Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Telnici se bojovalo o body do Edda Cupu

Další dějství Edda cupu se odehrálo v severočeské Telnici, jako náhradní závod za Hronov, který se nepodařilo z místně-organizačních důvodů zajistit. Ačkoliv sami závodníci říkají, jaká je trať v Telnici super a na srdce, vždy, pokud je zařazena do seriálu, má nejslabší účast ze všech závodů.

I letos se za oba dny zúčastnilo 68 závodníků, což je letos nejméně a na Edda cup slabá účast. Škoda prvních 300 metrů trati, jinak je povrch perfektní. Letos závod ještě ztížily povětrnostní podmínky. V sobotu nejprve déšť, pak závodění na osychající trati, v neděli se k dešti přidala ještě mlha taková, že bylo nutno přidat ještě jednoho traťového komisaře, aby byla celá trať pod vizuální kontrolou pořadatelů. Traťoví pořadatelé rekrutující se z okolí Romana Holocha, si zaslouží velkou poklonu. Odvedli perfektní práci i v těžkých podmínkách, za celé dva dny nebyla na jejich adresu slyšet jediná výtka.
Měnící se klimatické podmínky závody náležitě zdramatizovaly a z některých jezdců udělaly, i když asi nechtěně, hrdiny, když při absenci mokrého obutí museli absolvovat celý závodní program na slickách. Závody poznamenala jedna havárie, naštěstí jen s materiální škodou, bez zranění jezdců, nebo ohrožení diváků.

Edda cup bude po Telnici pokračovat 31.5. – 1.6. ve Kdyni, kde se naopak očekává tradičně vysoká účast a konečně by se už mohlo umoudřit i počasí.


Hodnocení tříd


N 1400
Z pěti závodníků na startu byl v sobotu jasně nejrychlejší Vlastimil Suk jr. na Suzuki Swift. O další místa za ním sváděli boj bratři Brouskové na Mini Cooperu s Tomášem Vlčkem na Peugeotu 106. Ten si v první jízdě vybojoval náskok a v druhé si jízdou na jistotu kontroloval celkově druhé místo. Na třetím místě skončil Adam Brousek a čtvrtý jeho bratr David, přestože jako jediný dokázal ve druhé jízdě překonat zrychlit a zajet lepší čas než v první jízdě. V neděli již nestartoval Vlasta Suk. Zvítězil smolař sobotního závodu Václav Kapal s VW Lupo. Vyrovnanější výkony z bratrské dvojice Brouskových tentokrát podával David a skončil druhý před bratrem Adamem, takže miník si za neděli vysloužil dva poháry.


N 1600

Bohatě obsazená třída, vyrovnaná kvalitní široká špička, zajímavé souboje i v dalších patrech pořadí včetně zápolení v Saxo cupu, to je charakteristika produkčních šestnáctistovek. Aspirace na vítězství má minimálně pět jezdců. V sobotu byl nejlepší z nich Mirek Pribula na Hondě Civic. Protože jeho vlastní speciál ještě není v závodní kondici, vzal Jaroslav Fikota zavděk tátovou produkční Hondou Civic a řádně jí vypálil výfuk. V sobotu se ještě rozkoukával a skončil jen druhý, v neděli ovšem jeho souboj s Mirkem Pribulou patřil k vrcholům celého víkendu. Po první jízdě vedl o vlas Mirek, v druhé o dva vlasy zvítězil Jarda, takže nakonec z toho bylo nedělní vítězství pro Jaroslava Fikotu jr. o 0,4 s. Třetí místo po oba dny patřilo Tomáši Omelkovi na Peugeotu 106. V Saxo cupu zvítězil Roman Holoch špičkový jezdec tehdejší třídy Superproduction v evropském kopcovém mistrovství.


N 2000
Kontroverzní atmosféra v této třídě vyústila ve start pouze jednoho jezdce, kterým byl Lukáš Kubíček na Hondě Civic TypeR. Vedení Edda cupu nyní usilovně pracuje na tom, aby se do dalšího závodu ve Kdyni situace vyjasnila a uzavřela ve shodě s regulemi Edda cupu.


N +2000
Vlhký povrch tratě na srdce nejlépe sedl Jiřímu Hákovi, který s Mitsubishi Lancer EVO IX po oba dna opanoval třídu nejsilnějších produkčních vozů. Za ním skončil dvakrát druhý Martin Lev na Subaru Impreza, v sobotu ještě se zdvořilým odstupem, v neděli po první jízdě to mezi oběma rivaly bylo velmi vyrovnané, ale Jiří Hák druhou jízdu zajel neskutečně, takže Martinovi i když také ještě zatáhl, zůstala zase druhá příčka. Třetí místo podle předpokladů před Františkem Hubrem se Subaru vybojoval Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX.


E 1400
Ze tří vozů, které se sešly na startu, pilotoval to nejrychlejší, Suzuki Swift, Petr Šebesta slavící dvojité vítězství. Za ním po oba dny skončil na druhém místě vždy Tomáš Novák na Škodě Pick-up. Třetí místo patřilo Romanu Volfovi s velmi pěkně připravenou Škodou Felicia.


E 1600
Do třídy šestnáctistovek před sezónou přišli dva velcí závodníci Mirek Černý a David Černý, a tak zřejmě někteří jezdci, jak se depem neslo o J. Reissovi, se vydali hledat seriál závodů, kde poháry nevisí tak vysoko a musíte mít opravdu pech, aby na vás taky nějaký nezbyl. V Telnici se v této třídě sešlo pět závodníků, kteří upřednostňují srdnatý boj v kvalitní konkurenci. Po oba dny kraloval Miroslav Černý na Škodě 130 L. Jeho velký soupeř David Černý na Škodě Pick-up udělal v sobotní první závodní jízdě hodiny a pohřbil naděje na dobré umístění. V neděli už si dal pozor a bezchybnou jízdou vybojoval stříbro.. Dvakrát ke třetímu místu dovezla Dominika Tichého Puma od Forda, bohužel druhého svého jezdce zklamala, když Zdenku Tichému na startu závěrečné jízdy rupla poloosa. V sobotu vystoupil poprvé v Edda cupu na stupně vítězů, když přebíral pohár za druhé místo Ladislav Krupička veličina kopcového a okruhového závodění osmdesátých let, tentokrát na Alfě Romeo.


E 2000
Ve dvoulitrech se sešli také jen tři jezdci a karty zůstaly jasně rozdány po oba dny. Dvakrát zvítězil Hynek Charvát na Nissanu Sunny GTI. Dvakrát druhý skončil Michal Slováček na Hondě Civic TypeR, ještě po první závodní jízdě se zdálo, že by mohl Hynka trápit více, ale nakonec se musel spokojit s druhou příčkou. Třetí jezdil, vítěz z Ještědu, Libor Kotrmon na Škodě Octavia.


E +2000
Prestižní souboj ve třídě nejsilnějších speciálů pro sebe po oba dny rozhodl Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI. Jeho jízda s totálním nasazením, když při průletu cílem musela naskočit husí kůže i jinak poměrně netečné fotobuňce, přinesla vynikající čas i výsledek. Na mokré trati zůstal jen 4 s za suchým rekordem Lukáše Suchomela na Lotusu Elise. Druhý v sobotu Tomáš Kučera sice musel uznat, že na prvního Koška tentokrát mít nebude, ale statečně bojoval, bohužel tato snaha nebyla v neděli odměněna, u jeho Mitsubishi Lancer EVO IX přestal v závěrečné jízdě fungovat mezinápravový diferenciál a bylo po závodění o první místo. V sobotu skončil na třetím místě hezky jedoucí Petr Flosman na Porsche 996 GT3, přece jen na mokré trati limitován koncepcí vozu. V neděli už Porsche nestartovalo. Druhé místo v neděli vybojoval Hubert Musial na BMW M3. Třetí skončil s invalidním autem Tomáš Kučera.


H 1300
Na startu nejsilněji obsazené třídy historiků se sešlo 10 škodovek a jedno Autobianchi A112 Abarth,sice s nižším objemem, ale vůbec si nevedlo proti plnoobjemovým škodovkám špatně. V sobotu sice vyhrál úřadující mistr třídy Tomáš Neruda se Škodou 110 L, ale Josef Čermák jun. s Autobianchi mu těsně dýchal na záda. Třetí skončil Přemysl Šebek na Škodě 120 S, u kterého technický komisař po závodě zjišťoval a zjistil správný, třídě odpovídající objem motoru. V neděli už se 0,4s náskokem zvítězil Josef Čermák jun. a zapsal tak do análů Edda cupu první vítězství italského vozu ve třídě. Tomáš Neruda skončil v druhý a třetí byl opět Přemek Šebek.


H 1600
V sobotu zvítězil Josef Srnský jun. na Škodě 130 LR před Citroënem Visa GTI s Eduardem Paterou za volantem. Její stálý pilot David Patera se letos věnuje víc čerstvým rodičovským povinnostem, a tak čas od času musí Visu vytáhnout Eda Patera. Třetí skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Těsně pod stupni vítězů skončila Katarína Rozsívalová, pro jejíž Hondu Civic bylo, vzhledem k nedělní události, čtvrté místo zřejmě labutí písní. V neděli po první závodní jízdě vedl Eda Patera a snaze Josefa Srnského o změnu pořadí učinila přítrž převodovka se stávkujícím druhým rychlostním stupněm. I s tímto handicapem ale Srnský uhájil druhé místo před opět třetím Pavlem Maierem. V první nedělní závodní jízdě poslala mimo trať Hondu Hedvika Servusová, po ráně a kotrmelci opustila vůz nezraněna, ale asi pro největšího otloukánka a nezmara Edda cupu tohle už byla ta pověstná poslední kapka.


H 2000
Dva nejrychlejší v této třídě Ivo Král a Eda Patera nastavili laťku tak vysoko, že se sem konkurence moc nehrne, a tak Patera udělal radost mechanikům a svěřil jim volant svého speciálu, aby na startu stála aspoň tři auta. V sobotu byl rychlejší Eda Patera na Peugeotu 205 GTI před Ivo Králem na VW Golf GTI o více než 2 s. Třetí místo na Peugetu vybojoval Michal Hošek. V neděli po první jízdě vedl o chlup Patera před Králem, ale porucha převodovky ho vyřadila z boje. Vyhrál Ivo Král tentokrát před Jiřím Jeřábkem, který vystřídal Michala Hoška za volantem Peugeotu.


H +2000
I v této třídě se sešla slabá účast čtyř jezdců, navíc Robert Kacálek s BMW ani pořádně do bojů nestačil zasáhnout. Jasně nikým neohrožován dvakrát zvítězil Petr Žáček na Audi Quattro. Druhý s další audinou, tentokrát v úpravě odpovídající Poháru youngtimer, skončil Václav Roll. Za ním se těsně pohyboval Jan Valenta na Mercedesu 190, čekal na Rollovo zaváhání, nedočkal se a skončil třetí, na mokré trati byl přece jen pohon quattro pro klasickou koncepci Mercedesu tvrdým oříškem. Ovšem v neděli mu prohru vrátil!



J.Malík 22.5.2014
Foto O.Breitkopf

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar