Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Mexiko - Ogier letos potřetí první

pro dvojnásobného mistra světa: Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slavila po vynikajícím výkonu vítězství v Rallye Mexiko. Jejich triumf v třetím podniku letošního mistrovství světa v rallye (WRC) znamenal třetí vítězství v sezoně a zároveň i třetí vítězství v řadě v Mexiku.

Tato dvojice má na svém kontě již 27 vítězství, což ji v historických tabulkách řadí na třetí místo před legendárního soutěžního jezdce Carlose Sainze.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia absolvovali v Mexiku perfektní rallye. Od prvního až do posledního metru byli dvojnásobní mistři světa ve 20 z 21 rychlostních zkoušek mezi třemi nejrychlejšími a devět zkoušek vyhráli. Ogier převzal vedení již po 5,61 km a udržel ho až do cíle.
Kromě týmových kolegů Andreas Mikkelsen/Ola Fløene a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila přispěly k napínavému boji o nejvyšší příčku také posádky Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) a Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën).

Základem pátého vítězství v řadě pro Ogiera se stala jejich páteční chytrá volba pneumatik. Křížově namontovanou kombinací pneumatik Michelin s tvrdou a měkkou směsí dokázali otočit ve svůj prospěch nevýhodu v podobě první pozice na startu, která znamenala trať plnou štěrku. Bezchybným řízením a navigací z toho vytěžili maximum.


Andreas Mikkelsen a Ola Fløene pokračují od začátku letošní sezony v úspěšném tažení. Po Rallye Monte Carlo a Rallye Švédsko dokončili i Rallye Mexiko na stupních vítězů. Při prvním společném startu s Polo R WRC na této rallye se díky svému třetímu místu posunuli na druhou pozici v průběžném hodnocení MS.
Jari-Matti Latvala byl až do dvanácté zkoušky jediný, kdo stačil tempu, které nasadil Ogier. Ve snaze dostat své týmové kolegy pod tlak narazil zádí svého Pola R WRC do náspu.
Výsledné poškození podvozku znamenalo v sobotu předčasný konec ale Latvala se v neděli do soutěže vrátil a přidal šest bodů na konto Volkswagenu v mistrovství světa konstruktérů.

Celá Rallye Mexiko se jezdí v nadmořských výškách přesahujících 1800 metrů, a to je výš, než co známe z Evropy. Pro porovnání: Nejvyšší místo v deseti evropských soutěžích leží 1608 metrů nad mořem a nachází se na trase rychlostní zkoušky „La Bollène-Vésubie-Sospel“, která je součástí Rallye Monte Carlo. Rallye Mexiko je vždy plná superlativů. V rychlostní zkoušce „El Chocolate“ se soutěžní vozy WRC vyšplhaly v sobotu do výšky 2752 metrů, a v neděli absolvovaly dosud nejdelší rychlostní zkoušku v dosavadním



Ostberg po boji stříbrný

Druhé místo vybojoval Mads Ostberg, který musel tvrdě odrážet útoky Mikkelsena, jenž v jednu chvíli ztrácel jen 4,5 sekundy. Díky tak malému odstupu slibovaly poslední kilometry rally hodně dramatický průběh. Posádky se v nedělním programu nejprve pustily na 55,82 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku Guanajuatito. Aby napětí nebylo dost, tento legendární test celého mistrovství světa se poprvé jel bez pomoci split časů. Mads Ostberg vyrážel tři minuty za svým rivalem a snažil se o maximální rychlost. Časem 35:26 na DS3 WRC dokonce překonal rekord, kterým vylepšil svůj vlastní čas z loňského roku.
Na Derramadero si Mads Ostberg svou pozici před Mikkelsenem ještě více upevnil před následující Power Stage. Do hry se díky pravidlu Rally2 vrátil z osmnácté pozice po sobotě Kris Meeke s cílem dojet do cíle a přispět body do Poháru konstruktérů mistrovství světa. To se britskému pilotovi také podařilo a přidal další čtyři body pro Citroë.




Hyundai – nejlepší Sordo

Hyundai Motorsport dokončilu Rally Mexico se všemi třemi vozy a úspěšně tak absolvoval jednu z nejnáročnějších soutěží celého seriálu mistrovství světa WRC. Dani Sordo přes zdravotní problémy vyjel páté místo.

Španěl Sordo, který byl nucen vynechat Švédskou rally po zranění v tréninku, se vrátil do seriálu WRC na jednu z fyzicky nejnáročnějších akcí v celé sezóně. Se spolujezdcem Marcem Martím podali doslova heroický výkon a v sobotní etapě SS13 – El Brinco byli dokonce vůbec nejrychlejší
Thierry Neuville tentokrát po chybě nenavázal na skvělé úspěchy z minulých soutěží, nicméně konečné osmé místo není zklamáním.

1.Ogier – IngrassiaVW Polo WRC4:19.13,4
2.Østberg – AnderssonCitroën DS3 WRC+ 1.18,8
3.Mikkelsen – FløeneVW Polo WRC + 1.25,1
4.Evans – BarrittFord Focus WRC+ 3.40,2
5.Sordo – Martí Hyundai i20 WRC+ 5.01,8 min
6.Prokop – TománekFord Focus WRC+ 6.36,1 min
7.Al-Attiyah – BaumelFord Fiesta WRC+ 14.52,7 min
8.Neuville – GilsoulHyundai i20 WRC+ 22.43,3 min
9.Fuchs – MusanoFord Fiesta WRC+ 22.49,0 min
10.Ketomaa –LindströmFord Fiesta WRC+ 23.10,2 min




Průběžné pořadí

1. Sébastien Ogier81 bodů
2. Andreas Mikkelsen47
3. Thierry Neuville35
4. Mads Østberg32
5. Elfyn Evans26
6. Jari-Matti Latvala19
7. Dani Sordo18
8. Martin Prokop,14
9. Ott Tänak12
10. Hayden Paddon10




JL, 11.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar