Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Tomáš Enge vyhrál závod mistrovství světa

Tomáš Enge se stal prvním automobilovým českým závodníkem, který zvítězil v celkové klasifikaci závodu se statutem mistrovství světa. Stalo se tak v neděli 29. srpna 2010 na německém okruhu Nürburgring v šampionátu GT1 World.

Posádka ve složení Tomáš Enge – Darren Turner ovládla šesté dějství šampionátu mistrovství světa vozů GT1. V pátek zvítězila ve volném tréninku, následoval triumf v kvalifikaci a v kvalifikačním závodě. Vítěznou šňůru prodloužila česko-britská posádka také v neděli.
Hodinový závod rozjížděl Darren Turner, který si svoji pozici udržel i po první zatáčce, ve které bylo tak těsno, že dva vozy havarovaly. Druhému Marcu Hennericimu odjel na rozdíl dvou sekund, které si držel až do povinných zastávek. Za jeho zády se však odehrávaly tuhé boje, u kterých létaly karbonové díly. Darren Turner zajel ke svým mechanikům v osmadvacáté minutě závodu, kde jej vystřídal Tomáš Enge.
Mechanici domácího týmu Young Driver AMR zvládli zastávku bravurně, když se Tomáš Enge vrátil zpět na trať s deseti sekundovým náskokem. Český jezdec poté najel další dvě sekundy na zbytek startovního pole a pohodlně jej udržoval. Patnáct minut před koncem závodu se z těžkých mračen spustilo na zem pár kapek a jednotlivé týmy začaly připravovat sadu mokrých pneumatik. Ty nakonec nemusely být použity, protože déšť ustál. Tomáš Enge tak proťal cílovou čáru na prvním místě s náskokem deseti sekund. Historické vítězství v závodě se statutem mistrovství světa oslavil český závodník „donuty“ v první zatáčce německého okruhu.
V průběžném pořadí se česko-britská dvojice posunula z jedenácté pozice na místo třetí s odstupem šestadvaceti bodů na první posádku ve složení Bertolini - Bartels.
Tomáš Enge: „Za celý víkend jsme neudělali žádnou chybu, ač už se jedná o práci mechaniků nebo nás jezdců. Vůz byl od prvních tréninků perfektně nastaven a fungoval po celý víkend skvěle. Je to senzační víkend zakončený zdánlivě suverénním vítězstvím, ale vydřeným. Vytěžili jsme maximum z váhových handicapů a rychlé práce našich mechaniků. Jediný nevydařený moment byl při sobotním startu, když do mě ze zadu vrazil Peter Dumbreck. Ale omluvil se, a já to beru. V závodě šlo vše hladce. Zhruba patnáct minut před koncem závodu začalo mrholit, ale to trvalo asi dvě kola a opravdu hustý déšť přišel až deset minut po závodě.“

BPA, 31.8.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar