Ypres Rally vyhrál Loix se Škodou Fabia S2000
Rekordní vítězství pro značku ŠKODA na jubilejní „Ypres Rally“: poprvé v padesátileté historii této asfaltové soutěže v okolí západovlámského města Ypres vyhrála jedna značka už popáté za sebou. Freddy Loix, podporovaný belgickým importérem značky ŠKODA vyhrál tuto klasickou rally podeváté ve své kariéře, což rovněž představuje rekord.
Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA AUTO Deutschland s třetím místem dosáhli v letošní sezóně druhého pódiového umístění a postoupili tak na druhé místo celkového hodnocení mistrovství Evropy (ERC) – stejný počet bodů má irsko-britská posádka Craig Breen/Scott Martin.
„Neuvěřitelná, to se ještě nikomu nepovedlo“, říká Loix. Spolu s Johanem Gitselsem dojeli do cíle šestého podniku letošní sezóny ERC s minutovým náskokem. Devět vítězství – tento rekord doufám ještě chvíli vydrží. Chtěl bych vyseknout velkou poklonu všem fanouškům podél trati i v servisní zóně v Ypres.“
Cesta k vítězství ale nebyla jednoduchá a vedení se Loix ujal teprve po 14.zkoušce z dvaceti, v okamžiku, kdy odstoupil z vedoucí pozice Abbring s Peugeotem 208 R5, který byl včele od první zkoušky. Do té doby vyhrál také osm zkoušek, zatímco Loix tři, Breen a Lappi po jedné. Výborně rozjel soutěž také Ital Rosetti se Škodou Fabia S2000. Do šesté zkoušky si držel druhou pozici, pak měl defekt a vyjel mimo trať. Tím ztratil takřka čtyři minuty a klesl na 14.místo. Výborným výkonem v závěru rallye se dostal až na páté místo.
Velice šťastný je také Sepp Wiegand, který při svém „yperském“ debutu předvedl bezchybnou jízdu. Zejména v druhý den, kdy trať hodně klouzala, si třiadvacetiletý jezdec zachoval chladnou hlavu.
Štěstí v neštěstí měla vedoucí posádka ERC Esapekka Lappi/Janne Ferm. Finské duo do druhého dne startovalo z třetího místa a v osmé rychlostní zkoušce v sobotu dopoledne zajelo nejlepší čas. Ale krátce poté sklouzl Lappi v pravotočivé zatáčce mimo silnici a musel soutěž vzdát. „Hloupá chyba, která nás stála umístění na stupních vítězů a důležité body pro mistrovství“, říká Lappi. „Ukázalo se, že tato rally neodpouští ani nejmenší chybičku.“ Ze soutěže také po Abbringovi odstoupil pro technické potíže i týmový kolega Breen.
„Zaznamenali jste především potíže s diferenciálem, kvůli kterému musel Craig v sobotu v Ypres ze závodu odstoupit. Podstoupili jsme problém analýze a brzy přijdeme s řešením. Se závadou na motoru vozu Kevina Abbringa, jsme se zatím nesetkali. Naše zákazníky budeme o práci informovat, stejně jako o všem, co budeme u vozu měnit. A samozřejmě chci pogratulovat Christianu Jensenovi a Fredymu Pedersenovi k jejich vítězství, jehož minulý víkend dosáhli ve 4. kole mistrovství Dánska. Jejich vůz 208 T16 je jeden ze šesti, které již v Evropě závodí v soukromých rukou. „Vzhledem k výsledkům, kterých již Peugeot 208 T16 dosáhl, je jasné, že základy má pevné, ale nesmíme zapomínat, že jde stále o úplného nováčka. Navíc stojíme stejně jako ostatní výrobci před složitou rovnicí, jejímž výsledkem má být vůz s výkonným turbomotorem, přičemž je třeba uhlídat nízké náklady, jak vyžadují předpisy R5, jejichž ducha plně podporujeme. Dále před námi vždy stojí konkrétní situace na trati, kterou nikdo z nás nepodceňuje,“ dodal Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport
PR 26.6.2014
„Neuvěřitelná, to se ještě nikomu nepovedlo“, říká Loix. Spolu s Johanem Gitselsem dojeli do cíle šestého podniku letošní sezóny ERC s minutovým náskokem. Devět vítězství – tento rekord doufám ještě chvíli vydrží. Chtěl bych vyseknout velkou poklonu všem fanouškům podél trati i v servisní zóně v Ypres.“
Cesta k vítězství ale nebyla jednoduchá a vedení se Loix ujal teprve po 14.zkoušce z dvaceti, v okamžiku, kdy odstoupil z vedoucí pozice Abbring s Peugeotem 208 R5, který byl včele od první zkoušky. Do té doby vyhrál také osm zkoušek, zatímco Loix tři, Breen a Lappi po jedné. Výborně rozjel soutěž také Ital Rosetti se Škodou Fabia S2000. Do šesté zkoušky si držel druhou pozici, pak měl defekt a vyjel mimo trať. Tím ztratil takřka čtyři minuty a klesl na 14.místo. Výborným výkonem v závěru rallye se dostal až na páté místo.
Velice šťastný je také Sepp Wiegand, který při svém „yperském“ debutu předvedl bezchybnou jízdu. Zejména v druhý den, kdy trať hodně klouzala, si třiadvacetiletý jezdec zachoval chladnou hlavu.
Štěstí v neštěstí měla vedoucí posádka ERC Esapekka Lappi/Janne Ferm. Finské duo do druhého dne startovalo z třetího místa a v osmé rychlostní zkoušce v sobotu dopoledne zajelo nejlepší čas. Ale krátce poté sklouzl Lappi v pravotočivé zatáčce mimo silnici a musel soutěž vzdát. „Hloupá chyba, která nás stála umístění na stupních vítězů a důležité body pro mistrovství“, říká Lappi. „Ukázalo se, že tato rally neodpouští ani nejmenší chybičku.“ Ze soutěže také po Abbringovi odstoupil pro technické potíže i týmový kolega Breen.
„Zaznamenali jste především potíže s diferenciálem, kvůli kterému musel Craig v sobotu v Ypres ze závodu odstoupit. Podstoupili jsme problém analýze a brzy přijdeme s řešením. Se závadou na motoru vozu Kevina Abbringa, jsme se zatím nesetkali. Naše zákazníky budeme o práci informovat, stejně jako o všem, co budeme u vozu měnit. A samozřejmě chci pogratulovat Christianu Jensenovi a Fredymu Pedersenovi k jejich vítězství, jehož minulý víkend dosáhli ve 4. kole mistrovství Dánska. Jejich vůz 208 T16 je jeden ze šesti, které již v Evropě závodí v soukromých rukou. „Vzhledem k výsledkům, kterých již Peugeot 208 T16 dosáhl, je jasné, že základy má pevné, ale nesmíme zapomínat, že jde stále o úplného nováčka. Navíc stojíme stejně jako ostatní výrobci před složitou rovnicí, jejímž výsledkem má být vůz s výkonným turbomotorem, přičemž je třeba uhlídat nízké náklady, jak vyžadují předpisy R5, jejichž ducha plně podporujeme. Dále před námi vždy stojí konkrétní situace na trati, kterou nikdo z nás nepodceňuje,“ dodal Bruno Famin, ředitel týmu Peugeot Sport
1.Loix – Gitsels | Škoda Fabia S2000 | 2.43.13,7 |
2. Cherain – Leyh | Ford Fiesta R5 | + 1.09,9 |
3. Wiegand – Christian | Škoda Fabia S2000 | + 2.14,2 |
4. Kobus – De Wild | Ford Fiesta S2000 | + 2:32,5 |
5. Rossetti – Chiarchossi | Škoda Fabia S2000 | + 3.44,5 |
6. Vanneste – Snaet | Peugeot 207 S2000 | + 5.25,4 |
7. Lefevere – Vangheluwe | Mitsubishi Lancer Evo X-R4 | + 6.11,5 |
8. Duquesne – Cuvelier | Ford Fiesta R5 | + 6.53,2 |
9. Debackere – Cokelaere | Peugeot 207 S2000 | + 6.59,7 |
10. Hudec – Picka | Mitsubishi Lancer | + 9.01,6 |
PR 26.6.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout