Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Zítra startuje Šumava a Historic Vltava

Už jen desítky hodin chybí do startu 21.Historic Vltava Rallye i 47.Rallye Šumava Klatovy a západočeské město začíná pomalu, ale jistě soutěžní atmosférou žít. Posádky už jsou k vidění na rychlostních zkouškách při seznamovacích jízdách, a tak i organizátorům pomalu přibývá starostí.

Pro diváky má ředitelství jedno upozornění: „Asi trochu zklamu všechny, kdož si naplánovali návštěvu rychlostní zkoušky 9/13,“ říká ředitel obou klatovských soutěží Jiří Valenta. „Bohužel divácká místa, která jsme jim na tomto testu původně v programu vyznačili, musíme tak říkajíc zrušit. Nepodařilo se nám totiž dosáhnout dohody s majitelem tamních pozemků a nemůžeme tak DM13 ani DM14 doporučit k návštěvě. Omlouváme se tímto divákům za náhlou změnu jejich případných plánů, došlo k ní ale na poslední chvíli a ne naší vůlí.“
V pátek dopoledne je na programu shakedown, v úseku Poborovice - Dolní Lhota,. Před 16.h vyrazí první vůz na trať soutěže. Přednost dostanou historické vozy, na jejichž čele uvidíme bojovníky o tituly mistrů Evropy. První změřené časy se dozvíme před půl pátou z čínovského okruhu (3 kola). Druhý test mezi Svrčovcem a Řakomí je nový, na něm lze auta sledovat nejlépe v odbočení u Drslavic. Mezi Černíkovem a Kdyní je diváckých míst mnohem víc, ať v Černíkově, na křižovatce zvané „Vejpřahy“ anebo někde v následném zatáčkovitém klesání do Kdyně. Komu by se nelíbilo ani v lese na Korábu, určitě si vybere pro dívání některou z mnoha zatáček v okolí města Strážov. Tam se chystá i ozvučená zóna a při druhém průjezdu také osvětlená trať.
Sobotní etapa začne tradičním dlouhým přesunem na Vimpersko, který bude tentokrát osvěžen servisní zónou v Kašperských Horách. Pak se již pojede v novém startovním pořadí daném výsledky páteční etapy, na všechny úspěšné vozy budou čekat dva průjezdy bloku čtyř rychlostních testů. Se závoděním se začíná už 8.30 h mezi Pohorskem a Strašicemi, kde na přehledném odbočení ve Strašíně opět čeká na diváky ozvučené místo a také heliport s možností vyhlídkového letu. Tato zkouška má přes dvacet kilometrů délky (po obědě se pojede při druhém průjezdu poněkud zkrácená) a je pravděpodobné, že její časy mohou už hodně napovědět o konečném výsledku soutěže
Mnohé zajímavé zatáčky či odbočení se nacházejí totiž i na dalších zkouškách vedených po uzoučkých šumavských cestách, ať už u Hoslovic, Lažiště nebo na jednom z nejvýše položených míst, kam se klatovské soutěže podívají, tedy do Lštění (885 m n.m.). Právě ve Lštění bude opět připraven odpoledne i heliport pro vyhlídkové lety.
Zatímco organizační výbor řeší i podobné nečekané změny, v okolí Klatov už mezitím vrčí motory. Tradicí se sice v poslední době stává fakt, že náročných dvoudenních soutěží se v naší republice účastní čím dál méně vozů, v Klatovech ale z bojovníků o titul nechybí nikdo. Tým Škoda Motorsport už dokonce absolvoval svůj vlastní test, podobně důkladně se připravují i jejich soupeři. Pro své příznivce navíc Jan Kopecký i Václav Pech nachystali autogramiády, předstartovní atmosféra zkrátka graduje.

Fajnšmekři historických vozů budou muset bohužel i letos oželet účast vítěze Historic Vltava Rallye 2009 Itala Rossiho, jinak ale v této kategorii vozů přibylo omluvenek jen minimum. Mezi kandidáty prvenství je tak kromě loňských medailistů Harracha, Janoty a Cuninghama nutné zařadit i Italy Brazzoliho, Pasuttiho či Montiniho, Nora Jensena, ale i třeba Němce Hainbacha, kterému se na našich tratích tradičně dobře daří. Celkem se letos v Klatovech prezentovalo přes 90 posádek obou soutěží, no a o víkendu tak všechny ospalé šumavské silničky čeká velmi atraktivní oživení.




Semeráda čeká šumavský debut

Martin Semerád s Bohušem Ceplechou se letos ukázali již na třech rally, zařazených do českých šampionátů. Po Jänner Rally závodili úspěšně i na Valašské Rally a nejvíce se jim dařilo na Rallysprintu Vrchovina, kde zvítězili v kategorii produkčních vozů ve třídě 3.
Rallye Šumava bude druhou soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, kterou letos Semerád s Ceplechou obsadí, a stejně jako v předchozích rally, bude se jednat o první zkušenost Martina Semeráda s touto nejstarší českou rally. „Na Šumavě budu startovat letos poprvé, ale tak to bude téměř u všech mistrovských rally z MMČR, kromě bohemky a barumky. Psát, že jedem sbírat zkušenosti nemá ani smysl a nemáme se na co vymlouvat. Musíme si napsat dobrý rozpis a podle něj jet tak rychle, jak to jen půjde. Pokud se chceme dostat dál, tak to jinak nejde. Stejně jako na předchozích rally bychom chtěli bojovat o špičku mezi produkčními vozy a být pokud možno co nejvýše i absolutně,“ říká před startem Rallye Vltava Martin Semerád, průběžně druhý muž klasifikace kategorie produkčních vozů a absolutně šestý nejrychlejší v hodnocení MMČR.
„Podle prvního dne seznamovacích jízd soudím, že nás čeká opět klasická česká rally soutěž s rychlými úseky. Na krajích silnic jsou často zábrany proti cutování, což snad pomůže tomu, aby se na silnici po průjezdu pole soutěžních aut dostala vrstva nečistot. Uvidíme, každopádně je to pro mě v takovémto rozsahu hodně nezvyklé a musíme si vše do rozpisu poznačit. Celkově se na Šumavě oproti třeba Valašské Rally víc střídá charakter a hodně důležitou roli bude hrát i počasí. Při seznamovacích jízdách byl ve vyšších polohách kolem trati i sníh a místy byla vyjetá kolej na silnici. Budou to hodně těžké podmínky,“ dodává Martin Semerád.

PE, 19.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar