Rallye Sardinie - první Ogier, hvězdou Paddon
Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a tým Volkswagen učinily vítězstvím v Rallye Itálie velký krok v boji o titul mistra světa. Díky třetímu triumfu Ogiera a Ingrassii na Sardinii v řadě zvýšil Volkswagen výrazně vedení v průběžném hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů.
Za extrémně tvrdých podmínek, v enormním horku a v nejdelším soutěžním dni za více než jedno desetiletí byl World Rally Car z Wolfsburgu nejrychlejším a nejspolehlivějším vozem. Volkswagen si v Itálii připsal na své konto 14 nejlepších časů v rychlostních zkouškách. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) vybojovali v Itálii navzdory nezdarům šesté místo, Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) získali jeden bod za třetí místo za svými týmovými kolegy v tzv. Powerstage při svém dvojnásobném návratu podle pravidel Rallye 2.
Vynikající výkon ovšem podal Hayden Paddon, který s Hyundaiem i20 WRC vedl až do sedmnácté zkoušky z jednadvaceti a držel všechny tovární Pola WRC v šachu. Postaral se tak o největší překvapení a druhé místo pro něj v podstatě znamená morální vítězství.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia šikovně dávkovali rychlost v náročné rallye, ve správný okamžik zvýšili tlak, aby převzali vedení a ve finiši si chytře udržovali vybojovaný náskok.
Naproti tomu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) nabrali několikrát časovou ztrátu, ale přesto příkladným přístupem vybojovali pro sebe i tým Volkswagen důležité mistrovské body. Dvě poškození pneumatiky v pátek a v sobotu stála posádku nejprve přibližně tři minuty, poškození zavěšení kola po kontaktu s úlomkem skály dalších pět minut. Latvala/Anttila však svým statečným výkonem v roli mechaniků a velkým jezdeckým výkonem omezili rozsah škod na minimum. Finská dvojice vyhrála sedm rychlostních zkoušek – víc než jejich týmoví kolegové.
Morální vítězství slavila také posádka Andreas Mikkelsen/OIa Fløene (N/N), která musela v pátek předčasně odstoupit po průjezdu jedním výmolem, a také jejich sobotní účast v rallye měla předčasný konec. Ve druhém startu podle pravidel Rallye 2 využili však v neděli svou šanci k hmatatelnému zisku pro mistrovství světa. Mikkelsen/Fløene byli v tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány trojici nejlepších bonusové body, třetí a vybojovali jeden bod. Poraženi byli pouze svými týmovými kolegy v pořadí Sébastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila.
Téměř tradičně vysoké teploty na Sardinii vytvořily pro Rallye Itálie skutečnou výheň – teplota vzduchu se pohybovala kolem 29 stupňů, teplota povrchu byla až 43 stupňů. Jezdci a spolujezdci se na velmi rozježděných šotolinových cestách s vysokými úlomky skal museli maximálně soustředit. Tvrdou zkouškou koncentrace byla především sobota, která byla s 212,83 km nejdelším soutěžním dnem od Rallye Safari 2002.
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Vítězství zde na Sardinii je velmi důležité pro náš boj o titul mistra světa. Nyní máme před konkurencí velký bodový náskok. Rozhodujícím důvodem pro úspěch, kromě perfektního vozu a fantastického týmu, byla absolutně perfektní a harmonická spolupráce mezi mnou a Julienem během celého víkendu. Normálně to není jinak, ale tady bylo tolik rychlostních zkoušek nových a dny tak dlouhé, že jsme se oba museli neustále extrémně soustředit. K tomu je nutné připočítat ještě výheň uvnitř vozu, náročné a drsné tratě rychlostních zkoušek – a na konci dne padl člověk do postele jako kámen. V této sezoně to byla fyzicky dosud nejnamáhavější rallye. Proto jsem mimořádně šťastný a hrdý na tento úspěch v Itálii.“
Průběžné pořadí MS FIA WRC
Vynikající výkon ovšem podal Hayden Paddon, který s Hyundaiem i20 WRC vedl až do sedmnácté zkoušky z jednadvaceti a držel všechny tovární Pola WRC v šachu. Postaral se tak o největší překvapení a druhé místo pro něj v podstatě znamená morální vítězství.
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia šikovně dávkovali rychlost v náročné rallye, ve správný okamžik zvýšili tlak, aby převzali vedení a ve finiši si chytře udržovali vybojovaný náskok.
Naproti tomu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) nabrali několikrát časovou ztrátu, ale přesto příkladným přístupem vybojovali pro sebe i tým Volkswagen důležité mistrovské body. Dvě poškození pneumatiky v pátek a v sobotu stála posádku nejprve přibližně tři minuty, poškození zavěšení kola po kontaktu s úlomkem skály dalších pět minut. Latvala/Anttila však svým statečným výkonem v roli mechaniků a velkým jezdeckým výkonem omezili rozsah škod na minimum. Finská dvojice vyhrála sedm rychlostních zkoušek – víc než jejich týmoví kolegové.
Morální vítězství slavila také posádka Andreas Mikkelsen/OIa Fløene (N/N), která musela v pátek předčasně odstoupit po průjezdu jedním výmolem, a také jejich sobotní účast v rallye měla předčasný konec. Ve druhém startu podle pravidel Rallye 2 využili však v neděli svou šanci k hmatatelnému zisku pro mistrovství světa. Mikkelsen/Fløene byli v tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány trojici nejlepších bonusové body, třetí a vybojovali jeden bod. Poraženi byli pouze svými týmovými kolegy v pořadí Sébastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila.
Téměř tradičně vysoké teploty na Sardinii vytvořily pro Rallye Itálie skutečnou výheň – teplota vzduchu se pohybovala kolem 29 stupňů, teplota povrchu byla až 43 stupňů. Jezdci a spolujezdci se na velmi rozježděných šotolinových cestách s vysokými úlomky skal museli maximálně soustředit. Tvrdou zkouškou koncentrace byla především sobota, která byla s 212,83 km nejdelším soutěžním dnem od Rallye Safari 2002.
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Vítězství zde na Sardinii je velmi důležité pro náš boj o titul mistra světa. Nyní máme před konkurencí velký bodový náskok. Rozhodujícím důvodem pro úspěch, kromě perfektního vozu a fantastického týmu, byla absolutně perfektní a harmonická spolupráce mezi mnou a Julienem během celého víkendu. Normálně to není jinak, ale tady bylo tolik rychlostních zkoušek nových a dny tak dlouhé, že jsme se oba museli neustále extrémně soustředit. K tomu je nutné připočítat ještě výheň uvnitř vozu, náročné a drsné tratě rychlostních zkoušek – a na konci dne padl člověk do postele jako kámen. V této sezoně to byla fyzicky dosud nejnamáhavější rallye. Proto jsem mimořádně šťastný a hrdý na tento úspěch v Itálii.“
1.Ogier – Ingrassia | VW Polo R WRC | 4:25:54.3 |
2.Paddon – Kennard | Hyundai i20 WRC | +3:05.4 |
3.Neuville – Gilsoul | Hyundai i20 WRC | +4:22.5 |
4.vans – Barritt | Ford Fiesta RS WRC | +5:34.8 |
5. Østberg – Andersson | Citroën DS3 WRC | +7:50.1 |
6.Latvala – Anttila | VW Polo R WRC | +8:06.7 |
7.Protasov – Čerepin | Ford Fiesta RRC | +14.57,0 |
8.Andreucci – Andreussini | Peugeot 208 T16 | +15.03,0 |
9.Kopecký – Dressler | Škoda Fabia R5 | +17.41,8 |
10.Al Qassimi – Pattersson | Citroën DS3 WRC | +19.12,5 |
Průběžné pořadí MS FIA WRC
1.Sébastien Ogier | 133 |
2.Mads Østberg | 6 |
3.Andreas Mikkelsen | 64 |
4.Jari-Matti Latvala | 56 |
5. Elfyn Evans | 53 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout