Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Islas Canarias - Kopeckého hattrick

Druhou soutěž evropského šampionátu – Rally Islas Canaris vyhrál Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem se Škodou Fabia S2000 a jezdec tak přidal třetí vítězství na Kanárech za sebou. Nutno dodat, že cestu mu usnadnila i havárie Kubiceho.

Držitel kanárského hattricku Jan Kopecký neskrýval po rallye nadšení: „Místní rally je jednou z našich nejoblíbenějších vůbec – kvalitní povrch, nádherné tratě, spousta fanoušků. ŠKODA zde vyhrála počtvrté v řadě, z toho třikrát naše posádka – skvělý počin. Děkujeme s Pavlem celému týmu za perfektně připravený vůz.“
Jan Kopecký obhájil na Rally Islas Canarias loňské vítězství a společně s prvenstvím z roku 2010 slaví kanárský hattrick. ŠKODA zde zvítězila počtvrté v řadě (2011 Juho Hänninen/Mikko Markkula) a místní soutěž se tak stala výsledkově nejúspěšnější rally v historii projektu Fabia Super 2000 a celé značky ŠKODA.
Kopecký s Dreslerem vyhráli úvodní podnik letošního ERC – rakouskou Jänner rally a po vítězství v Las Palmas se dostali do čela hodnocení. Druhý dojel na Kanárech Craig Breen na Peugeotu 207 s takřka dvouminutovou ztrátou, zatímco třetí skončil domácí pilot Luis Monzón na Mini s časovým odstupem větším než tři munuty.
Mistrovství Evropy pokračuje 25.-27. dubna čtvrtou soutěží na největším z Azorských ostrovů Sao Miguel.


Rychlý Kubica havaroval

Po perfektním začátku na Rally Kanárské ostrovy, kdy Robert Kubica a jeho spolujezdec Maciek Baran vyhráli osm z devíti rychlostních zkoušek, vypadli na desátém testu třetího podniku evropského šampionátu v rally.
I přes jejich předčasné opuštění soutěže zanechala polská posádka na voze DS3 RRC dobrý dojem a chystá se na další boje sezony. Na první pohled se 246 km dlouhá trať na španělských rychlých, hladkých, asfaltových silnicích zdála být pro Poláka ideální a podobná jeho okruhové specializaci, nakonec z toho byla velice obtížná testovací rally. Měnící se počasí dodalo mlhu, déšť i sluníčko, a tak o komplikace pro všechny soupeře nebyla nouze. Obzvlášť co se volby pneumatik týče - k dispozici byly čtyři odlišné typy směsí od Michelin. Tyto podmínky ale vůbec nebránily polské posádce v úžasném výkonu, který předvedla během první etapy, když vyhrála všechny rychlostní zkoušky.A po pátku vedl Kubica s více než minutovým náskokem na Jana Kopeckého. Tomu se vzdaloval už od první zkoušky a postupně navyšoval náskok až na více než jednu minutu. Ale na desáté zkoušce jeho DS3 RRC trefilo bariéru, Kubica poškodil levé zadní kolo a také předek auta.
„Stalo se to na rychlém klesání asi pět kilometrů před koncem zkoušky. Začal jsem brzdit trochu pozdě před pravotočivou zatáčkou,“ vysvětlil Robert Kubica. „Nekontrolovali jsme tak zadní část vozu a nabourali jsme do svodidel. Poškození bylo opravdu velké. Samozřejmě jsem zklamaný, zvláště když nám tak vyšel první den. Ale mohu nadávat jen sám sobě. Musím se z toho ale pro další soutěže poučit. Teď se chci soustředit na Rally Portugalsko, která se jede za dva týdny.“
Robert Kubica bude zpátky za volantem DS3 RRC pro WRC2 v Rally Portugalsko 12. - 14. dubna.


1. Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S2000 02:24:30.9
2. Breen – NaglePeugeot 207 S2000+01:52.4
3. Monzón – DenizMini John Cooper Works S2000+03:18.9
4. Aigner – HeiglSubaru Impreza R4+06:50.8
5. Bonnefis – FournierRenault Megane RS+08:31.0


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar