Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Monte Carlo ovládl Volkswagen - 1.Ogier

Volkswagen vstoupil do mistrovství světa v rallye historickým úspěchem v Rallye Monte Carlo. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) oslavili trojnásobné

Na Rallye Monte Carlo 2015 debutovalo nové Polo R WRC, a to hned velmi úspěšně. S druhou generací vozu WRC z Wolfsburgu jely na „Monte“ posádky Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila, zatímco Mikkelsen/Fløene budou startovat s úspěšným předchůdcem až do Rallye Portugalsko.

Trojnásobný triumf na Rallye Monte Carlo 2015 je celkem 23. vítězstvím značky Volkswagen s vozem Polo R WRC a jedenáctým vícenásobným úspěchem od vstupu do WRC v roce 2013. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia stáli na Rallye Monte Carlo po pětadvacáté na nejvyšším stupni vítězů a podruhé v řadě na „Monte“.
Volkswagen je navíc pátou značkou v historii „Monte“ od roku 1973, které se podařil trojnásobný úspěch, a zařadil se tak po bok dalších legendárních značek soutěžního sportu, jimiž jsou Renault-Alpine, Lancia, Audi a Citroën.
Týmy WRC se na Rallye Monte Carlo 2015 musely potýkat s rozmanitými povrchy, od suchého asfaltu přes kluzký led a sníh až po rozbředlý sníh. A to v neustálých změnách na každém kilometru. Volba správných pneumatik proto byla nesmírně komplikovaná. Každá posádka si mohla zvolit svých 30 soutěžních pneumatik Michelin z celkového počtu 82 kusů – 8 tvrdých směsí, 16 měkkých a 24 velmi měkkých, jakož i 10 zimních pneumatik a 24 pneumatik s hroty.

V obou úvodních dnech Rallye Monte Carlo sledovali fanoušci s napětím duel Sébastien Ogier s vozem Polo R WRC a Sébastien Loeb s vozem Citroën DS3 WRC sváděli dramatické souboje o vedení. Po třetí zkoušce vedl Loeb s náskokem 28 sekund, po šesté ještě o 6 s, v sedmé zkoušce klesl na druhé se ztrátou 8 s na Ogiera.

Hned v následující ale urazil zadní kolo a s desetiminutovou ztrátou klesl na 15. příčku. Tím předčasně skončil prestižní duel. Ať se Loeb snažil sebevíc, tak na lepší než 8.místo se nedostal. Hlavním soupeřem Sébastiena Ogiera byl najednou Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen.

Závěrečná Powerstage na Rallye Monte Carlo byla 500. rychlostní zkouškou vozu Volkswagen Polo R WRC v mistrovství světa v rallye od jeho premiéry na „Monte“ 2013. Od té doby se stal World Rally Car z Wolfsburgu soutěžním vozem s historicky největší četností vítězství v soutěžích mistrovství světa.
Téměř dokonalý závěr měla Rallye Monte Carlo pro posádku Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila. V závěrečné Powerstage, v níž jsou udělovány bonusové body třem nejrychlejším posádkám, zajeli třetí nejlepší čas. Jeden bod tak získala finská dvojice v barvách Volkswagenu.

Sébastien Ogier: „To je fantastický vstup do nové sezony! Vítězství na Rallye Monte Carlo je pro každého jezdce něčím mimořádným, pro mě je toto vítězství nepopsatelné – protože jsem doma. Atmosféra byla jednoduše magická. Jsem rád, že jim svou radostí mohu něco vrátit. Tato 83. ‚Monte‘ bude v mých vzpomínkách patřit mezi nejnáročnější soutěže, co se týče podmínek. Volba pneumatik byla především na začátku obtížná. K tomu se přidal vzrušující souboj se Sébastienem Loebem, který ve čtvrtek zajížděl skutečně pozoruhodné časy.“



DS3 WRC: 4. Ostberg, 8.Loeb, 10. Meeke

Pro Citroën byly body za Power Stage naprosto reálné. Meeke byl nejrychlejší už na RZ 13 před Loebem, který zase vyhrál na Col de Turini. Byl to jeho již 905. nejrychlejší čas od počátku jeho kariéry v mistrovství světa. V Power Stage pak dominoval Kris Meeke. Britský pilot přidal další tři body na své konto a byl rychlejší než jeho týmový kolega Sébastien Loeb na druhém místě. Stejně jako v minulé sezoně si Mads Ostberg vybojoval skvělé čtvrté místo v cíli Rally Monte Carlo. I přes sankce za Rally2 pak Sébastien Loeb a Kris Meeke skončili na osmé a desáté pozici.
Sébastien Loeb: „Bylo tu hodně radosti. Podařilo se nám najít ten správný rytmus, DS3 WRC byl perfektní. Když jsme startovali do první rychlostní zkoušky, bylo to, jako kdybychom s Danielem nikdy neskončili. Byl jsem příjemně překvapen tím, jak jsem se cítil a jaké časy jsme od začátku zajížděli. První dvě rychlostní zkoušky byly složité, ale museli jsme zaútočit, abychom vylepšili naši čtrnáctou pozici. Neměli jsme štěstí na dobré podmínky a nepatrná chyba nás dost stála. Ale to nijak nezmenšuje potěšení být zase v DS3 WRC. Zažili jsme spoustu dobrých momentů. Byl to opravdu skvělý zážitek pro Daniela u něho doma, a pro mě také.“



Hyundai WRC: 5.Neuville, 6.Sordo

V Rallye Monte Carlo dojely do cíle obě posádky týmu Hyundai Shell World Rally. S vozy Hyundai i20 WRC obsadily celkové páté a šesté místo a možná se postaraly také o největší sportovní zážitek, když je od sebe v cíli dělilo pouhých 0,8 sekundy. Tým tak v Monte Carlu splnil svůj cíl pro první rallye – dojet a umístit se co nejblíže stupňům vítězů
Oba jezdci týmu – Belgičan Thierry Neuville a Španěl Dani Sordo – odjeli dobrý závod, který okořenili i vzájemným soubojem o pátou příčku. Nakonec je od sebe v cíli dělilo neuvěřitelných osm desetin sekundy. Pro Belgičana je to vůbec první dokončená rallye v Monte CarluJeho týmový kolega Dani Sordo během víkendu doháněl půlminutovou ztrátu ze čtvrteční zahajovací etapy. „Náš hlavní cíl byl dokončit rallye s oběma vozy. To se podařilo. Souboj s Thierrym byl neuvěřitelně těsný a nakonec byl o trošku rychlejší on. Patří mu za to gratulace. Do sezóny jsme jako tým vstoupili lépe než minulý rok a doufám, že se budeme jen zlepšovat,“ poznamenal španělský jezdec.


Prokop s Tománkem devátí

Dva body v konkurenci továrních posádek jsou stále lepší než nic, nebo frustrující odstoupení kvůli poruše alternátoru v roce 2014, ale přílišná spokojenost v českém týmu nevládne. „Jsme šťastni, že jsme na rozdíl od minulé sezony dokončili takhle náročnou soutěž. Přijeli jsme si pro body a nějaké si i odvezli. Nicméně dva poslední dny bych raději vymazal, protože se nám příliš nedařilo a hodně jsme ztráceli. Byli jsme zralí na vystřídání a odchod do kabiny. Ať jsem se snažil sebevíc i na hraně rizika, pořád jsem nedokázal najít rychlost, rytmus a pohodu z konce minulé sezony. Přemírou snahy jsme se dostali i do několika krizovek - třeba když jsme se autem opřeli ve velké rychlosti o skálu - ale stále jsme nedokázali najít recept na zrychlení. Dotahujícího Loeba za sebou samozřejmě udržet nešlo, ale rychlost a časy měly být někde jinde. Něco je špatně a zatím netuším co, zda je to ve mně nebo snad nějaký drobný nedostatek na autě. Podle mezičasů i pocitů z chování auta jsme neuvěřitelně ztráceli ve výjezdech, což se mi nikdy nestávalo. Jinak jsem ale relativně spokojený, že tohle šílené Monte je zdárně za námi, protože letos bylo nadmíru nevyzpytatelné a zakleté, co se týče odhadování podmínek na trati. V minulých ročnících byly vždy jen dvě nebo tři erzety zrádné a nečitelné, co se podmínek na trati týče, ale letos to byla úplně každá zkouška. Užili jsme si hodně dramat při volbě pneumatik a odhadování rozmarů počasí,“ popisuje pilot Fiesty RS WRC.


1.Ogier – IngrassiaVW Polo R3:36.40,2 h
2. Latvala – AnttilaVW Polo R+ 58,0 s
3.Mikkelsen – FløeneVW Polo R+ 2.12,3 min
4.Østberg – AnderssonCitroën DS3 WRC + 2.43,6 min
5.Neuville – GilsoulHyundai + 3.12,1 min
6. Sordo – MartíHyundai+ 3.12,9 min
7.Evans – BarrittFord Fiesta WRC+ 5.23,7 min
8.Loeb – ElenaCitroën DS3 WRC+ 8.34,7 min
9.Prokop – TománekFord Fiesta WRC+ 9.54,8 min
10. Meeke – NagleCitroën DS3 WRC + 10.55,6 min
14.Kremer – WichaŠkoda Fabia S2000+15.25,3





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar