Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Sardinie - první Ogier, hvězdou Paddon

Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) a tým Volkswagen učinily vítězstvím v Rallye Itálie velký krok v boji o titul mistra světa. Díky třetímu triumfu Ogiera a Ingrassii na Sardinii v řadě zvýšil Volkswagen výrazně vedení v průběžném hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů.

Za extrémně tvrdých podmínek, v enormním horku a v nejdelším soutěžním dni za více než jedno desetiletí byl World Rally Car z Wolfsburgu nejrychlejším a nejspolehlivějším vozem. Volkswagen si v Itálii připsal na své konto 14 nejlepších časů v rychlostních zkouškách. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) vybojovali v Itálii navzdory nezdarům šesté místo, Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) získali jeden bod za třetí místo za svými týmovými kolegy v tzv. Powerstage při svém dvojnásobném návratu podle pravidel Rallye 2.

Vynikající výkon ovšem podal Hayden Paddon, který s Hyundaiem i20 WRC vedl až do sedmnácté zkoušky z jednadvaceti a držel všechny tovární Pola WRC v šachu. Postaral se tak o největší překvapení a druhé místo pro něj v podstatě znamená morální vítězství.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia šikovně dávkovali rychlost v náročné rallye, ve správný okamžik zvýšili tlak, aby převzali vedení a ve finiši si chytře udržovali vybojovaný náskok.

Naproti tomu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) nabrali několikrát časovou ztrátu, ale přesto příkladným přístupem vybojovali pro sebe i tým Volkswagen důležité mistrovské body. Dvě poškození pneumatiky v pátek a v sobotu stála posádku nejprve přibližně tři minuty, poškození zavěšení kola po kontaktu s úlomkem skály dalších pět minut. Latvala/Anttila však svým statečným výkonem v roli mechaniků a velkým jezdeckým výkonem omezili rozsah škod na minimum. Finská dvojice vyhrála sedm rychlostních zkoušek – víc než jejich týmoví kolegové.

Morální vítězství slavila také posádka Andreas Mikkelsen/OIa Fløene (N/N), která musela v pátek předčasně odstoupit po průjezdu jedním výmolem, a také jejich sobotní účast v rallye měla předčasný konec. Ve druhém startu podle pravidel Rallye 2 využili však v neděli svou šanci k hmatatelnému zisku pro mistrovství světa. Mikkelsen/Fløene byli v tzv. Powerstage, v níž jsou udělovány trojici nejlepších bonusové body, třetí a vybojovali jeden bod. Poraženi byli pouze svými týmovými kolegy v pořadí Sébastien Ogier/Julien Ingrassia a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila.

Téměř tradičně vysoké teploty na Sardinii vytvořily pro Rallye Itálie skutečnou výheň – teplota vzduchu se pohybovala kolem 29 stupňů, teplota povrchu byla až 43 stupňů. Jezdci a spolujezdci se na velmi rozježděných šotolinových cestách s vysokými úlomky skal museli maximálně soustředit. Tvrdou zkouškou koncentrace byla především sobota, která byla s 212,83 km nejdelším soutěžním dnem od Rallye Safari 2002.


Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Vítězství zde na Sardinii je velmi důležité pro náš boj o titul mistra světa. Nyní máme před konkurencí velký bodový náskok. Rozhodujícím důvodem pro úspěch, kromě perfektního vozu a fantastického týmu, byla absolutně perfektní a harmonická spolupráce mezi mnou a Julienem během celého víkendu. Normálně to není jinak, ale tady bylo tolik rychlostních zkoušek nových a dny tak dlouhé, že jsme se oba museli neustále extrémně soustředit. K tomu je nutné připočítat ještě výheň uvnitř vozu, náročné a drsné tratě rychlostních zkoušek – a na konci dne padl člověk do postele jako kámen. V této sezoně to byla fyzicky dosud nejnamáhavější rallye. Proto jsem mimořádně šťastný a hrdý na tento úspěch v Itálii.“




1.Ogier – IngrassiaVW Polo R WRC4:25:54.3
2.Paddon – KennardHyundai i20 WRC+3:05.4
3.Neuville – GilsoulHyundai i20 WRC +4:22.5
4.vans – BarrittFord Fiesta RS WRC+5:34.8
5. Østberg – AnderssonCitroën DS3 WRC+7:50.1
6.Latvala – AnttilaVW Polo R WRC +8:06.7
7.Protasov – ČerepinFord Fiesta RRC+14.57,0
8.Andreucci – AndreussiniPeugeot 208 T16+15.03,0
9.Kopecký – DresslerŠkoda Fabia R5+17.41,8
10.Al Qassimi – PatterssonCitroën DS3 WRC+19.12,5







Průběžné pořadí MS FIA WRC
1.Sébastien Ogier133
2.Mads Østberg6
3.Andreas Mikkelsen64
4.Jari-Matti Latvala56
5. Elfyn Evans53



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar