Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Rallye Pačejov pro Tomáše Kostku

Na start jedné z našich nejstarších soutěží – 33. Ročníku Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov se postavilo 116 posádek, které bojovaly o body v Timeseal Mistrovství ČR v rallysprintu, M ČR historických automobilů a v Českém poháru. Z vítězství se radoval Tomáš Kostka jedoucí poprvé se Zdeňkem Hrůzou.

Rallysprintový šampionát láká jak diváky podívat se na vozy kategorie WRC, tak i jezdce, kteří s nimi mohou startovat. Tentokrát to byli Roman Odložilík, Antonín Tlusťák (oba Mitsubishi Lancer WRC), Tomáš Kostka (Citroën C4), Mathias Kahle, Karel Trněný (oba Škoda Fabia WRC), Miroslav Plíhal, Petr Leher (Škoda Octavia WRC). Možná se čekalo, že přijede i více jezdců otestovat si své automobily před Barum rallye a kteří běžně sprinty nejezdí. Nakonec se jich objevilo v Horažďovicích jen pár.
První z osmi rychlostních zkoušek vyhrál Kahle o dvě sekundy před Kostkou, který minimálně tento čas nebo i větší ztratil drobnou jezdeckou chybou. Třetí skončil překvapivě Martin Hudec s Mitsubishi Lancer týmu Semerád. Ale od druhé zkoušky už nenechal Kostka nikoho na pochybách, že chce vyhrát a během dalších čtyř zkoušek si vybudoval už slušný náskok na Romana Odložilíka, který letos startoval už s třetím vozem WRC. Ale v šesté zkoušce chyboval a po havárii ze soutěže odstoupil. Na druhé místo se tak dostal pěkně jedoucí …Sýkora s Mitsubishi, na kterého se snažil ještě útočit Kahle. Ovšem ani přes druhý nejrychlejší čas v poslední zkoušce se mu nepodařilo plzeňského porazit. Přesto byl s výsledkem spokojen. Do předních míst vůbec nepromluvil Antonín Tlusťák, který při poslední pause před závěrečnými zkouškami neskrýval rozčarování z auta i sebe samého. Osmé místo neodpovídá schopnostem automobilu.
Ve třídě produkčních vozů se odehrával souboj až do samého konce. Ještě dvě zkoušky před cílem vedl Martin Hudec s náskokem čtyř desetin sekundy před Martinem Bujáčkem a 3,5 s před Jarkem Orsákem. V cíli se po skvělém výkonu v závěru radoval Martin Bujáček, na kterého nestačil Jarek Orsák, zatímco Martin Hudec se musel spokojit s třetí příčkou, byť byli mezi nimi nepatrné rozdíly.
Dvoukolky se i tentokrát staly kořistí Jana Černého (14.) s Citroënem DS3 před Josefem Petákem (17.) s Renaultem Clio RT. Za zmínku stojí rozhodně 21. příčka Lubomíra Tenkla s BMW M3.


1.Kostka – Hrůza Citroën C4 WRC43:08,1
2.Sýkora – ŠkardováMitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:10,0
3.Kahle – DoerrŠkoda Fabia WRC+1:13,4
4.Dohnal – Venclík Peugeot 207 S2000+1:59,6
5.Bujáček – ŘihákováMitsubishi Lancer Evo IX+2:11,3
6.Orsák – ŠmeidlerMitsubishi Lancer Evo IX+2:12,2
7.Hudec – PickaMitsubishi Lancer Evo IX+2:13,6
8.Tlusťák – ŠkaloudMitsubishi Lancer WRC 05+2:28,4
9.Plíhal – StrossŠkoda Octavia WRC+2:34,7
10.Kopáček – SingerSubaru Impreza STi+2:40,2


J.Lasík 13.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar