Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda na Korsice a Novém Zélandu

Po Jänner měla až v pořadí čtvrtou soutěží Mistrovství Evropě opět vyšší úroveň, a to díky francouzským jezdcům. Na startu Tour de Corse se totiž představili Bouffier, Delecour, Sarrazin, dále Kubica a Breen. A proti nim Kopecký se Škodou Fabia S2000.

Tour de Corse

Už první den byl napínavých momentů. Důvodem bylo zejména počasí, které přinášelo na úpatí zasněžených korsických hor dešťové přeháňky.
Prvních šest zkoušek na technických a vlhkých tratích bylo výzvou pro piloty a celé týmy. Jan Kopecký a jeho ŠKODA Fabia Super 2000 se s podmínkami vypořádali nejlépe. Před triumfem v poslední rychlostní zkoušce obsadil dvakrát druhé místo, jednou třetí, dvakrát čtvrté. „Kvůli novým pravidlům pro výběr pneumatik to bylo dnes obtížné. Technicky jsme vyzkoušeli, co bylo možné a věřím, že jsme na poslední zkoušce našli to správné.“
Díky tovární posádce Jan Kopecký/Pavel Dresler si druhým místem značka Škoda upevnila vedení v šampionátu ERC. „S počasím to zde bylo opravdu těžké, jednou sucho, jednou pršelo, jednou bylo vlhko. Ale to platilo pro všechny stejně. Byl to skvělý boj s Bryanem Bouffierem“, říká Jan Kopecký a dodává: „Po čtyřech odjetých soutěžích máme tři vítězství, jedno druhé místo a vedení v ERC. S tím můžeme zcela jistě žít.“
Kvůli dešťovým přeháňkám bylo všech 11 rychlostních zkoušek opravdovou výzvou pro všechny týmy. Jan Kopecký se s podmínkami vypořádal dobře a stejně jako loni skončil na Korsice celkově druhý.
První Bouffier mu tak vrátil porážku z rakouské rallye, když se poprvé dostal do vedení po páté zkoušce a podruhé po sedmé, a to již natrvalo. Úvod vyšel nejlépe Breenovi, který vedl po třech zkouškách, ale pak se po jezdecké chybě propadl a nakonec byl rád za čtvrtou příčku. Na jeho místo se dostal, ale pouze na jednu zkoušku Polák Kubica s Citroënem DS3, poté však odstoupil pro technický problém.
Hned za první desítkou skončili Tlusťák se Škodou Fabia S2000 a Orsák s Mitsubishi Lancer.


1.Bouffier – PanseriPeugeot 207 S200002:41:58.2
2.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S2000+00:39.8
3.Sarrazin – RenucciMini Cooper S2000+01:37.6
4.Breen – NaglePeugeot 207 S2000+01:40.8
5.Delecour – SavignoniPeugeot 207 S2000+03:25.0
6.Maurin – KlingerFord Fiesta S2000+03:37.6
7.Aigner – HeiglSubaru Impreza Sti R4+07:53.9
8.Leandri – JamoulPeugeot 207 S2000+08:47.8
9.Bonnefis – FournierRenault Megane RS+09:16.8
10.Raoux – MazottiPeugeot 207 S2000+13:54.3




Škoda na Novém Zélandu

První soutěž nově utvořeného týmu ŠKODA MRF přinesla triumf dvojici Esapekka Lappi/Janne Ferm, která zvítězila na Rally Whangarei na Novém Zélandu s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 před týmovou dvojicí Gaurav Gill/Glen Macneall.
Rally na Novém Zélandu byla první z šesti soutěží asijsko-pacifického šampionátu (APRC). Po 16 rychlostních zkouškách a 289 kilometrech porazil Lappi svého týmového kolegu Gilla s náskokem 4:03,2 minuty.
Na konci prvního dne a po osmi zkouškách vedl Lappi s náskokem 33,3 sekund před Gauravem Gillem. V ranní sekci měli jezdci ještě co do činění s mlhou. „Nebylo vidět dále než na 50 metrů“, uvedl Lappi, který vyhrál pět měřených úseků z absolvovaných 139,92 kilometrů. Gill zvítězil ve zbývajících třech. „Byla to skutečně zábava, tady jsou zatáčky, zatáčky a zase zatáčky“, s úsměvem říká Lappi.
Gill ztratil největší porci času ve třetí zkoušce. „Udělali jsme hodiny, motor na chvíli zhasnul a pak jsme se museli vracet na cestu zpět. Ale nebyl to velký problém. Lappi a já se vzájemně motivujeme“. Lídr soutěže dodává, že je skvělé mít v týmovém kolegovi silného konkurenta a chválí svoji Fabii Super 2000:
Lappi: „Nemohl jsem si představit lepší start do nového šampionátu, měli jsme skvělý rytmus.“ Lappi vyhrál 12 rychlostních zkoušek, Gill zbývající čtyři.
Zkušený Ind byl se svým výsledkem také spokojený, třetí v pořadí zaostal za Gillem o 4:30,7 minuty. „Toto
APRC pokračuje v jižním Pacifiku soutěží v Nové Kaledonii 14. – 16. června. Pro značku ŠKODA je vstup do APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA navýšit své celosvětové prodeje na nejméně 1,5 milionu vozů a přidat chce zejména na rostoucích asijských trzích.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar