Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota GT86 CS-R3 - soutěžní premiéra už letos

Toyota Motorsport GmbH potěšila všechna příznivce automobilových rallye, když v minulých dnech oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol. Objevit se má ještě letos.

Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům. Výsledkem vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.

CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 k a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.

První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).

Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na stránkách www.toyota-motorsport.com/motorsport.

Homologace
v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).

První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny.

Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“



GT86 CS-R3 Technické specifikace:

Pohonná jednotka:
Motor: zážehový čtyřválec boxer
Objem:1998 cm3
Výkon: 238 k
Točivý moment:230 Nm při 6800/min
Výfuková soustava: závodní výfuk a sběrné potrubí HJS

Soustava pohonu:
Typ: pohon zadních kol
Převodovka:šestistupňová Drenth se sekvenčním řazením
Diferenciál: s omezenou svorností, několik možností nastavení parametrů
Spojka:závodní s odlehčeným setrvačníkem
Řízení: hydraulický posilovač, strmý poměr
Karoserie:ocelový monokok, střešní odvětrávání
Délka: 4240 mm
Šířka:1775 mm
Rozvor: 2570 mm
Hmotnost:1080 kg dle předpisů
Zavěšení kol:vpředu: typ McPherson, vzadu: multilink
Tlumiče šot, asfalt: Reiger, nastavitelné ve 3 stupních
Ráfky: šotolina: OZ 6" x 15", asfalt: OZ 7" x 17"
Brzdy vpředu: šotolina 300 x 30 mm, asfalt 330 x 30 mm
Brzdy vzadu: šotolina 295 x 10 mm, asfalt: 295 x 10 mm



Toyota 28.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar