Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Splněný sen Emila Trinera

Když v pátek v podvečer vjížděl ke slavnostnímu startu Barum Rally bývalý tovární jezdec Emil Triner, tak si vysloužil bezpochyby největší aplaus přítomných diváků a nejinak tomu bylo i na rychlostních zkouškách. Z toho jasně vyplývá, koho diváci milují.

Emil Triner, pocházející z příbramské líhně jako třeba Václav Blahna, Milan Dolák, Josef Dřevo nebo Jan Černý brázdí naše rallye už hodně dlouho. Začínal v roce 1984 v ASK Stavby Prahy na škodovkách, které si sám doma stavěl. Vyjezdil se natolik, že jej povolali do služeb Škoda Motorsportu. Tady se společně s Pavlem Siberou zasloužili o fantastické výsledky ve světových rallye s vozy Škoda Favorit nebo později Felicia Kit Car. Řekli bychom, že dodnes zůstaly nedoceněné a jejich hodnota je rozhodně vyšší než třeba vítězství Hänninena nebo Kopeckého v soutěžích IRC či Mistrovství Evropy, jejichž sportovní hodnota je nevalná a v žádném případě ji nelze srovnat se světovými rallye v 90. letech. Pak přišla Škoda Octavia WRC, kterou Emil Triner jako vůbec první jezdec přivedl k vítězství na Rallye Bohemia. Pak se ale stali se Siberou „nepotřebnými“ ve škodovce a museli se sami po něčem poohlédnout.
Pavel Sibera pověsil závodění na hřebík, ale Emil Triner střídal nejrůznější automobily už jako soukromník. Vedle Octavie WRC to bylo třeba Audi S2, Seat Cordoba, Nissan Pulsar, pak několik sezon Subaru Impreza nebo veteránská Škoda 130 RS. Vloni se vrátil ke Škodě Fabia, ovšem takřka sériovému automobilu. A zase to byl Triner, kvůli kterému někteří chodí na rallye. Předvádí s ní neuvěřitelné kousky, byť na umístění vpředu nemá sebemenší šanci.
Někdo si řekne, proč nesedne do lepšího auta? Odpověď je jednoduchá. Emil Triner zůstává na zemi, nemá za sebou žádného bohatého mecenáše ani nepochází z Moravy, jako většina současných soutěžních jezdců snad s výjimkou Pecha nebo Štajfa.
Pak se najednou objevila zpráva, že Triner pojede Barum Rallye se Škodou Fabia S2000. Nebylo snad člověka, kdo by mu to nepřál. Ale jedni očekávali super výsledek, druzí se drželi při zdi, stejně jako Triner a bylo jim jasné, že bez tréninku a bez naježděných potřebných kilometrů žádný převratný výsledek nelze předvést. Už před startem mi říkal, že neví, jakou taktiku vlastně zvolit. Obavy o rozbití a respekt z vozu byly rozhodně větší než souboj s časem a se soupeři. Rozhodně si přál suché erzety a těch se prakticky nedočkal. Hlavně mu šlo dojet do cíle.„Řídil jsem WRC a vím, že s tímto autem musím jezdit jinak. Nemá takový výkon ani kroutící moment. Žádný cíl na barumce nemám. Na kluky, kteří jezdi s vozy S2000 nemám a nelze se s nimi měřit. Pojedu furt dopředu a budu se snažit, abych autu neublížil. Naposledy jsem tady jel v roce 2006 a od té doby ve Zlíně nebyl. Zkoušky jsou tady hodně rychlé, jen málo technických úseků,“ řekl před startem.
Začal opatrně, na noční deštivé speciálce dojel na 42.místě, na prvních Slušovicích 40., ale pak se s vozem začal sžívat až z toho byly i dva časy v první dvacítce a celkové 22.místo hned za Štajfem. Někdo si řekne, nic moc. Možná. Ale diváky na některých místech rozhodně nezklamal a hlavně – auto ani neškrábnul. Splnil si tak sen, a to je dobře.
A jestli na poslední soutěž doma v Příbrami vyjede opět s klasickou Fabií a bude mít třeba i nové gumy, potom se můžeme těšit na pěkné smyky a domácí trojboj s Petákem s Renaultem a Černým s Citroënem DS3.
Dodejme, že vůz Škoda Fabia S2000 zapůjčila zlínský tým Sparrow Racing , který ji zakoupil od Romana Kresta a dnes s ní startuje Václav Dunovský.


J.Lasík, 4.9.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar