Volkswagen slaví první vítězství ve světové rally
Hned druhý start ve světovém šampionátu WRC, kterým byla Švédská rally, proměnil Volkswagen zásluhou dvojice Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ve vítězství. Volkswagen tak již překonal vlastní očekávání pro svou první sezónu v mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship).
Posádka Ogier/Ingrassia se ujala od začátku vedení, které díky jedenácti z 22 možných nejlepších časů v rychlostních zkouškách nepustila až do cíle. Základní kámen pro úspěch byl položen již ve čtvrteční kvalifikaci, v níž se Ogier se svými spolujezdcem umístil na prvním místě. Dobrý výsledek pro Volkswagen završila posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), která dojela s druhým Polem R WRC na čtvrtém místě.
Vítězství Sébastiena Ogiera a Volkswagenu ve Švédské rallye zaujímá zvláštní místo v historii mistrovství světa v rallye FIA. Celkem osmý úspěch Ogiera je teprve druhým vítězstvím Středoevropana ve Švédské rallye od roku 1950. Předtím triumfovali téměř výhradně jezdci ze severských zemí – Sébastien Ogier je po vícenásobném mistru světa Sébastienu Loebovi druhým vítězem Švédské rallye, který nepochází ze severu.
Ve Švédské rallye se používají speciální „švédské pneumatiky s hroty“ od společnosti Michelin, soutěžní vozy WRC v zimní specifikaci a speciální oleje Castrol pro motor, převodovku a diferenciály. V jedinečných podmínkách Švédské rallye podalo Polo R WRC překvapivě silný výkon: celkově se ve 22 rychlostních zkouškách umístilo 28krát mezi třemi nejlepšími.
Jako vítěz speciální závěrečné rychlostní zkoušky PowerStage, která se letos konala poprvé, převzal Sébastien Ogier také vedení v průběžném pořadí mistrovství světa v rallye. V tzv. PowerStage jsou udělovány bonusové body za první, druhé a třetí místo. Ogier tak vede mistrovství světa v hodnocení jezdců s tříbodovým náskokem před Seabstienem Loebem.
Ogier po celou dobu rallye svému bývalému kolegovi Loebovi nejmenší šanci a ten poslední den prakticky rezignoval, neboť viděl, že eliminovat půlminutovou ztrátu je prakticky nemožné. Naopak na něj zle dotíral Mats Ostberg, jenž zajel Švédskou rally ve velkém stylu a nebýt penalizace, kdo ví, jestli by nepřestihl i Francouze.
Výborné 13. místo vybojoval se Škodou Fabia S2000 německý mladík Sepp Wiegand, jedno místo před ním získal polský miliardář Solowow.
Sébastien Ogier: „Je to nepopsatelný pocit! V autě jsme radostí křičeli. Je to prostě nepochopitelné, že jsme již ve druhé rallye vybojovali první vítězství pro Volkswagen a tým. Je to asi nejkrásnější okamžik mé kariéry. Polo R WRC pracovalo po celou dobu perfektně, mechanici auto skvěle připravili. Ve Švédsku se toho může tolik přihodit, podmínky na sněhu jsou obtížné – jsem ohromně hrdý, že jsem tady vyhrál jako druhý Středoevropan a před nejlepším soutěžním jezdcem všech dob. Až do posledního dne jsme museli jet na 100 procent, protože Sébastien Loeb zkoušel až do konce všechno možné. Zejména v první rychlostní zkoušce, ‚Mitandersfors‘, v neděli ráno, jsem se obával, že dožene více času. Ale nestalo se. Teď jsem zkrátka šťastný.“
Vítězství Sébastiena Ogiera a Volkswagenu ve Švédské rallye zaujímá zvláštní místo v historii mistrovství světa v rallye FIA. Celkem osmý úspěch Ogiera je teprve druhým vítězstvím Středoevropana ve Švédské rallye od roku 1950. Předtím triumfovali téměř výhradně jezdci ze severských zemí – Sébastien Ogier je po vícenásobném mistru světa Sébastienu Loebovi druhým vítězem Švédské rallye, který nepochází ze severu.
Ve Švédské rallye se používají speciální „švédské pneumatiky s hroty“ od společnosti Michelin, soutěžní vozy WRC v zimní specifikaci a speciální oleje Castrol pro motor, převodovku a diferenciály. V jedinečných podmínkách Švédské rallye podalo Polo R WRC překvapivě silný výkon: celkově se ve 22 rychlostních zkouškách umístilo 28krát mezi třemi nejlepšími.
Jako vítěz speciální závěrečné rychlostní zkoušky PowerStage, která se letos konala poprvé, převzal Sébastien Ogier také vedení v průběžném pořadí mistrovství světa v rallye. V tzv. PowerStage jsou udělovány bonusové body za první, druhé a třetí místo. Ogier tak vede mistrovství světa v hodnocení jezdců s tříbodovým náskokem před Seabstienem Loebem.
Ogier po celou dobu rallye svému bývalému kolegovi Loebovi nejmenší šanci a ten poslední den prakticky rezignoval, neboť viděl, že eliminovat půlminutovou ztrátu je prakticky nemožné. Naopak na něj zle dotíral Mats Ostberg, jenž zajel Švédskou rally ve velkém stylu a nebýt penalizace, kdo ví, jestli by nepřestihl i Francouze.
Výborné 13. místo vybojoval se Škodou Fabia S2000 německý mladík Sepp Wiegand, jedno místo před ním získal polský miliardář Solowow.
Sébastien Ogier: „Je to nepopsatelný pocit! V autě jsme radostí křičeli. Je to prostě nepochopitelné, že jsme již ve druhé rallye vybojovali první vítězství pro Volkswagen a tým. Je to asi nejkrásnější okamžik mé kariéry. Polo R WRC pracovalo po celou dobu perfektně, mechanici auto skvěle připravili. Ve Švédsku se toho může tolik přihodit, podmínky na sněhu jsou obtížné – jsem ohromně hrdý, že jsem tady vyhrál jako druhý Středoevropan a před nejlepším soutěžním jezdcem všech dob. Až do posledního dne jsme museli jet na 100 procent, protože Sébastien Loeb zkoušel až do konce všechno možné. Zejména v první rychlostní zkoušce, ‚Mitandersfors‘, v neděli ráno, jsem se obával, že dožene více času. Ale nestalo se. Teď jsem zkrátka šťastný.“
1.Ogier – Ingrassia | VW Polo R WRC | 03:11:41.9 |
2.Loeb – Elena | Citroën DS3 WRC | +00:41.8 |
3.Østberg – Andersson | Ford Fiesta RS WRC | +01:24.5 |
4.Latvala – Anttila | VW Polo R WRC | +01:30.6 |
5.Neuville – Gilsoul | Ford Fiesta RS WRC | +05:06.4 |
6.Hänninen – Tuominen | Ford Fiesta RS WRC | +05:43.1 |
7.Prokop – Ernst | Ford Fiesta RS WRC | +0:11:25.4 |
8.Solberg H. – Axelsson | Ford Fiesta RS WRC | +0:11:42.7 |
9.Novikov – Minor | Ford Fiesta RS WRC | +0:13:04.7 |
10.Al Rajhi – Orr | Ford Fiesta S2000 | +0:16:27.0 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout