Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Hustopoče - CRT pro Smékala

Citroën Racing Trophy CZ 2014 pokračoval v Hustopečích druhým pohárovým závodem letošního kalendáře. Na startu Agrotec rally Hustopeče se postavily tři posádky, dvě z nich zdárně absolvovaly celou trať a na cílové rampě si „sáhly“ na celkem 3000 euro.

Hlavní tahákem byl Citroën DS3 R5 s posákou Miroslav Jakeš s Jaroslav Novák, která se po celý závod držela na druhém místě za vítězným Václavem Pechem. Potřetí v sezoně tak získala stříbro, stejné umístění jí patří i v průběžné klasifikaci MMČR.„Jelikož jsem jel s Citroënem poprvé na šotolině, na těchto úsecích jsme proti Vencovi nejvíce ztráceli. Nevyvaroval jsem se tam ani nějakých chybiček. Nebýt těchto ztrát, dalo se s Vencou více závodit. Na čistém asfaltu se už vůz choval parádně, i proto jsme ve druhé etapě několikrát zajeli nejrychlejší čas. Byla to pěkná soutěž a byl jsem hlavně rád, že závodu konečně přálo i počasí,“ komentoval stříbrnou pozici Miroslav Jakeš.

V seriálu CRT CZ však všechny zajímaly hlavně kategorie RC3 a RC5. V nejsilnější třídě „dvoukolek“ RC3 (tř. 5 české klasifikace) byl jedním z favoritů Egon Smékal. Druhý muž hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou před startem v Hustopečích se však musel sklonit nikoli před lídrem Josefem Petákem, ale před Adamem Koblihou. Egon Smékal s Monikou Hýbnerovou tak po celý závod figurovali na druhém místě dvoukolek a stejné hodnocení si zapsali i do tabulky CRT CZ. Konečné odstoupení Petáka je ovšem katapultovalo do čela MMČR ve dvoukolkách. „Hustopeče mi ze sportovního hlediska nepřipadají jako plnohodnotná soutěž. Jedou se notoricky známé vložky, mezi kterými jsou krátké přejezdy, kde se auto ani nestačí ochladit. I proto nás trápily problémy s brzdami, dvakrát jsme dojeli do cíle bez nich. Navíc zastávám názor, že konkurenční clia jsou na podobných tratích rychlejší než DS3. My máme výhodu u nižších kvaltů, kdy auto lépe odjíždí, ale na dlouhých rovinkách motoricky ztrácíme.Tím v žádném případě nechci snižovat Adamův výkon. Jel výborně, my jsme tentokrát víc udělat nemohli,“ řekl v cíli Egon Smékal.


Mezi dvěma soutěžícími na vozech Citroën DS3 R1B Tomášem Guryčou a Barborou Holickou bylo rozhodnuto hned ve druhém testu. V něm Guryča havaroval, pro prvenství ve třídě RC5 si proto dojel dámský tandem Barbora Holická – Jindřiška Žáková. Díky tomu „ladies“ získaly finanční prémii 1500 euro.

„Rally Hustopeče byla letos pro vozy s dvojitým šípem nadmíru úspěšná. Mirek Jakeš opět získal stříbro a je patrné, že závod od závodu snižuje náskok Vaška Pecha. Egon Smékal po čtyřech letech prolomil smolnou bariéru a konečně v Hustopečích spatřil cíl, ve dvoukolkách si vyjel druhé místo. A Bára Holická získala ve třídě RC5 místo první. Když k tomu připočteme povedené zázemí poháru v servisní zóně, s výsledkem reprezentace Citroën jsem opravdu spokojen,“ řekl po skončení závodu oficiální promotér CRT CZ a manažer Gekon Racing Tomáš Pletka.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar