Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závody na Kozákově ukončila mlha

Ve čtvrtém letošním závodě Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cupu bojovali jeho účastníci poprvé v historii seriálu o zlomky sekund na Kozákově, nejvyšším vrchlu Českého ráje. Bohužel vinou počasí se tentokrát Český ráj změnil na očistec.

Voda shora, voda zdola, která navíc přinášela na trať nečistoty, což je eufemismus pro sajrajt, který ani velmi obětaví traťoví pořadatelé z SDH Záhoří a Motosportu Chuchelna nestačili zametat, a jako bonbónek mlha, že nebylo na krok slyšet. To všechno vedlo k tomu, že organizační výbor bezvýhradně schválil stanovisko komise jezdců a z bezpečnostních důvodů ukončil závod po první závodní jízdě. Ta byla kompletně odzávoděná, proto mohly být vyhlášeny v souladu se standardními propozicemi výsledky závodu i přiděleny body do celkového hodnocení mistrovství.

Ale zpět na začátek. V pátek se na parkoviště a přilehlou louku u rozhledny na Kozákově sjela necelá osmdesátka závodníků. Po dopoledním dešti trať osychala a jezdcům se zamlouvala, jezdecky byla náročná s až nebývale kvalitním povrchem (Pozn. Rekonstrukce silnice proběhla poměrně nedávno), která by mohla natrvalo obohatit náš seriál. Už na přejímce budily pozornost dva speciály Audi Quattro Sport S1. Vedle vedoucího závodníka absolutní klasifikace Petra Žáčka si přijel zazávodit i Ondřej Placata. Kategorii historických automobilů obohatil Miroslav Hodaň startující na Opelu Kadet C, bohužel bez mokrého obutí. K závodu nastoupili v silné sestavě reprezentanti domácího Motosportu Chuchelna. Večer se rozloučil s účastníky sice chladným, ale jasným počasím. Bohužel předpověď na sobotu nebyla moc optimistická.

Rozprava v sobotním ránu ještě proběhla v suchu, bohužel krátce na to se nebe nad Kozákovem a široko vůkol zatáhlo černou dekou z které se spustil neustávající déšť, který jen měnil intenzitu. Během dne ještě ztížila podmínky mlha. Jezdci naštěstí k tréninkům přistupovali s respektem k náročným podmínkám, jako memento zapůsobily zřejmě i vzpomínky na havárie na minulých závodech. Tréninky proběhly hladce a rychle, že mohla být vyhlášena i nezvykle dlouhá polední přestávka. Po ní se už na start první závodní jízdy začali řadit první jezdci. Déšť, tekoucí voda přes trať spolu s nečistotami, mlha, ne všichni měli vhodné obutí, přesto se všichni snažili co nejlépe vybalancovat snahu o nejlepší čas se snahou o dojetí do cíle s funkčním závodním autem. Což se až na jednu výjimku, extempore Pavla Barana naštěstí s dobrým koncem si můžete prohlédnout zde: http://www.youtube.com/watch?v=FpjQ9mojfvs&feature=youtu.be , podařilo. Po první závodní jízdě se na základě reakcí jezdců sešla komise, složená ze zkušených závodníků a v poměru 7:2 navrhla ukončení závodu z bezpečnostních důvodů. Na základě rozhodnutí jezdců vedení závodu zrušilo 2. závodní jízdy a byly vyhlášeny výsledky podle časů z první závodní jízdy. Samozřejmě šlo o výjimečný krok, ale bezpečnost závodníků i diváků je prvořadou starostí všech, kdo se na Edda cupu podílejí.
Závody tak skončily dřív než měly, přesto byly rozdány zasloužené poháry, jezdci se rozjeli k domovům. I přes obtížné podmínky se ukázalo, že na nové trati na Kozákov by mohly být hezké závody, takže doufejme, že příští návštěva Edda cupu v Českém ráji se vydaří.
Nyní mají účastníci Edda cupu delší přestávku, příště se sejdou v Bečově n. Teplou 6. července. To, doufejme, už tenhle podzim skončí a začne pořádná zima!


Hodnocení tříd

N 1400
Vinou technických problémů na Peugeotu 106 odpadla Dianě Merglové startující s Fábií dvojice soupeřů, a tak se stala nejúspěšnější závodnicí dne, neboť kromě poháru ze třídy se umístila na stupních vítězů v juniorském a dámském poháru.


N 1600
Zvítězil Mirek Pribula na Hondě Civic před Antonínem Širokým na Peugeotu 106, který trochu litoval, že nemohl ve druhé jízdě ukázat, že by ještě zrychlit dovedl. Třetí skončil Vladimír Kvasnička s opraveným Saxem. V rámci této třídy je vypisován značkový Saxo cup, který se tentokrát stal kořistí Radka Fuksy. Saxo cup málem přišel o jednoho startujícího, když Roman Skamene v sobotu ráno tak usilovně hledal cestu na Kozákov až přijel už po prvním tréninku.


N 2000
Pohár za první místo si do zahraničí odvezl Jan Nowak na jehož Renaultu Clio už nebylo ani památky po havárii na Ještědu. Za ním si zbylá místa na podiu rozdělili týmoví kolegové, druhý Petr Tvaroh a třetí Jaroslav Vaňátko na Hondě Acura.


N +2000
Zvítězil Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX, který tak v náročných podmínkách zúročil své letité zkušenosti. Druhé místo obsadil Miloš Feigl také na Mitsubishi a třetí skončil František Hubr na Subaru Impreza. Zdeněk Hořánek dal přednost asistenci u porodu a Martin Lev se bohužel stále ještě objevuje jen mezi diváky.


E 1400
Nikdo nedokázal ohrozit nejlepší čas Miroslava Černého se Škodou 130 L. Druhý skončil Lukáš Kubíčekna opraveném Pick-upu Škoda, s druhým pick-upem týmu Agrokart startoval jeho otec Milan Kubíček, bývalý náš špičkový motokárový jezdec. Třetí skončil Martin Maderák na Suzuki Swift.


E 1600
Jasně zvítězil Jan Reiss na Škodě 130 RS. O druhé místo se ale urputně bojovalo. Těsně jej vybojoval Karel Salaba na Citroenu Saxo, byť startoval na slickách. Jen o 6 desetin skončil třetí Zdeněk Tichý na Fordu Puma.


E 2000
Už v pátek se odhlásil Tomáš Hank s tím, že nemá na Hondu Acura mokré obutí. Vítězem se stal za domácí Motorsport Chuchelna startující Tomáš Kudrnáč na Renaultu Clio, o sekundu za ním skončil Michal Slováček na Hondě Civic Type R. Třetí také s „tajpárem“ skončil Martin Čábela, který nemohl tentokrát využít svou tradiční zbraň, útok v druhé jízdě.


E +2000
Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI potvrdil roli favorita, nezaváhal a jasně zvítězil. Druhý skončil Tomáš Kučera na devítkové evoluci Lancera a třetí Jonáš Bazy, který předvádí se svým hezky připraveným Golfem kvalitní výkony. Čtvrtý Jiří Buriánek vystrašil všechny přihlížející a možná i sebe dlouhatánským smykem až do cílové fotobuňky, aby k překvapení všech neskončil mimo trať, nýbrž spořádaně dojel do depa.


H 1300
Historicky první vítězství v seriálu vybojoval Tomáš Neruda na Škodě 110, který se nejlépe dokázal vypořádat s náročnými podmínkami. Druhý skončil Luboš Krameš na Škodě Rapid a třetí místo získal Josef Čermák, který místo startů s vlastním Escortem Mk.I, hostuje na Škodě 110 R v Autosportu Pegas.


H 1300p
Vítězstvím potvrdil Jiří Bažata na Š 130 RS svou stoupající formu a obhájil vítězství ze Kdyně, Michalu Šmídovi tak vyrostl zdatný soupeř. Překvapivě druhé místo vybojoval Antti Hoheisel startující na exTomáškově Škodě 130 L na sériových pneumatikách! Až třetí tentokrát skončil Michal Šmíd na Škodě 130 RS.


H 1600
Do jedné sekundy se vešli tři nejrychlejší v této třídě. Půl sekundy dělilo nejrychlejšího Davida Pateru na Citroënu Visa GTI od druhého Josefa Srnského jr. na Škodě 130 LR, za kterým opět o půl sekundy na třetím místě skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I.


H 2000
Vítězství patřilo Eduardu Paterovi na Peugeotu 205 GTI, který si tak buduje náskok v celkovém hodnocení třídy. Druhé jízdy se už nedočkal Ivo Král na VW Golf, který byl po první jízdě a tedy nakonec i definitivně druhý. Třetí místo obsadil Lubomír Zdeněk na dalším VW Golf.


H +2000
Výhodu trakce na vodou zalité trati a hlavně umění monstrum skupiny B ovládat dokonale využil Petr Žáček na Audi Quattro Sport a jasně zvítězil. Druhý Jaroslav Rejka s Jaguarem XJS v podmínkách, jaké na Kozákově panovaly také předvedl maximum a podařilo se mu získat skalp dalšího Sport Quattra, pilotovaného Ondřejem Placatou.

Jarda Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar