Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava a Historic Vltava - Pech nebo Tarabus?

Čas do startu 48. Rallye Šumava Klatovy a 22. Historic Vltava Rallye se krátí, nebude trvat dlouho a na jihozápad Čech se už sjeli takřka všichni závodníci nejen z ČR. Zatímco soudobých automobilů je pouze 40, takřka historických 70.

O ME historiků jsme už informovali a tak si jen připomeňme, že dva vozy Lancia Rally 037 v rukou loňského vítěze Nora Jensena a dravého Itala „Pedra“ (zatím ale nemá zaplaceno) by měly být zřejmě největšími taháky pro diváky k tratím rychlostních zkoušek 22. Historic Vltava Rallye. Zejména na „Pedra“ můžeme být právem zvědavi, v naší republice se doposud neukázal a jeho výsledky na jiných evropských soutěžích jej staví do pozice největšího favorita soutěže. Konkurovat by jim měli i předloňský vítěz Harrach. Bohužel se již omluvil Ital Brazzoli, jenž měl být asi nejrychlejším z plejády pilotů s Porsche 911. Ze Středoevropanů budou rychlí i Rakušan Wagner s dalším „poršákem“ či Němec Werner s Audi Quattro. Součástí soutěže bude opět i Severský pohár, mezi jehož účastníky lze vypíchnout skvělého Fina Juhannusvuoriho, jenž dojel loni s Fordem Escort RS 2000 čtvrtý. Nesmíme zapomenout ani na posádky přihlášené do domácího šampionátu. Z našich pilotů loni nejvíce čeřil vodu Jan Krejča s vozem Škoda 130LR, ten bude mít ale letos velkou konkurenci silných vozů – do Klatov se chystají dva Fordy Sierra RS Cosworth Jirků Navrátila a Káni, ale také Opel Ascona Jiřího Petráška či Subaru Legacy Jiřího Kalisty.
Obdobně jako loni, i tentokrát bude poněkud méně početná účast na 48. Rallye Šumava Klatovy. Přihlášeno je pouze 40 posádek, snad nejméně v celé historii této rally. Nepojedou mj. Kresta, Kopecký, Valoušek, Orsák, Semerád, Sýkora, Kostka a další. Z první desítky loňského pořadí se představí pouze Václav Pech s Mini, Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000 a ze startovní rampy sjede první Jan Černý, který si totiž svými loňskými výkony vysloužil prioritu FIA, startovní číslo 1 navíc naplní i českou premiérou zajímavého vozu Peugeot 208 R2.
„Jsem velmi rád, že naše jednání s jednotlivými úřady byla úspěšná a vedla k tomu, že můžeme krásu těchto malebných obcí předvést divákům z celé republiky i ze zahraničí, kteří k nám dorazí. Zároveň také posádkám můžeme nabídnout velice těžké a technické tratě,“ zamýšlí se ředitel klatovských soutěží, Jiří Valenta. „Bohužel na poslední chvíli jsme museli řešit komplikace v souvislosti s obnovenou erzetou Nuzín – Čkyně. Obyvatelé a majitelé pozemků přiléhajících k závěrečné části testu totiž nabyli v minulosti špatné zkušenosti s diváky nerespektujícími soukromý majetek, ale také se seznamovacími jízdami některých posádek, jejichž vysokou rychlost považovali za nebezpečnou pro okolí. Vedli jsme s nimi složitá jednání, která nakonec vedla pro letošní ročník ke kompromisní dohodě. Chtěl bych proto požádat diváky i posádky o pochopení určitých opatření, která jsou na tomto úseku poněkud omezující, ale jsou zkrátka nezbytná,“ obrací se k veřejnosti Jiří Valenta. Soutěž pro diváky začne slavnostním představením vybraných posádek, které je na programu ve čtvrtek 18.dubna, od 19 hodin.


JL, 17.4.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar