Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Šumava - Pech s Uhlem s přehledem první

Jednoznačnými favority Rallye Šumava byla posádka Václav Pech a Petr Uhel, protože při neúčasti továrního týmu Škoda nemělo jejich vítězství nic stát v cestě. Sice s osmi vyhranými zkouškami z třinácti jasně zvítězili, ale všechno mohlo být hned v úvodu jinak.

Pech - Uhel

Pech - Uhel

Václav Pech

Václav Pech

Jakeš - Novák

Jakeš - Novák

Mirek Jakeš

Mirek Jakeš

Odložilík - Tureček

Odložilík - Tureček

Trojan - Chlup

Trojan - Chlup

Ttrojan - Chlup

Ttrojan - Chlup

Smékal - Hýbnerová

Smékal - Hýbnerová

Soutěž, do které nastoupilo jen 33 posádek, zahajoval tradičně klatovský okruh. Ale ještě před ním, několik minut před startem pod Černou věží měnil Pech pravé přední kolo. Na okruhu zajel k překvapení všech nejlepší čas Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, jenž měl premiéru před čtrnácti dny v Rallye Český Krumlov. Byl o 6,8 sekundy rychlejší než Václav Pech s Mini Cooper, ale záhy se ukázalo, jak k tomu došlo.
Václav Pech: „Trošku jsme si ustali v pankejtu a byl jsem rád, že jsem to vybojoval ven. Petr už to pomalu vzdával, že se půjdeme dívat. Byla to maličká chyba na výjezdu z retardéru, čekal jsem, že tam bude krajnice a ona tam nebyla. Spadli jsme tam na bok a našemu miláčkovi se odtamtud nechtělo ven. Naštěstí jsme to vybojovali. Bylo to v té horní pasáži za špicí.“ Naštěstí dřív, než stál v cestě sloup.
Následující tři zkoušky ovládli Pech s Uhlem, pokaždé před Jakešem, dvakrát dojel druhý Odložilík, jednou Jelínek. Většina ze čtyř úseků se jela za deště, v němž byly největším problémem od letoška předepsané nové pneumatiky. Nejlépe to vystihují opět slova dvou nerychlejších jezdců.
Václav Pech: „Na Korábu jsme se snažili, ale ti, co vymysleli, že se bude na suchých gumách závodit na mokru, ti museli hodně dlouho studovat. Svézt je by asi nebyl takový trest, spíš jejich děti, aby se trošku báli, protože tohle není závodění, ale boj o holý život. Je to jen o tom, kdo dřív chytí jakou kaluž a půjde ven.“
Miroslav Jakeš: „Nebylo to nic moc. Na těch bezpečně nebezpečných gumách je to úžasné. Jeli jsme nějak opatrně, ale dělali hodiny a couvali jsme, takže teď jsme chtěli v klidu dojet do cíle.“
Poslední páteční úsek vyšel nejlépe Odložilíkovi s Fordem Fiesta R5 před Hozákem s Mitsubishi Lancer, Jakešem a Pechem, který ztratil osm sekund. Ale na čelních místech se po první etapě nic neměnilo. Vedl Pech před Jakešem (+18,6 s), Odložilíkem (+49,9), Jelínkem (+1.07), Hozákem, Vlčkem a Trojanem. Zvláště Karel Trojan s Petrem Chlupem po odstoupení v Českém Krumlově si na šumavských zkouškách spravili chuť. Přestože se rallye už pravidelně nezúčastňují, tak na jízdě Karla Trojana s Mitsubishi Lancer to nebylo znát. O druhé místo ve skupině produkčních automobilů se přetahoval hlavně s Janem Votavou, než havaroval.
Sobotní první tři zkoušky ovládl opět Pech, jednou před Odložilíkem a dvakrát před Jakešem, který prožil horkou chvilku hned v sobotním ránu „Vyletěli jsme ven, trefili betonový patník a skočili do lesa. Po včerejšku ztráta nebyla velká, takže jsem chtěl zkusit jet s Vaškem hned od rána a zkusit, jestli by to nějak šlo.
Jedeme nastavení z testu, protože jsme zkoušeli na mokru, takže jsem spokojený.“
Chyba ale Jakeše nijak nerozhodila, jak dokazovaly dvakrát zajetý druhý čas a vyhraná devátá zkouška před Odložilíkem a Pechem.
V sérii závěrečných čtyřech zkouškách na Vimpersku byl dvakrát úspěšný Pech, ale protože před pronásledovateli měl víc než dostatečný náskok, tak zbývající dvě zkoušky „přenechal“ Odložilíkovi a spokojil se až s čtvrtým, respektive osmým časem
V cíli si tak Pech s Uhlem připsali už potřetí body za vítězství v mistrovství České republiky. Druhý Mirek Jakeš najel další kilometry s novým Citroënem DS3 R5 a neustále se zrychluje.
Nejlepší posádkou v kategorii produkčních vozů byli Hozák s Radinou s Mitsubishi Lancer, v celkové klasifikaci skončili čtvrtí před Karlem Trojanem a Petrem Chlupem. Vítaným zpestřením chudého startovního pole (do cíle dojelo 24 posádek) stejně jako v českokrumlovské soutěži byl Polák Frycz se Subaru Impreza na šestém místě.

Václav Pech: „Podařilo se nám vyhrát, takže paráda. Závěr byl ale těžký, protože jsme nepočítali s tím, že začne tak pršet a jeli jsme na slikách. Ale měli jsme dostatečný náskok, abychom mohli zvolnit a projet dvě poslední vložky v klidu. Už jsme jen hlídali Mirka Jakeše. Daří se nám a hlavně nám drží auto, po Krumlově jsme vyhráli doma na Šumavě, paráda. Určitě nepotřebujeme hledat motivaci, protože se na závody prostě těšíme. Jde vždy jen o to, jak vysoké pojedeme tempo. Tady jsme na pár vložkách museli opravdu jet, protože Mirek nám to rozhodně nedával zadarmo.“

Miroslav Jakeš: „Závěr byl těžký. O Romanovi jsem vůbec nevěděl, protože jel za námi a my neměli jeho časy. Ale asi opravdu letěl. Poslední dvě erzety byly nesjízdné a jeli jsme tak, abychom se udrželi na cestě. Klobouk dolů před jeho výkonem. Těšíme se, že v Hustopečích bude konečně pěkně a ještě trochu doladíme auto. Možná jsme nemuseli být za Vaškem tak daleko, ale po chybě jsme trochu zvolnili. V těch podmínkách nemělo cenu zrychlovat. Auto je tak o 70 procent lepší než na Krumlově, protože jsme předělali diferenciály. Ještě to není úplně top, chce to jít dál, ale oproti Krumlovu velký pokrok.“



1. Pech – Uhel|Mini Cooper S2000 1.6T|1:32:26,5
2. Jakeš – Novák|Citroën DS3 R5| +1:13,6
3. Odložilík – Tureček|Ford Fiesta R5| +1:21,5
4. Hozák – Radina|Mitsubishi Lancer Evo IX| +3:24,9
5. Trojan – Chlup|Mitsubishi Lancer Evo IX| +5:22,1
6. Frycz – Spurek|Subaru Impreza STI|+6:09,5
7. Trněný – Pritzl|Subaru Impreza STI| +6:51,4
8. Smékal – Hýbnerová|Citroën DS3 R3T|+6:54,6
9. Peták – Benešová|Renault Clio R3|+7:53,7
10. Kobliha – Chodura|Renault Clio R3|+8:04,6




J.Lasík
Foto Jiří Fryje, autor

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar