Rozpačitý autokros v Dolním Bousově
Předposlední závod domácího šampionátu v autokrosu trval v neděli od půl deváté ráno až skoro do šesti hodin večer, přičemž v hlavních divizích bylo závodníků jako šafránu. Jestli to takhle půjde dál a někdo se nezamyslí nad budoucností našeho autokrosu, potom tato disciplína dopadne stejně jako před časem rallykros.
Posuďte sami – divize Super Buggy -9 jezdců, buggy 1600 – 5, Junior Buggy – 6, a Touring autocross – 10. Dohromady čtyři rozjížďky v každé sérii, semifinále se nejely a ani finálové jízdy se nezaplnily všemi jezdců. V divizi Touring 1600 přijelo 14 jezdců, ale protože Zdeněk Antony ze závodu odstoupil, tak se ani v této divizi nejely semifinálové jízdy.
Kategorie jako kart a race buggy chtě nechtě musíme brát jako doplňkové, v nich se představilo 44 jezdců.
První problémy začaly už v sobotu, kdy po tréninku odešla převodovka u buggy Petra Turka, kterou si vypůjčil Petr Bartoš pro tento jediný závod. Zcela nepochopitelně mu vyšli pořadatelé vstříc, a aby stihli mechanici dojet pro novou převodovku do Prahy, tak rozjížďku této divize i 1600 zrušili údajně kvůli stmívání. To jsme si mohli přečíst i na oficiální vývěsce.
Závody tak začaly v neděli už v půl deváté, ale tato informace se bohužel nikde neobjevila. Finálové jízdy měly začít ve dvě hodiny, ale v tu dobu vypadl na celém závodišti proud, a tak nefungovala časomíra a návštěvníci trpěli v úmorném vedru žízní, protože nebylo možné čepovat pivo ani limonády. Program začal s hodinovým zpožděním, ale záhy byl přerušen, neboť hlavní lékař musel zasahovat u vážného bodnutí vosou. Na ohromné množství vos je zázrak, že v ohrožení byl pouze jeden člověk. Mistrovský autokros tak skončil těsně před šestou hodinou, když už mezitím řada návštěvníků odešla domů.
V divizi Super Buggy pokračovala smolná série Jakuba Kubíčka, kterému v druhé jízdě odešla převodovka, a bylo po závodě. Přesto otec Radek za pomoci dalších ochotných lidí pokračoval v její demontáži, aby ji bylo možné co nejdříve odvézt do Francie k firmě Sadev. První i druhou rozjížďku vyhrál Petr Bartoš, ale v třetí skončil až sedmý. To mu zaručilo první řadu společně s Borisem Vaculíkem a Vladislavem Štětinou. Vzhledem k malému počtu startujících postoupili do finále všichni, včetně Kubíčka a Šmída, ale pro poruchy nestartovali. Po startu vyletěl jako střela Jan Smrž ze druhé řady a neustále dotírajícímu Bartošovi nedal nejmenší šanci k předjetí. Třetí místo vybojoval Boris Vaculík, který se tak před posledním závodem vyhoupl do čela průběžné klasifikace.
V Buggy 1600 startovalo pouhých pět jezdců, ve finále pak pouze čtyři. Od startu vyjel nejlépe Pavel Tulach před Václavem Třískou a Petrem Nikodémem. Během chvilky se pořadí vyměnilo, do čela šel Tříska před Polákem a Nikodémem.
V divizi Touring Autocross vládl celý den Milan Svoboda s dvěma vyhranými rozjížďkami, a tak do třetí ani nenastoupil. Dobře rozjetý závod měl Aleš Plichta, ale bohužel třetí jízdu nedokončil, tak na něj zbyla až druhá řada. V první stáli vedle Svobody ještě Rostislav Hilse se Subaru Impreza a Luboš Kořínek s Fordem Focus po Ladislavu Brožkovi. Jako střelka vyrazil od startu Svoboda a ze strkanice v první zatáčce vyšel nejlépe Plichta. Zpočátku se snažil svého soupeře držet, pak ale nějaké metry ztratil, a soustředil se na druhou příčku. Oba jezdci měli v jednu chvíli namále, když na nesmyslně prolité trati stála v jednom místě voda a jen tak tak, že se nepřetočili. Třetí místo nakonec vybojoval Kořínek před Musilem.
Super Buggy
Finále
1.Smrž
2.Bartoš
3.Vaculík
4.Štětina V.
5.Hošek
Body v závodě
Průběžné pořadí
Buggy 1600
Finále
1.Tříska
2.Polák
3.Nikodém
4.Tulach
Body v závodě
1.Nikodém|179|157
2.Polák|164|145
3.Tulach|66|67
Svoboda|35
Kořínek|28
Plichta Al|28
Hilse|23
Musil|22
1.Svoboda|147|147
2.Kořínek|154|134
3.Plichta|123|123
4.Hilse|125|121
5.Kužel111|102
1.Vaněk|191,5|173,5
2.Novák|121,5|121,5
3.Zoubková|135|121
J.Lasík 1.9.2015
Kategorie jako kart a race buggy chtě nechtě musíme brát jako doplňkové, v nich se představilo 44 jezdců.
První problémy začaly už v sobotu, kdy po tréninku odešla převodovka u buggy Petra Turka, kterou si vypůjčil Petr Bartoš pro tento jediný závod. Zcela nepochopitelně mu vyšli pořadatelé vstříc, a aby stihli mechanici dojet pro novou převodovku do Prahy, tak rozjížďku této divize i 1600 zrušili údajně kvůli stmívání. To jsme si mohli přečíst i na oficiální vývěsce.
Závody tak začaly v neděli už v půl deváté, ale tato informace se bohužel nikde neobjevila. Finálové jízdy měly začít ve dvě hodiny, ale v tu dobu vypadl na celém závodišti proud, a tak nefungovala časomíra a návštěvníci trpěli v úmorném vedru žízní, protože nebylo možné čepovat pivo ani limonády. Program začal s hodinovým zpožděním, ale záhy byl přerušen, neboť hlavní lékař musel zasahovat u vážného bodnutí vosou. Na ohromné množství vos je zázrak, že v ohrožení byl pouze jeden člověk. Mistrovský autokros tak skončil těsně před šestou hodinou, když už mezitím řada návštěvníků odešla domů.
V divizi Super Buggy pokračovala smolná série Jakuba Kubíčka, kterému v druhé jízdě odešla převodovka, a bylo po závodě. Přesto otec Radek za pomoci dalších ochotných lidí pokračoval v její demontáži, aby ji bylo možné co nejdříve odvézt do Francie k firmě Sadev. První i druhou rozjížďku vyhrál Petr Bartoš, ale v třetí skončil až sedmý. To mu zaručilo první řadu společně s Borisem Vaculíkem a Vladislavem Štětinou. Vzhledem k malému počtu startujících postoupili do finále všichni, včetně Kubíčka a Šmída, ale pro poruchy nestartovali. Po startu vyletěl jako střela Jan Smrž ze druhé řady a neustále dotírajícímu Bartošovi nedal nejmenší šanci k předjetí. Třetí místo vybojoval Boris Vaculík, který se tak před posledním závodem vyhoupl do čela průběžné klasifikace.
V Buggy 1600 startovalo pouhých pět jezdců, ve finále pak pouze čtyři. Od startu vyjel nejlépe Pavel Tulach před Václavem Třískou a Petrem Nikodémem. Během chvilky se pořadí vyměnilo, do čela šel Tříska před Polákem a Nikodémem.
V divizi Touring Autocross vládl celý den Milan Svoboda s dvěma vyhranými rozjížďkami, a tak do třetí ani nenastoupil. Dobře rozjetý závod měl Aleš Plichta, ale bohužel třetí jízdu nedokončil, tak na něj zbyla až druhá řada. V první stáli vedle Svobody ještě Rostislav Hilse se Subaru Impreza a Luboš Kořínek s Fordem Focus po Ladislavu Brožkovi. Jako střelka vyrazil od startu Svoboda a ze strkanice v první zatáčce vyšel nejlépe Plichta. Zpočátku se snažil svého soupeře držet, pak ale nějaké metry ztratil, a soustředil se na druhou příčku. Oba jezdci měli v jednu chvíli namále, když na nesmyslně prolité trati stála v jednom místě voda a jen tak tak, že se nepřetočili. Třetí místo nakonec vybojoval Kořínek před Musilem.
Super Buggy
Finále
1.Smrž
2.Bartoš
3.Vaculík
4.Štětina V.
5.Hošek
Body v závodě
Smrž | 32 |
Bartoš | 32 |
Vaculík | 29 |
Štětina | 26 |
Hošek | 20 |
Průběžné pořadí
Jezdec | body celkem | body započ. |
1.Vaculík | 164 | 143 |
2.Smrž | 143 | 136 |
3.Kubíček | 144 | 128 |
4.Hošek | 136 | 118 |
5.Štětina V. | 131 | 118 |
Buggy 1600
Finále
1.Tříska
2.Polák
3.Nikodém
4.Tulach
Body v závodě
Polák | 31 |
Tříska | 31 |
Nikodém | 28 |
Tulach | 28 |
Průběžné pořadí | |
1.Nikodém|179|157
2.Polák|164|145
3.Tulach|66|67
Touring Autocross | |
Finále | |
1.Svoboda | Mitsubishi Lancer |
2.Plichta | Subaru Impreza |
3.Kořínek | Ford Focus |
4.Musil | Mitsubishi Colt |
5.Červený | Škoda Fabia |
Body v závodě | |
Svoboda|35
Kořínek|28
Plichta Al|28
Hilse|23
Musil|22
Průběžné pořadí |
1.Svoboda|147|147
2.Kořínek|154|134
3.Plichta|123|123
4.Hilse|125|121
5.Kužel111|102
Junior Buggy |
Finále |
1.Vaněk |
2.Prokop A. |
3.Fučík |
Průběžné pořadí |
1.Vaněk|191,5|173,5
2.Novák|121,5|121,5
3.Zoubková|135|121
J.Lasík 1.9.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout