Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota v Le Mans z první řady

TOYOTA Racing, vedoucí tým Světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA WEC vybojoval se svým vozem č. 7 TS040 HYBRID pole position (první místo) na startu 82. ročníku závodu 24 hodin Le Mans na okruhu de la Sarthe.

Kazuki Nakajima, který pilotuje vůz společně s Alexem Wurzem a Stéphanem Sarrazinem, se stal historicky prvním japonským jezdcem, který se postaví do čela startovní roštu, když časem 3:21.789 vteřiny získal pro Toyotu už druhou pole position v tomto slavném závodě.
Vůz č. 8 pilotovaný trojicí Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi odstartuje do sobotního závodu ze třetího místa.
Navzdory snížení spotřeby paliva o plných 25% vylepšil vysoce výkonný vůz TS040 HYBRID s výkonem 1000 k rekordní čas týmu TOYOTA Racing o 0.557 vteřiny, když vloni vyjel pole position časem 3:22.346 vteřiny.
Model TS040 HYBRID ovládl oba úvodní závody letošního Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA a díky svému vysokému výkonu a snížené spotřebě se pomalu stává průkopníkem nové éry vytrvalostních soutěží, což se v Le Mans znovu potvrdilo.
Na začátku poslední části letošní kvalifikace, která byla kvůli několika červeným vlajkám v úvodních dvou kvalifikačních jízdách prodloužena o 30 minut, se za volantem střídali Kazuki a Sébastien a hned po startu dokázali vylepšit své časy z prvních dvou jízd.


TS040 HYBRID č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Kvalifikace 1 (středa): 3. místo (3:25.313 s), 12 kol
Kvalifikace 2 (čtvrtek): 1. místo (3:22.589 s), 20 kol
Kvalifikace 3 (čtvrtek): 1. místo (3:21.789 s), 37 kol
Startovní rošt: 1. místo

Alex Wurz: “Jsem mega šťastný, je to opravdu výborný výsledek. Kazuki si vedl skvěle a povedlo se mu zajet neskutečné kolo. Jsme nadšeni nejen z pole position, ale vůbec z celé práce, kterou jsme dnes odvedli a která nám dává do sobotního závodu velké naděje. Předvedli jsme úžasnou týmovou práci, každý krok při nastavení vozu a následném testování byl precizní, takže jsem na náš celý tým velmi pyšný.“

TS040 HYBRID č. 8 (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi)
Kvalifikace 1 (středa): 4. místo (3:25.410 s), 12 kol
Kvalifikace 2 (čtvrtek): 5. místo (3:23.661 s), 19 kol
Kvalifikace 3 (čtvrtek): 3. místo (3:22.523 s), 36 kol
Startovní rošt: 3. místo


Anthony Davidson: “Jsem v sedmém nebi z toho, co se našemu týmu a především Kazukimu podařilo. Moc gratuluji autu č. 7 a celému týmu. Mám trošku pocit, jako bych se v poslední části kvalifikace ani pořádně nesvezl. Všechno nám skvěle vycházelo, Séb měl parádní formu, my jsme viděli, že je ideální čas na to, abychom mu dali nové pneumatiky, a jsem moc rád, že jsme to udělali, protože to byla správná volba ve správný okamžik. Sébastienovi se možná trošku pletla ostatní auta na trati, ale nakonec se mu podařilo zajet třetí nejrychlejší čas. Startovat do závodu ze druhé řady bohatě stačí.“

Závod na okruhu v Le Mans odstartuje v sobotu 14.června v 16 hodin a stane se německo-japonským soubojem značek Audi a Porsche na jedné straně a Toyota na straně druhé. Kdo bude úspěšnější, si musíme počkat o 24 hodin později. Karty jsou ale vyrovnané, jako snad dlouho už ne.

1. Wurz/Sarrazin/NakajimaToyota TS 040 Hybrid3:21,789 min.
2. Dumas/Jani/LiebPorsche 919 Hybrid+ 0,357 s
3. Davidson/Lapierre/BuemiToyota TS 040 Hybrid+ 0,734 s
4. Albuquerque/Bonanomi/JarvisAudi R18 e-tron quattro + 1,575 s
5. Bernhard/Webber/HartleyPorsche 919 Hybrid+ 2,347 s
6. Fässler/Lotterer/TréluyerAudi R18 e-tron quattro+ 2,940 s
7. Di Grassi/Gené/KristensenAudi R18 e-tron quattro+ 4,025 s



toyota 14.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar