Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - Pech stylem start - cíl

Na jihu Čech se uskutečnil třetí podnik domácího šampionátu v rallye, který nepřinesl nic nového pod sluncem. Suverénně zvítězil Václav Pech a Petr Uhel s Mini Cooper S2000 z týmu Invelt a tím si upevnili vedení v průběžném pořadí.

První zkoušku na českobudějovickém výstavišti vyhrál Jaromír Tarabus se Škodou Fabia S2000 s náskokem dvou desetin sekundy před Pechem s Mini Coopper a Odložilíkem rovněž s Fabií S2000. Poté se rallye přesunula na tři klasické zkoušky v okolí Českého Krumlova, které se jely dvakrát. Všechny vyhrál Pech a postupně zvyšoval náskok. Nejdříve před Odložilíkem, ale ten v sedmé zkoušce havaroval a na jeho místo se posunul Roman Kresta se Škodou Fabia S2000. V tu chvíli ale ztrácel už skoro minut, třetí příčka patřila Jaromíru Tarabusovi.
Tím vlastně souboj tří nejrychlejších posádek skončil a zbývajících sedm zkoušek sobotní etapy už žádné změny nepřineslo. Karty byly rozdány. Pouze dvě zkoušky vyhrál Kresta, všechny ostatní Pech, a tím si připsal už letošní druhé vítězství v domácím šampionátu.
Roman Kresta, který připravuje Fabii i pro Jaromíra Tarabuse si už v pátek stěžoval na problémy s motorem. „Je to ve mně, musím říct, že jedu tak na půl plynu. Nemůžu se dostat do toho, abych začal závodit. Nejede se pomalu, ale abych jel před Vencou, tak bych musel přestat používat brzdový pedál a víc šlapat na plyn. Máme i s Mirou trochu problém s autem, dostali jsme poslední možné mapování motoru, ale je to špatné. Nemá to žádnou reakci, odezvu, je to zrádné a nebezpečné. Nechci se na to vymlouvat, ale nefunguje to. Řešíme to a voláme do škodovky, co s tím.“
Václav Pech: „Z naší strany není co vytknout. Hezky jsme se svezli, trať byla náročné a jelo se vysoké tempo. Nechci říci, že to bylo takové, že bychom měli normálně porazit Romana Krestu, ale tento týden ano, což mě malinko překvapilo. Roman je specialista na Krumlov a myslel jsem, že mu tady nebudeme stačit. Opak byl pravdou, takže jsem překvapený. Pokud jde o auto, využili jsme zkušeností ze Šumavy a byl znát pokrok. Nastavili jsme podle toho podvozek a až překvapivě se to zlepšilo. Povedlo se to, s autem se mi jelo skvěle a hlavní věc je, že oproti loňsku drží už třetí závod v řadě a bez problémů.“
Souboj dvoukolek a příbramského tria rozhodl pro sebe Jan Černý s Peugeotem 208, který se v absolutním pořadí dostal až na osmou příčku. Druhé místo vybojoval Josef Peták s Renaultem Clio a třetí Egon Smékal s Citroënem DS3. Emil Triner, jemuž se na poslední chvíli podařilo vypůjčit Renault Clio (pro jeho Fabii se opozdila dodávka náhradních dílů) a s ním o 1,6 sekundy prohrál souboj o třetí místo.

1.Pech – UhelMini Cooper01:41:22.1
2.Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000+01:14.1
3.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+01:35.3
4.Jelínek – MachůŠkoda Fabia S2000+04:17.4
5.Dohnal – VenclíkPeugeot 207 S2000+05:10.3
6.Štajf – RajnohaSubaru Impreza STI+06:38.6
7.Mifka – PlachýMitsubishi Lancer Evo IX+06:46.1
8.Černý – KohoutPeugeot 208 R2+09:11.3
9.Barvík – GabrhelíkMitsubishi Lancer Evo IX+10:07.9
10.Peták – BenešováRenault Clio R310:24.0



PS. Jestli se divíte, že u reportáže nejsou fotografie, pak vysvětlení je jednoduché. Společnost mediasport.cz ( jmenovitě pan Filip Schovánek), která si dělá výhradní právo na udělování akreditací, neposkytla naší redakci fotoakreditaci. Za třicet let, co vykonávám práci profesionálního novináře se mi to stalo poprvé….



JL, 27.5.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar