Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Polo R WRC a Polo R WRC Street v Monaku

Dva vozy Polo R WRC, dvě světové premiéry: Volkswagen vstoupí v roce 2013 do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) účastí v legendární Rallye Monte Carlo, která se pojede ve dnech od 15. do 20. ledna. Druhou událostí byla premiéra civilní verze Polo R WRC Street.

V sobotu 8. prosince byly v Monaku představeny přibližně 250 novinářům a hostům dva ostré vozy, soutěžní Polo WRC o výkonu 232 kW (315 k) ve finální podobě včetně posádek, i jeho sportovní sériově vyráběná verze. Pět týdnů před prvním soutěžním nasazením na stejném místě přejelo Polo R WRC vyvinuté pro mistrovství světa v rallye přes symbolickou startovní rampu před slavným kasinem v Monte Carlu, a odstartovalo tak novou éru pro značku Volkswagen v motoristickém sportu. O několik minut dřív byla odhalena také silniční verze vozu Polo R WRC.
„Volkswagen se na mistrovství světa intenzivně připravoval a všichni členové týmu se již nemohou dočkat na první soutěže s Polem R WRC,“ říká Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mistrovství světa v rallye je pro nás novou výzvou, s níž se hodláme konfrontovat za pomoci celé řady dobrých nápadů a silného týmu. Vsadili jsme na vynikající osobnosti, ať je to Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen nebo tým stojící v pozadí. Do vozu Polo R WRC jsme vložili 17 měsíců intenzivního vývoje, testování a mnoho inovací.“
Značku Volkswagen bude v mistrovství světa v rallye 2013 za volanty vozů Polo R WRC reprezentovat exkluzivní sestava jezdců: Sébastien Ogier společně s navigátorem Julienem Ingrassiem (oba z Francie) a Jari-Matti Latvala se spolujezdcem Miikkou Anttilou (oba z Finska). Posádky Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila zahájí sezónu v rovném postavení. Obě mají na svém kontě sedm vítězství v seriálu WRC. „Po více než roce a půl příprav se už nemohu dočkat na start ‚Monte‘ za volantem Pola R WRC, abychom viděli, jak si stojíme v porovnání s konkurencí,“ říká Sébastien Ogier, který přešel ke značce Volkswagen v listopadu 2011 a pro něhož je „Monte“ domácí soutěží. Není bez zajímavosti, že v letošním roce startoval v mistrovství světa s vozem Škoda Fabia S2000, který nasazoval Volkswagen Motorsport. A dosahoval s ním v konkurenci vozů WRC velice dobrých výsledků.
Jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, který letos skončil v MS třetí, přestoupil k VW od Fordu: „Pro mě je Volkswagen nejlepší volbou ve snaze o dosažení jasného cíle: titulu mistra světa. Tým na mě zapůsobil svým odhodláním a skvělými mezilidskými vztahy. Každý jednotlivec dělá maximum, aby pomohl celému týmu k úspěchu. Na Monte se skutečně moc těším.“
Od Rallye Portugalska, čtvrtého podniku MS plánuje Volkswagen nasazení třetího vozu. Za volant usedne mistr seriálu Intercontinental Rally Challenge (RC) Andreas Mikkelsen z Norska s novým navigátorem Mikko Markkulou, z Finska.
Volkswagen sestavil tým jezdců, který se může pochlubit jak zkušenostmi, tak ambicemi. Ogier (28 let), Latvala (27 let) a Mikkelsen (23 let) patří nejen mezi nejmladší, ale také mezi nejrychlejší jezdce na soutěžní scéně.



VW Polo R WRC Street

Společně s vozem Polo R WRC (232 kW/315 k, 0-100 km/h za 3,9 s, 1200 kg) pro mistrovství světa v rallye představil Volkswagen v Monaku také sériově vyráběnou variantu a jmenovce soutěžního vozu: Polo R WRC Street. Civilní verze má impozantní exteriér s bílým lakem, modrými/šedými pruhy, nárazníky ve stylu WRC a 18“ kola z lehké slitiny. Pod kapotou je výkonný dvoulitr TSI s výkonem 162 kW (220 k) a maximální točivý moment 350 N.m. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s. První vozy budou dodány v září 2013.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar