Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Věroslav Cvrček ml. ve šlépějích svých rodičů

V devadesátých letech patřila k naší soutěžácké špičce manželská dvojice Věroslav a Mirka Cvrčkovi z malebné obce Besedice, přmo pod skalním městem Kalich. S nejrůznějšími škodovkami, které si doma sami připravovali, dosahovali výborných výsledků.

Poprvé startovali spolu v roce 1987 na Rally Plzeň, tehdy ještě s Mirkou Martinkovou, ale o dva roky později už usedali do vozu jako Cvrčkovi. A to jim vydrželo až do roku 2000. Za tu dobu vystřídali různé škodovky až po Octavii WRC a zajeli skvělých výsledků, jako například čtvrté místo v Rally Bohemia 96.
Po skončení společné kariéry usedla Mirka Cvrčková párkrát ke Katce Trojanové a pomáhala jí v jejích začátcích. Věroslav se zase objevoval jako mechanik v továrním týmu Škoda Motorsport. Jak to už totiž bývá, ani sebelepší jezdci nemají na růžích ustláno, pokud nemají za sebou silného sponzora a nepocházejí z oblasti zaslíbené automobilovému sportu, jako je třeba Zlínsko. Barum Team za který startovali se po revoluci rozpadl.
Dlouho nebylo o Cvrčkových moc slyšet, jedině pak v souvislosti s pronájmem soutěžního automobilu. Ale dorůstal syn Věroslav, který se už v 18 letech pomalu začínal objevovat za volantem závodních automobilů, nejdříve na menších podnicích po okolí, později začal pronikat i na větší rally. Víc o něm bylo slyšet třeba v souvislosti se zahraničními starty, kde dosahoval přes své mládí pozoruhodných výsledků, a to i za volantem Škody Octavie WRC. Domácích soutěží se prakticky nezúčastňuje (výjimkou byly sprinty v roce 2011) ani dnes a důvod je prostý. Nedostatek financí. O to víc vyniká sedmá příčka z letošní Rally Bohemia: Tento výsledek bohužel skončil bez patřičné odezvy sdělovacích prostředků. Přestože se už od prvních rychlostních zkoušek pohyboval v první desítce, tak v oficiálních tiskových zprávách vydávaných pořadatelem o něm nebyla ani zmínka, na rozdíl od jiných jezdců. A to nemluvíme o celostránkových reportážích o zpěvačce Olze Lounové v deníku Sport nebo v Blesku. Jen proto, že jde o VIP osobnost, u níž ale nelze mluvit o žádném kvalitním sportovním výkonu. S Renaultem Clio dojela poslední.
Ale vraťme se k Věroslavu Cvrčkovi ml. Nejenže se od samého začátku objevoval se Škodou Fabia S2000 hodně vysoko ve výsledkové listině, tak na trati předváděl krásnou jízdu, kterou dokázal potěšit nejen sebe, ale i diváky podél tratě.
Na start Rally Bohemia se těšil už vloni, ale soutěž byla ukončena po druhé zkoušky a na rychlostních zkouškách nemohl rozvinout svůj talent.Škoda, že tovární tým Škoda Motorsport hledá neustále jezdce v zahraničí a nerozhlédne se v českých luzích a hájích. Ani Němec Wiegand ani Fin Lappi toho zatím moc nepředvedli.
Výkony Věroslava Cvrčka jsou určitě příslibem do budoucna a jde jen o to, aby sehnal štědré sponzory.
Chtě nechtě se musíme zmínit ještě o zázemí týmu Rexteam Besedice, které si v ničem nezadá s renomovanými profesionálními týmy, navíc jde doslova o rodinné zázemí. Taťka Věroslav jako hlavní mechanik s bohatými zkušenostmi se stará o vůz, mamka Mirka zase o dobré jídlo a přiloží ruku k dílu, kde je právě třeba.
U Cvrčků je prostě pohoda. Přejme si, abychom o posádce Věroslav Cvrček a Ondřej Šálek ještě hodně slyšeli. Minimálně tak, jako po letošní německé Rallye Thüringen, kde vybojovali krásné druhé místo.



J.Lasík 17.7.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar