Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rod Křesťanů z autokrosu nezmizel

Slavný rod Křesťanů z Bohdalova z autokrosových tratí ještě nezmizel. Po Bohumilu Křesťanovi, který patřil mezi „zakládající členy“ českého autokrosu a jeho syna Bohumila ml., který se stal Mistrem Evropy se vloni do terénu vrátil Aleš Křesťan, synovec Křesťana st.

Když se počátkem sedmdesátých let začaly u nás pořádat první autokrosy, nemohl v nich chybět Bohouš Křesťan, přezdívaný raketa z Vysočiny. S vlastní buggy s motorem Wartburg a označením WBK – Wartburg – Buggy – Křesťan. Jeho kostkovaná košile a svářečský štít na přilbě se nesmazatelně zapsaly do dějin autokrosu, stejně jako souboje s Jaroslavem Povondrou, Stanislavem Landou, Jindřichem Kotkem a dalšími. Stal se několikanásobným mistrem České republiky a jeho kariéru ukončilo bohužel vážně zranění zad, které utrpěl při předvádění autokrosu v tehdejší Jugoslávii.
Na jeho místo nastoupil syn Bohumil, narozený v roce 1960, který v pětadvaceti letech získal titul vicemistra Evropy, a o dva roky později (1987) vyhrál s Tatrou celý evropský šampionát. Patřil k absolutní evropské špičce.
V 90. letech se objevil také v rallye, rallycrossu i v závodech tahačů na okruzích, ale nikdy se už výrazně neprosadil.
Jméno Křesťan se objevilo až po deseti letech opět na závodní dráze, v tzv. hobby-crossu. Tady začínal s cestovním automobilem získávat první zkušenosti Aleš Křesťan, aby o tři roky později vstoupil do velkého autokrosu. Zůstal věrný rodinné tradici a vyjel s Tatrou V6 3.5. Po sezoně 2008 si dal pausu a vrátil se teprve vloni s novou buggy se čtyřlitrovým osmiválcem Audi, který má na starost bratr Luboš. Při evropském autokrosu v Nové Pace si nevedl špatně, jeho účinkování bohužel v B-finále.


JL, 15.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar