Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Hustopeče - Pech vsadil na déšť a je druhý

Třetí soutěž domácího šampionátu opět přinesla atraktivní souboj mezi Janem Kopeckým se Škodou Fabia R5 a Václavem Pechem jun. s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo.

Soutěž se pro posádku EuroOil – invelt teamu z počátku vyvíjela slibně. „Přesně jak jsme předpovídali, tak rychlostní zkoušky klouzaly a na to jsme našli optimální nastavení podvozku. Podařilo se nám s Petrem v pátek večer vyhrát tři ze čtyř rychlostek a byli jsme ve vedení o více jak půl minuty před Pavlem Valouškem a na továrního Kopeckého měli k dobru dokonce 42 vteřin, které ale nabral hlavně díky defektu pneumatiky,“ popisuje úvodní etapu Rallye Hustopeče Václav Pech jun.

Druhá etapa začínala v sobotu dopoledne nezvykle pozdě a dle informací o počasí se nad oblast soutěže od západu blížily intenzivní srážky, které dokáží zaprášené tratě v okolí jihomoravských Hustopečí proměnit v kluzké peklo. „Při každé soutěži spolupracujeme s osvědčeným meteorologem, který nám dává informace, jestli zaprší a předpovídá i kdy. Podle toho a podle informací z trati pak volím pneumatiky. Tentokrát jsem dostal informaci, že déšť určitě přijde a bude mokro. Auto jsme přestavěli na mokrý podvozek a obuli i ty nejměkčí pneumatiky do deště. Když jsme přijeli na rychlostní zkoušky, bylo naprosté sucho. Déšť se stočil o něco více k severu a už na první rychlostní zkoušce jsme dost ztratili. Pohroma přišla na druhé rychlostce, která měřila 17 km.

Pneumatiky jsem rychle přehřál a bylo těžké udržet se na trati, ještě horší však bylo, že se sjely na úplné plátno a každým okamžikem hrozilo jejich úplné prodření a ztráta tlaku. Byla to jízda jako na ledě. Jednu krizovku při brzdách jsem vyřešil výletem mimo trať do pole, kde jsme nějakému zemědělci nechtěně vyorali pár brambor. Před třetí rychlostní zkouškou jsme vůbec nevěděli, jestli dojedeme do cíle. Na předek jsme s Petrem dali dvě rezervy a na zadek vybrali dvě kola, které měly alespoň ještě ocelové dráty. Byl jsem si téměř jistý, že ani nedojedeme, ale zkusili jsme to opatrnější jízdou. Během zkoušky jedno kolo ušlo a do cíle jsme dojížděli na defektu. Na těchto třech rychlostních zkouškách jsme ztratili více jak minutu. V zápalu boje jsem za špatnou volbu pneumatik samozřejmě obvinil všechny kolem, i když sázku na déšť jsem rozhodl sám. Teď mám co „žehlit“,“ vysvětluje s odstupem důvod obrovské časové ztráty na úvodních třech RZ druhé etapy Václav Pech jun.

,,V poslední sekci závodu jsme ještě zkusili na Honzu Kopeckého zaútočit, ale možná až příliš velké nasazení vedlo k několika jezdeckým chybičkám. Ztrátu už nebylo možné stáhnout. Jsme z toho s celým týmem smutní, protože už druhou soutěž po sobě jsme sahali po vítězství proti továrnímu týmu a znovu nám to nevyšlo. Jsme zklamaní, ale je to sport, pokusíme se o to v dalších soutěžích,“ dodává Václav Pech jun., který s Petrem Uhlem obsadil při Rallye Hustopeče druhé místo v absolutní klasifikaci.


PR 23.6.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar