Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

V Tour de Corse vítězí Peugeot

Třetí podnik šampionátu IRC přinesl napínavou podívanou od prvního do posledního kilometru. Poprvé v historii zavítal seriál IRC na Korsiku, která připravila 321 kilometrů rychlostních zkoušek. O vítězství se opět utkaly pouze značky Škoda a Peugeot,ale tentokrát měli navrch Francouzi.

Korsická rally se v kalendáři šampionátu IRC objevila poprvé v historii a vrátila se svou pro posádky i celé týmy, soutěž rozesetá po celém ostrově. To vše v kombinaci nového asfaltu a rozbitých silnic, kamení popadaného ze skal typických pro korsickou krajinu vyžadovalo maximální nasazení od všech členů týmu.
Soutěž začala ve čtvrtek prvními 55 kilometry v okolí města Calvi, které v součtu zajel nejlépe Neuville s Peugeotem 207 S2000 o devět sekund před Kopeckým se Škodou Fabia S2000, Bouffierem s Peugeotem (+12,4 s), Mikkelsenem (+13,8 s) rovněž s Fabií.
Druhý den se soutěž přesunula do vnitrozemí k městečku Corte a na jezdce čekalo šest erzet, z nichž jedna byla pro nehodu předjezdce (Ari Vatanen) zrušena. To celkově narušilo rytmus soutěže a tempa jezdců. Ve vedení byl i po druhé etapě Neuville o 23 s před Kopeckým, na třetí místo se posunul Loix s další Fabií, jenž zaostával o další 4 s, čtvrtý zůstával Mikkelsen.
Sobotní etapa zavedla soutěžní pole k okolí hlavního města Korsiky, přístavu Ajaccia. Kopecký zavelel od začátku k mohutnému nástupu, na první erzetě najel na Neuvilla 9 s a také v dalších jej stahoval. Perfektní nastavení vozu v závěrečném dni a skvělý výkon přinesl Kopeckému konečné druhé místo, třetí dojel Loix jedoucí s podporou továrního týmu. Konečné šesté místo Mikkelsena z týmu Škoda UK Motorsport ovlivnila proražená pneumatika ve dvanácté erzetě.
Jan Kopecký: „Určitě jsme chtěli zvítězit, soutěž však byla dlouhá a náročná, navíc jsme místní tratě moc neznali. První dva dny nebyly z naší strany zcela optimální, ale poslední den jsme našli správný rytmus. Dvě druhá místa za sebou nejsou špatná, šampionát bude ještě hodně dlouhý.“

Peugeot si už na Korsice připsal nejeden úspěch v minulých letech. V roce 1986 zvítězil na Korsice Bruno Saby s vozem 205 Turbo 16, v letech 2000 a 2002 Gilles Panizzi s vozem 206 WRC. Letos se na Tour de Corse prosadila mladá posádka týmu Peugeot Belux ve složení Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul. Ze třinácti erzet ve třech byli osmkrát nejrychlejší a dosáhli prvního mezinárodního úspěchu. Další vítězství si připsali na své konto s Peugeoty ještě Bouffier a Wilks, zbylé tři si rozdělily škodovky – Kopecký (2x) a Mikkelsen.
Neuvilleovo vítězství ještě doplnil čtvrtý soukromý jezdec Pierre Campany, díky čemuž se Peugeot posunul v průběžném hodnocení Poháru konstruktérů IRC na dva body za vedoucí Škodou. Kalich hořkosti vypúil až do dna výborně jedoucí Bouffier, který se dokonce po čtvrté zkoušce dostal do vedení. Ale pak jej postihl defekt, znamenající propad na šesté místo. V poslední zkoušce vyjel však z trati a musel vzdát.
Thierry Neuville je s největší pravděpodobností ve 22 letech nejmladším vítězem v historii Tour de Corse. Belgická federace automobilového sportu RACB si ho všimla na konci roku 2007 při hledání nových talentů. V roce 2008 na sebe upozornil ve Fiesta ST Trophy. V loňském roce zvítězil ve voze C2 R2 Max v belgickém Citroën Racing Trophy. V roce 2010 se prosadil v J-WRC v Bulharsku (Citroën C2 S1600), ale především se za volantem vozu 207 S2000 týmu Peugeot Belgie-Lucembursko začal seznamovat s IRC (3. místo v Ypres a 4. místo na Sardinii). Před měsícem se poprvé dostal v zahraničí v závodě IRC na stupně vítězů (3. místo na Kanárských ostrovech) a nyní zvítězil v Tour de Corse.
„Ti, kdo pochybovali o konkurenceschopnosti našeho vozu, se mohou zcela uklidnit,“ pronesl Frédéric Bertrand. „Je více než kdy jindy ve skvělé formě a počítáme s tím, že letos opět vyhrajeme Pohár konstruktérů. K tomu máme pochopitelně Bouffiera a Neuvilla, ale také Guy Wilkse a doufám i Bruno Magalhaese!“

1.Neuville – GilssoulPeugeot 207 S20003:20:51,0
2. Kopecký – StarýŠkoda Fabia S2000+ 0:15,5
3. Loix – MiclotteŠkoda Fabia S2000 +1:02,6
4. Campana – de CastelliPeugeot 207 S2000 +3:59,1
5. Magalhaes –GravePeugeot 207 S2000+4:28,2
6. Mikkelsen – FloeneŠkoda Fabia S2000+ 4:30,1
7. Maurin –UralFord Fiesta S2000+4:33,3
8. Gardemeister – SuominenŠkoda Fabia 2000+6:33,3
9. Sandell – ParmanderŠkoda Fabia S2000 +8:28,8
10. Leandri – LeanardiPeugeot 207 S2000+9:41,5



Průběžné pořadí - jezdci
1.Freddy Loix (B)45 bodů
2. Thierry Neuville (B)40
3. Jan Kopecky (CZ)40
4. Juho Hänninen (Fin)33
5. Bryan Bouffier (F)31
6. Guy Wilks (GB)25



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar