Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sébastien Loeb - 208 T16 Pikes Peak je raketa

Sébastien Loeb měl možnost vyzkoušet si na vlastní kůži Peugeot 208 T16 Pikes Peak, se kterým bude 30. června bojovat v nejvýše položeném závodě na světě. A zdá se, že devítinásobný mistr světa v rallye nalezl absolutní zbraň, která mu pomůže dosáhnout oblak.

Když Sébastien Loeb přistával s helikoptérou na přísně střežené dráze v obci La Ferté-Vidame, myslel si, že jde o běžné testování auta. Stačilo mu několik kol, aby změnil názor: „208 T16 Pikes Peak je raketa! Má tak obrovskou sílu! Na začátku tě ohromí každé řazení. Je to tak prudké, že člověk potřebuje trochu času, aby si zvyknul a dokázal předvídat, kdy sebou vůz trhne. Po chvíli se nato naštěstí dá zvyknout, ale na začátku je to matoucí.“

První testovací jízdy za volantem 208 T16 Pikes Peak nenechaly evidentně francouzského pilota v klidu, přestože je na silné jízdní zážitky zvyklý. „Nikdy jsem neřídil auto, které by tak akcelerovalo,“ poznamenal. „Vůz Formule 1 ze sebe nedá v nízkých převodových stupních nikdy tolik síly, zatímco tady zařadíš jedničku a už to frčí… Díky pohonu všech 4 kol a turbu vyrazí hned v první vteřině. A okamžitě má člověk zařazenou šestku a jede 240 km/h.“ Skutečně, s akcelerací z 0 na 100 km/h za 1,8 s by Peugeot 208 T 16 Pikes Peak o výkonu 875 k nechal jakýkoliv vůz F1 za sebou hned na startu.
Na superstar rallysportu však neudělala dojem jen akcelerace. „Díky aerodynamické přítlačné síle a širokým pneumatikám je i brzdění úžasné. 208 je kombinací toho nejlepšího: aerodynamické síly F1, širokých pneumatik z prototypu z vytrvalostních závodů a diferenciálu z WRC. Už jsem si za svou kariéru vyzkoušel hodně typů závodních vozů, ale tohle něco zcela jiného. Z hlediska akcelerace a brzdění je to víc Formule 1 než vůz pro rallye. Taky z hlediska jízdních vlastností: dokonale sedí na silnici. Pohon všech 4 kol zlepšují jeho stabilitu… Je to super výkonný prototyp s obrovským potenciálem.“
Takový speciál se pochopitelně musí zkrotit. A Sébastien Loeb s devíti tituly mistra světa v rallye k tomuto úkolu přistupuje jako zkušený krotitel s naprostým klidem a rozvahou: „Musím postupovat po etapách, protože dráha není široká a není kam se uhnout. Neznám limity auta, ale zkoušky na okruhu nám pomůžou zjistit, jak na tom jsme a jaký je jeho potenciál. Pak už půjde o to maximálně ho využít na Pikes Peak. Musíme na tom zapracovat...“

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar