Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava z pohledu vítězného Pecha

Posádka EuroOil-invelt teamu na voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, Pech – Uhel byla před soutěží pasována do role jednoho z favoritů na celkové vítězství a hned od prvních rychlostních zkoušek tyto předpoklady potvrzovala.

„Podařilo se nám vyhrát první rychlostní zkoušku a v dalších držet těsné vedení. Velmi brzy bylo jasné, že o celkové vítězství svedeme tuhý boj s Tarabusem. Ten jel velmi rychle a nutil nás ani na okamžik nepolevit. O to více jsme se vzdalovali ostatním soupeřům. Na mokré a hodně kluzké trati bylo k jezdecké chybě opravdu blízko. O to více jsme byli šťastni za páteční etapové vítězství a s minimálním náskokem se těšili na druhý den,“ popisuje průběh první etapy Václav Pech jun.
Rallye Šumava, která je zařazená do sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky, se i v sobotu probudila do deštivého a chladného rána. „Na Vimpersku nás čekalo nepříjemné počasí. K dešti se navíc přidaly i hodně nízké teploty a byl problém udržet pneumatiky ve správné teplotě. Hned ráno jsme začali zvyšovat náskok a po třech rychlostních zkouškách jsme měli k dobru přes dvanáct vteřin. Ale Tarabus nic nevzdával a náskok na další opět snížil. Vysoké tempo se jelo až do posledních metrů a velké drama dokazuje 3,8s. rozdíl v cíli. Tím naše MINI získalo své první velké vítězství. Fungovalo perfektně a jsem rád, že se nám i díky důsledné zimní přípravě a testům podařilo značně zvýšit jeho spolehlivost,“ říká Václav Pech jun.

„Měl jsem celou sobotu docela nervy, neboť odstup mezi Václavem a Tarabusem byl minimální a chybička mohla rozhodnout celý souboj. Vašek celou soutěž balancoval potřebnou rychlost s maximální eliminací rizika. Nakonec to dobře dopadlo, ale poslední rz byla asi pro oba zkouška nervů. OK, dopadlo to dobře a jsem šťastný, že si MINI mohlo připsat první výhru v domácím mistráku. I přes absenci Romana Kresty a Honzy Kopeckého to vypadá, že Tarabus bude důstojně nahrazovat chybějící favority. To je dobře a těším se, že si užijeme letos hodně takto pěkných soubojů o desetiny a diváci se nebudou nudit…“ komentuje souboj šéf týmu Jiří Jirovec.
Spolupráce s Prodrive přes problémy pokračuje i tento rok: „Ze spolupráce s Prodrive skutečně nemáme úplně dobrý pocit. Konec roku se nesl ve znamení našeho odklonu od čekání na rady od Prodrive a většina věcí, které jsme odzkoušeli a projevily se pozitivně na Jänner rally, byla dílem našich techniků. Teď nám dali k dispozici bývalého inženýra Daniho Sorda, tak uvidíme, zda to něco přinese.“

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar