (normální, +40 mm nebo -30 mm). Kotoučové brzdy jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Dynamické řízení předních kol je doplněno řízením zadních kol, které zmenšuje průměr otáčení na cca 10 metrů.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar