Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

WTCC - Citroëny ovládly Marakeš

Citroën Racing má za sebou historický den na okruhu Moulay El Hassan v Marrákeši. V jeho vůbec prvním startu v závodech FIA WTCC si tým připsal 1., 2. a 3. místo v pořadí José - María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller. V druhé jízdě vyhrál Loeb před Lópezem.

Piloti Citroën Total WTCC Teamu zajeli nejrychlejší časy už v obou volných trénincích a věřili, že se jim podaří výkony zopakovat v závodech. Velké horko se podařilo zmírnit odsunutím startu na pozdější nedělní odpoledne. Když slunce zapadalo, José - María López a Sébastien Loeb kontrolovali pořadí na prvních dvou místech. Oba také zajeli nejlepší časy v kvalifikačním tréninku. Výborný start měl Yvan Muller, čtyřnásobný světový šampion a ještě před první zatáčkou se dostal na třetí pozici před Chiltona s Chevroletem.
Všechny tři Citroëny C - Elysées se tak vzdalovaly zbytku startovního pole. Zlepšovaly se kolo za kolem, když tempo udával Lopez. Piloti na Citroënech si dávali velký pozor na dobržďování a srovnali se ve volnějším tempu. To umožnilo Chiltonovi dotáhnout se a projet cílem v těsném závěsu..
Na velké oslavy ovšem nebyl čas. Tým musel rychle připravit vozy pro následný druhý závod. Do toho se startovalo v obráceném pořadí z kvalifikačních časů, takže nejvýhodnější pozici měl z Citroënu Yvan Muller na 7. Pozici, zatímco Loeb a Lopéz vyráželi z 9. resp. 10. pozice.

Hned několik stovek metrů po startu Medhi Bennani s Hondou předjel Toma Coronela s Chevroletem, aby se postaral o pozdější velmi silný náraz do zdi. Yvan Muller, který měl za sebou další ze skvělých startů, už neměl šanci se Holanďanovi vyhnout, a musel vyjet z trati s poškozeným vozem. Závodní trať byla zasypána drobnými úlomky a červený praporek zastavil závod. Ten pak pokračoval restartem za asistence safety caru. Sébastien Loeb po něm figuroval za tandemem Bennani - Monteiro, ale rychle se propracoval na druhou pozici. Nakonec se devítinásobný světový šampion v rally dokázal zbavit i tohoto soupeře a šel do vedení.
Mezitím se López dokázal proplétat startovním polem a předjel Valentehos Chevroletem a Monteira s Hondou, aby se brzy objevil hned za Loebem. C - Elysée WTCC si tak připsaly double a Sébastien Loeb ještě jednou přepsal historii. Stal se jedním z mála pilotů, kteří kdy vyhráli dva závody ve dvou různých disciplínách mistrovství světa FIA.
Naprázdno vyšel jeden z velkých favoritů Tarquni s Hondou Civic, naopak první body si připsala Lada díky šestému místu Kozlovského.
Připomínáme, že 10. a 11.května se jede závod FIA WTCC na Slovakiaringu.

Co také řekli

Yves Matton, šéf Citroën Racing: „O takovém výsledku se nám ani nesnilo. Poté, co jsme obsadili kompletně stupně vítězů díky trojici Loeb, Sainz, McRae na Rally Monte Carlo v roce 2003, jsem rád, že se nám podobný kousek podařil i tady díky trojici Pechito, Séb a Yvan. Není to sice stejná disciplína, stejné místo, ale podobnost mezi těmito velikými momenty v historii Citroën Racing je. Co mají společného? Především týmového ducha, v němž dominují pokora a bojovnost chlapců, kteří přispěli k výsledku, jenž překonal všechna očekávání. Jediná vada na kráse je nehoda Yvana Mullera po startu závodu číslo 2. Jsem zklamaný z toho, že nemohlo být odměněno jeho nezměrné úsilí, které s námi odvedl při vývoji auta a organizaci celého týmu pro tuto novou výzvu. Určitě připravíme skvělé auto právě pro něho na další víkend!“

José-María López: „Jsem pyšný na to, že jsem součástí tohoto týmu. Pro první závod jsem dobře věděl, že rozhodující bude start. Dostal jsem se dopředu velice rychle, což mi umožnilo zbytečně nepřehřívat brzdy. Byl to těžký závod, ale druhý byl mnohem tvrdší. Byl jsem šťastný, že jsem se dokázal vyhnout nehodě, která zachytila Yvana. Já pak byl schopen se propracovat startovním polem kupředu až na druhou pozici bez toho, aniž bych zbytečně riskoval.“

Sébastien Loeb: „Nevěděl jsem přesně, co bych mohl očekávat, ale Citroën vyvinul skvělé auto. Od podvozku, přes motor...všechno bylo perfektní. Mohli jsme mezi sebou v prvním závodě víc bojovat, ale nebylo možné najít skulinku, jak Lopeze předjet. On prostě neudělal sebemenší chybičku a já se musel spokojit s druhým místem. Ve druhém závodě jsem měl více štěstí na startu. Pak už bylo jasné, že jsme rychlejší než naši soupeři a posunuli se až do čela.“

Yvan Muller: „Ještě nikdy jsem na tomto okruhu nebyl příliš úspěšný, pravděpodobně mám za sebou jeden z nejhorších víkendů ve WTCC. Závod první probíhal dobře, Můj jediný cíl byl předjet Chiltona hned po startu a držet svou pozici až na pódium. Abych se pokoušel předjíždět moje týmové parťáky, to bylo velice riskantní, obzvlášť když za čtyři dny nás čeká další start v mistrovství světa. Na začátku druhého závodu jsem se pokoušel vyhnout autu Tomma Coronela, ale odrazilo se a zasáhlo mě. Nešlo s tím nic dělat, ale takový je nás sport.“



1.jízda

1.LopezCitroën C-Elysee WTCC24 kol, 24:40.950
2.Loeb Citroën C-Elysee WTCC+0.713
3.Muller Citroën C-Elysee WTCC+1.607
4.ChiltonChevrolet Cruze WTCC+8.222
5.BorkovicChevrolet Cruze WTCC+11.849
6.MonteiroHonda Civic WTCC+20.495
7.Bennani Honda Civic WTCC+25.111
8.Valente Chevrolet Cruze WTCC+29.953
9.Michelisz Honda Civic WTCC+44.953
10.ThompsonLada Granta+48.596



2. závod
1.Loeb Citroën C-Elysee WTCC16 kol, 47:50.589
2.Lopez Citroën C-Elysee WTCC+4.321
3. Valente Chevrolet Cruze WTCC+7.598
4. ChiltonChevrolet Cruze WTCC+18.305
5. Bennani Honda Civic WTCC+18.331
6.KozlovskiLada Granta+19.757
7.MorbidelliChevrolet Cruze WTCC+23.117
8.EngstlerBMW 320+38.957
9.FilippiSeat Leon WTCC+48.611
10.di SabatinoBMW 32050:553




Citroën 15.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar