Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi TT ultra quattro concept - kupé pro Wörthersee

Audi se i letos účastnilo již tradiční Wörthersee Tour, tentokrát s velkou expozicí s mottem „Home of quattro“. Prémiová značka odhalila na velkém setkání příznivců sportovních a závodních vozů v Reifnitzu (Korutany) studii Audi TT ultra quattro concept.

Zlatým hřebem byla premiéra studie Audi TT ultra quattro concept. Štíhlé kupé s hmotností pouhých 1111 kg pohání motor 2.0 TFSI vyladěným na 228 kW (310 k) a 400 N.m (1900 až 5000/min). TT ultra quattro concept je katapultován z 0 na 100 km/h za 4,2 s a jeho výkonová hmotnost 3,6 kg/k je srovnatelná s čistokrevnými supersportovními vozy.
Dokonce i aktuální sériově vyráběný vůz, jehož karoserie váží pouhých 206 kg plus 98 kg odnímatelných karosářských dílů, je příkladem lehké konstrukce. Inženýři upravovali strukturu prostorového rámu ASF (Audi Space Frame) současné generace TT tak dlouho, dokud ji neodlehčili o dalších 43 kg. Společně s optimalizovanými odnímatelnými karosářskými díly ušetřili 100 kilogramů.
Audi chytře volí různé materiály podle motta „správné množství správného materiálu na správném místě“. Vůz používá polymer vyztužený uhlíkovými vlákny v zadní části, na středovém tunelu, střešních sloupcích B a střeše. Hmotnost dále snižují hořčíkové komponenty v podlaze a výztuhy závěsů.
Designéři dali velkými spoilery najevo schopnosti nového konceptu, jehož karoserie má speciální krystalicky bílý lak. Skvělý kontrast vytváří díly z uhlíkového kompozitu na kapotě, střeše, bocích a zadním víku. Stejný materiál v interiéru zdobí také výplně dveří, středovou konzoli a příčné výztuhy v místě demontované zadní lavice. Vývojáři vybavili studii rovněž skořepinovými sedadly z modelu R8 GT. Pohodlí zajišťuje klimatizace, elektrické ovládání oken a elektromechanická parkovací brzda. Vnější zrcátka nahradily kamery, jejichž obraz je přenášen přímo na digitální přístrojovou desku.
Podle principů lehké konstrukce byly provedeny rovněž úpravy podvozku. Přední kotouče jsou z keramického kompozitu a kola kombinující hliník s uhlíkovými kompozity váží o 20 kg méně. U vinutých pružin byla ocel nahrazena plastem vyztuženým skleněnými vlákny, čímž se při zachování dobré charakteristiky ušetřilo 6 kg. Společně s dalšími opatřeními byla hmotnost snížena o celkových 300 kg v porovnání se sériově vyráběným modelem.
Stejně jako původní Quattro z roku 1980 a více než pět milionů od té doby sériově vyrobených vozů Audi je koncept vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. S šestistupňovou převodovkou je TT ultra quattro concept o 1,3 sekundy rychlejší z 0 na 100 km/h než sériově vyráběný model. Nejvyšší rychlost je 280 km/h.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar