Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo Disco Volante v duchu tradice

Na letošním ročníku evropské přehlídky elegance Concorso di Eleganza v parku Villa d\'Este byla nejzajímavějším prototypem zvolena Alfa Romeo Disco Volante od karosárny Touring. Svými tvary připomíná model Alfa Romeo 1900 C52, který v roce 1952 navrhlo stejné milánské studio.

V kategorii Concept Cars & Prototypes letos vynikla Alfa Romeo Disco Volante od karosárny Touring. Toto dvousedadlové kupé bylo vytvořeno milánským studiem Carrozzeria Touring na bázi modelu Alfa Romeo 8C Competizione, se kterým sdílí šasi a motor.
Tento mimořádně atraktivní vůz kombinuje estetičnost, sportovní povahu a díky použití nejmodernějších materiálů, jakými jsou hliník a uhlíkový kompozit, také mimořádně nízkou hmotnost. Každé z vozidel je stavěné na zakázku a vyžaduje přes 4000 hodin kvalifikované práce.
Vůz vzdává hold unikátnímu kupé Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante, které letos slaví 60. výročí existence. Vůz C52 navržený karosárnou Touring v roce 1952 se mohl pochlubit extrémně nízkou hmotností a velmi účinnou aerodynamikou. Tyto vlastnosti si vyžádaly i velmi specifický design, díky kterému si vůz vysloužil přezdívku Disco Volante, tedy Létající talíř. Vůz se okamžitě po představení stal ikonou automobilového designu.
Základem je šasi modelu Alfa Romeo 8C Competizione, který byl zvolen pro svou nízkou hmotnost, mimořádně tuhou konstrukci a vhodnost pro přestavbu na vysoce výkonný zakázkový automobil, jímž Disco Volante je. Koncepci vozu tvoří před přední nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec, převodovka v uspořádání transaxle a pohon zadních kol. Tato koncepce umožnila doslova ideální rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 49 % a 51 % (přední a zadní náprava). Vůz je vybaven lichoběžníkovým zavěšením kol s kovanými hliníkovými rameny a dalšími rameny na zadní nápravě pro kontrolu sbíhavosti.
Lehký a kompaktní vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru produkuje nejvyšší výkon 450 k a točivý moment 480 Nm. Převodovka je sekvenční šestistupňová s elektronickým řazením pádly na volantu. Mezi další charakteristiky vozidla patří zadní diferenciál se zvýšenou svorností a velkoryse dimenzované ventilované kotoučové brzdy. Díky těmto technickým vymoženostem dosahuje vůz zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s a nejvyšší rychlosti 290 km/h.
Dealerství Alfy Romeo disponují veškerou nezbytnou kvalifikací pro servis a výměnu originálních náhradních dílů, přičemž karosárna Touring jim poskytuje potřebnou technickou dokumentaci i specifické komponenty a náhradní díly.



Zajímavostí jistě je i skutečnost, že Alfa Romeo vyhrála v Concorso d'Eleganza cenu Design Award for Concept Cars & Prototypes již podruhé za sebou. V roce 2012 zvolila veřejnost nejlepším prototypem kompaktní supersportovní automobil Alfa Romeo 4C, který se zrodil ze zkušeností nabitých při stavbě modelů Alfa Romeo 8C Competizione a 8C Spider.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar