Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Úspěšná sezóna VI. ročník Edda cupu

Závěrečným závodem na CzechRingu úspěšně skončil VI. ročník Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu- Edda cup 2013. Průběh sezóny potvrdil vysokou sportovní i organizační úroveň tohoto nezávislého seriálu automobilových závodů promotéra a automobilového závodníka E. Patery.

V sezóně se během devíti závodních víkendů uskutečnilo celkem 15 závodů, na kterých bylo celkem klasifikováno 294 závodníků! Počty zúčastněných dokazují oblíbenost Edda cupu mezi jezdci. I tak vysoký počet startujících zvládl zkušený organizační tým bez mimořádných situací a komplikací, což jen potvrdilo, s jakou vážností pořadatelé v čele s ředitelem závodů Roman Linhartem přistupují k problematice bezpečnosti.

Celý seriál odstartoval tradičně na autodromu v Mostě, ideální trati k rozjetí po zimní přestávce a vyzkoušení techniky. Další byl dvoudenní závod na Ještědu, kde náročnou trať ještě ztížilo počasí. Vedle zimy a deště vše komplikovala mlha. To ve Kdyni, kde se závod tradičně konal podle oblíbeného schématu se sedmi závodními jízdami, se rozpršelo až na vyhlášení. Nepříznivé počasí vyvrcholilo na nové trati v srdci Českého ráje na Kozákově. Ač 1. června, zima, mlha a přívaly deště zaplavující vozovku donutily pořadatele se souhlasem jezdců závod zkrátit z bezpečnostních důvodů. Další závody v Bečově nad Teplou a ve Vrchlabí už proběhly bez komplikací nejen meteorologických. Následující závod v Radotíně převzal, po místními úřady nechtěném Berouně, roli vrcholného podniku celé série jak jezdeckým obsazením, závodní technikou, tak prezentovanými výkony všech aktérů. Předposlední závod a poslední na přírodní trati ve Staré Živohošti, byť vrcholily boje o umístění v celkovém pořadí, proběhl v pohodové atmosféře babího léta. Loučení se sezónou se pak odehrálo v Hradci Králové na CzechRingu.

I díky sponzorům a partnerům seriálu v čele s generálním partnerem Pivovarem Svijany a hlavními partnery Autobenex, Stahlgruber, NG Tool, ÚAMK a Patera Citroen rozdělil promotér E. Patera pro nejúspěšnější jezdce celkového pořadí 412 000 Kč, což v dnešním motoristickém sportu, navíc u závodů nenapojených na dotace od státu, není vůbec běžné.
Největší díl z celkové sumy si ukrojil P. Žáček na Audi Quattro S1 startující v silně a atraktivně obsazované kategorii historických automobilů, který získal nejvíce bodů do absolutního pořadí. Druhý za ním skončil loňský vítěz M. Černý a na třetím místě velké překvapení sezóny J. Reiss na Škodě 130 RS. Tituly českých mistrů se udělují v jednotlivých třídách, kde asi nejzajímavější a nejnapínavější boje se odehrávaly ve třídě závodních speciálů do 1400 ccm. K tradičním rivalům M. Černému, který získal titul a stříbrnému L. Kubíčkovi, přibyl závod od závodu lepšící se junior D. Černý. Druhá třída, která na sebe poutala pozornost všech, byla třída pro historické automobily do dvou litrů. I. Král s E. Paterou sváděli závod co závod urputné boje a i když před finálovým závodem v Hradci na tom byl lépe E. Patera, kolaps jeho závodní techniky mu znemožnil hájit svůj náskok a titul získal šťastnější I. Král. V nejsilnějších třídách v produkčních automobilech získal titul J. Hák, v závodních speciálech T. Kučera.

Mistrem se v každé třídě může stát jen jeden, ale i ostatní závodníci se nemusí za své výkony stydět. Vedle jezdců, kteří mají na svém kontě nespočet úspěchů, jako jsou J. Hák, T. Hank, I. Král, V. Liška a další, vyrůstají v Edda cupu nadějní mladí jezdci, pro které je vypisován juniorský pohár. Ten vyhrál L. Kubíček, ale i jeho největší soupeři D. Černý, P. Baran a D. Tichý jsou velkými nadějemi pro budoucnost našich závodů do vrchu. Závody nejsou jen doménou mužů. V Edda cupu letos závodilo i 11 žen. Dámský pohár před dlouho vedoucí A. Zemanovou nakonec mohutným finišem vyhrála K. Rozsívalová.

Úspěšná sezóna, už šestá, potvrdila správnost cesty, kterou se vydal Edda Patera, když se rozhodl pro pořádání automobilových závodů. Spokojenost závodníků a oblíbenost u diváků jsou hodnoty, kterých si celý organizační tým Edda cupu velice váží a i v další sezóně udělá vše pro to, aby si Edda cup udržel a ještě zlepšil svou úroveň.


1.Žáček PetrAudi Quattro Spor2167
2.Černý MiroslavŠkoda 130 L2004
3.Reiss JanŠkoda 130 RS1944
4.Čábela MartinHonda Civic R-Type1862
5.Srnský Josef jr.Škoda 130 LR1764
6.Patera EddaPeugeot 205 GTi1692
7.Rejka JaroslavJaguar XJS1690
8.Hák JiříMitsubishi Lancer1678
9.Patera DavidCitroën Visa1669
10.Neruda Tomᚊkoda 130 RS1596




Jarda Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar