Rallye Šumava - drama až do konce
Kde jsou ty časy, když bylo na startu Rallye Šumava přes sto posádek a všichni se nemohli dočkat až vystartují pod Černou věží z klatovského náměstí. O tom si asi už můžeme jen zdát. Letos se do úvodní soutěže Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR vydalo pouhých čtyřicet posádek.
To je opravdu žalostně málo. V dobách Svazarmu bývalo v propozicích uvedeno, že pokud nebude přihlášen minimálně určitý posádek, bude soutěž zrušena. Současná Šumava by k tomu bohužel neměla daleko. Ochuzena byla startovní listina hned o několik špičkových jezdců, jako jsou Kresta, Kopecký, Valoušek, Orsák, Semerád a další. A ani v dalších rallye to nebude asi o moc lepší, snad kromě Bohemie nebo Barum.
Bylo tedy jasné, že o vítězství se utkají Václav Pech s Mini S2000 a Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000. Tak se také stalo. Okruh vyhrál Pech před Tarabusem o 1,2 sekundy, který mu to hned na dalším úseku vrátil a šel do čela s náskokem osmi desetin sekundy. Jejich souboj pokračoval i na dalších zkouškách. Po první etapě vedl Pech před Tarabusem o pouhých pět desetin sekundy.
V sobotu ráno, kdy se pokračovalo na neustále deštěm mokré trati, začal Pech zvyšovat náskok až na 12,2 sekundy po 11.zkoušce. Poté se prosadil Tarabus a snížil na 6,5 sekundy. Pecha to však nerozhodilo a zvýšil na 1,9 sekundy. Pak byla čtrnáctá zkouška zrušena a v poslední zajel nejlépe Tarabus. Tím snížil ovšem ztrátu jen na 3,8 sekundy a skončil druhý.
Další jezdci v pořadí Odložilík i Jelínek se Škodou Fabia S2000 si jeli svoji vlastní soutěž, stejně jako Vojtěch Štajf, který si s přehledem držel vedoucí pozici v produkčních vozech před Votavou s Mitsubishi Lancer. Po roce se vrátil na šumavské erzety Karel Trojan, aby svými smyky hlavně pobavil ty nejvěrnější diváky, které neodradil ani vytrvalý déšť. Vůbec mu nešlo o výsledek.
Po událostech z loňského roku, nesmyslně rozvířené bulvárními médii, byla středem pozornost bezpečnosti diváků, kterou pořadatelé PAMK rozhodně nepodcenili a udělali maximum. Možná jim v tom pomohlo i nepříznivé počasí nebo slabší účast a přišlo jich tentokrát méně, než v minulosti. Celá soutěž proběhla v klidu, jen předjezdec s dvěma nulami na Škodě Fabia skončil v příkopě. Naštěstí nepřekážel a zkouška nemusela být zrušena.
Třetím podnikem domácího šampionátu bude Rallye Český Krumlov ve dnech 24 a 25. května.
JL, 23.4.2013
Bylo tedy jasné, že o vítězství se utkají Václav Pech s Mini S2000 a Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000. Tak se také stalo. Okruh vyhrál Pech před Tarabusem o 1,2 sekundy, který mu to hned na dalším úseku vrátil a šel do čela s náskokem osmi desetin sekundy. Jejich souboj pokračoval i na dalších zkouškách. Po první etapě vedl Pech před Tarabusem o pouhých pět desetin sekundy.
V sobotu ráno, kdy se pokračovalo na neustále deštěm mokré trati, začal Pech zvyšovat náskok až na 12,2 sekundy po 11.zkoušce. Poté se prosadil Tarabus a snížil na 6,5 sekundy. Pecha to však nerozhodilo a zvýšil na 1,9 sekundy. Pak byla čtrnáctá zkouška zrušena a v poslední zajel nejlépe Tarabus. Tím snížil ovšem ztrátu jen na 3,8 sekundy a skončil druhý.
Další jezdci v pořadí Odložilík i Jelínek se Škodou Fabia S2000 si jeli svoji vlastní soutěž, stejně jako Vojtěch Štajf, který si s přehledem držel vedoucí pozici v produkčních vozech před Votavou s Mitsubishi Lancer. Po roce se vrátil na šumavské erzety Karel Trojan, aby svými smyky hlavně pobavil ty nejvěrnější diváky, které neodradil ani vytrvalý déšť. Vůbec mu nešlo o výsledek.
Po událostech z loňského roku, nesmyslně rozvířené bulvárními médii, byla středem pozornost bezpečnosti diváků, kterou pořadatelé PAMK rozhodně nepodcenili a udělali maximum. Možná jim v tom pomohlo i nepříznivé počasí nebo slabší účast a přišlo jich tentokrát méně, než v minulosti. Celá soutěž proběhla v klidu, jen předjezdec s dvěma nulami na Škodě Fabia skončil v příkopě. Naštěstí nepřekážel a zkouška nemusela být zrušena.
Třetím podnikem domácího šampionátu bude Rallye Český Krumlov ve dnech 24 a 25. května.
1.Pech – Uhel | Mini JCW S2000 | 1:30:38.7 |
2.Tarabus – Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +3.8 |
3.Odložilík – Tureček | Škoda Fabia S2000 | +4:00.5 |
4.Jelínek – Machů | Škoda Fabia S2000 | +4:37.3 |
5.Štajf – Rajnoha | Subaru Impreza STI | +6:04.1 |
6.Votava – Synáč | Mitsubishi Lancer Evo IX | +7:25.4 |
7.Trojan – Chlup | Mitsubishi Lancer Evo IX | +8:01.3 |
8.Mifka – Plachý | Mitsubishi Lancer Evo IX | +8:11.3 |
9.Peták – Benešová | Renault Clio R3 | +8:50.9 |
10.Černý – Kohout | Peugeot 208 R2 | +10:10.5 |
JL, 23.4.2013
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout