Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Krkonoše - historické vítězství Semeráda

Martin Semerád zvítězil v Rally Krkonoše v absolutním pořadí s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX a porazil vozy o třídu rychlejší, včetně speciálů WRC a několikanásobného mistra Německa – Mathiase Kahleho.

Pražský jezdec před dvěma týdny oslavil 22. narozeniny vítězstvím v kategorii produkčních vozů při Rally Český Krumlov v rámci Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a těšil se na Rally Krkonoše, kde se mu velmi daří. Před dvěma lety zde vybojoval čtvrté místo, které přebil druhým místem vloni. Tento výsledek vzbudil ohlas u odborné i laické veřejnosti, když za sebou nechal mnohem silnější vozy jako speciály S2000 a WRC. Byl to výsledek z říše snů a málokdo věřil, že by se dal zopakovat. Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou ale ukázali, že patří mezi absolutní špičku českých rallye.
Do soutěže vstoupili druhým časem na úvodní rychlostní zkoušce za Citroënem C4 WRC Tomáše Kostky. I na dalších rychlostních zkouškách se jim dařilo zajíždět vyrovnané časy a tři z nich dokonce vyhráli. V cíli se tak mohli radovat z vítězství s náskokem téměř 25 s před Mathiasem Kahle, který startoval se Škodou Octavia WRC. Radost týmu Teamu na cílové rampě byla obrovská a Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou si užili sprchu šampaňského.
Martin Semerád tak na Rally Krkonoše dosáhl svého prvního vítězství v absolutní klasifikaci při rally v ČR od začátku své kariéry rally jezdce, již započal v roce 2007.
Martin Semerád: „Letos máme hodně nabitý program a jsem dobře rozjetý. Konečně sedím v autě dost často a není to jako v loňském roce, kdy jsem měl třeba až dva měsíce dlouhou pauzu. Teď jsme začali tam, kde jsem na Rallye Český Krumlov skončil. Rally Krkonoše jsou mým nejoblíbenějším závodem, vždy se nám tady dařilo a chtěli jsme zvítězit mezi produkčními vozy a vylepšit bodové konto. Na absolutní klasifikaci jsme ani nemysleli. Úvodní dvě rychlostní zkoušky jsem znal z minulých let, věřil jsem si na ně, a zkusil jsem zatáhnout. To se nám povedlo a ztráta na vedoucího Tomáše Kostku byla jen 1,3 s. Ráno to na rychlostních zkouškách hodně klouzalo, ale zvolili jsme přesto pneumatiku slick. Nebyl to risk, byla to podle mě správná volba. Zkusili jsme udržet tempo i v dalších RZ a to se povedlo. Tomáš Koska pak chyboval a havaroval a nám se otevřela cesta k vítězství. V druhé sekci jsem opět zkusil zatáhnout na prvních dvou zkouškách a znovu to vyšlo. Pak už jsem se snažil jen udržet náskok a poslední rychlostní zkoušku už jel v poklidu. Během rally jsme měli jen jeden krizový moment, který jsme ale nakonec zvládli a Mitsubishi jsme dovezli do cíle neškrábnuté.“
1.Semerád – CeplechaMitsubishi Lancer Evo IX00:43:11.9
2.Kahle – DoerrŠkoda Octavia WRC+00:00:24.8
3.Sýkora – ŠkardováMitsubishi Lancer Evo IX+00:00:49.3
4.Odložilík – TurečekŠkoda Fabia S2000+00:00:52.2
5.Tomaštík – NovákSubaru Impreza WRC+:01:10.3
6.Dohnal – GregaPeugeot 207 S2000+01:15.7
7.Trněný – PritzlŠkoda Fabia WRC+01:16.2
8.Kirnig – BartošMitsubishi Lancer Evo IX+01:43.0
9.Bujáček – OmelkaMitsubishi Lancer Evo IX+01:51.2
10.Navrátil – GálFord Fiesta S2000+01:55.0



PE, 11.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar