Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Hustopeče - Kopecký ještě letos neprohrál

Posádka továrního týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký/Pavel Dresler zvítězila přesvědčivým způsobem i v pátém letošním vystoupení v českém rallyovém šampionátu. V Hustopečích si systémem start-cíl dojeli ro svůj další triumf a s plným počtem bodů jsou blízko titulu mistrů České republiky.

Rally Hustopeče slibovala od počátku hon na Kopeckého, který letos doma ještě neprohrál. Svoji výtečnou bilanci potvrdil i na tratích v okolí moravských vinic a upevnil si dosud neotřesitelnou vedoucí pozici.


Kresta: Opět druhý

Čtvrtý start čtvrtá stříbrná pozice pro Romana Krestu s Petrem Grossem. Nad síly jejich Škody Fabia Super 2000 byl opět jen Jan Kopecký.
Hned od úvodních kilometrů se potvrdilo, že se Jan Kopecký a Roman Kresta poperou o vítězství. Luhačovický jezdec dýchal svému konkurentovi na záda a ač ho během pátečních čtyř zkoušek nikdy nepokořil, do druhého dne šel s minimální ztrátou necelých pěti sekund. A navíc s relativním odstupem jezdců bojujících o třetí příčku průběžného pořadí.
„Tempo v úvodu závodu bylo opravdu vysoké. Navíc hustopečské tratě byly zrádné, v jednom z míst nás trochu zpomalilo více prachu, že nešlo nic vidět. Jinak Fabie fungovala parádně, určitě to byl jeden z našich nejlepších letošních výkonů. Bohužel Honza nám ve třetím testu trochu ujel, když jsem mírně ztratil v jednom odbočení. Pět vteřin rozdílu bylo i nebylo moc, v takovém tempu totiž záleželo na každé desetině,“ vrátil se k úvodu závodu Roman Kresta.
V druhé etapě hustopečské soutěže Kopecký pokračoval v nasazeném tempu a už v dopolední sekci mírně Krestovi poodjel. Ti sice v závěru dvakrát našli recept na jezdce Škody, ale na obrat to nestačilo. Celkově zaostali za vítězem o více než půlminutu, což je stále nejmenší odstup z dosud odjetých domácích závodů. „Bohužel rozhodla erzeta Starovice. Ráno to nebylo pocitově úplně v pohodě. Tam nám Jan Kopecký dvakrát ujel. Jinak jsme s ním dokázali držet krok. Proto musím být se svým vystoupením spokojen. Kdybych chtěl pomýšlet na vítězství, musel bych jít do příliš velkého rizika a to jsem nechtěl podstoupit. O titulu se zdá být rozhodnuto, na druhou stranu i naše pozice je před startem Bohemie příznivá,“ doplnil Roman Kresta.


Valoušek: Dvě vteřiny od stupňů vítězů

Do Hustopečí se sjela takřka celá česká rallyová špička a nechyběli ani Pavel Valoušek a Lukáš Kostka s vozem Peugeot 207 S2000. V prvních erzetách se umisťovali na 5. a 6. příčkách, od poloviny závodu ovšem začaly přibývat druhé a třetí nejlepší časy.Třetí pozice jim nakonec unikla o dvě sekundy.
„Po dlouhé době mám ze svého výkonu opravdu dobrý pocit,“ prohlásil Pavel Valoušek a dodává: „Boj byl tvrdý až do konce. Zrychlovali jsme s každou RZ a byli jsme opravdu velice blízko od stupňů vítězů. Na bohemce v našem úsilí bojovat určitě nepolevíme. Naopak, doufám, že ještě přitvrdíme.“
Spokojení jsou i partneři projektu – společnosti Peugeot ČR a Delimax, dodavatel pneumatik Michelin ČR i maďarská stáj Tagai Racing Technology, která přivezla vůz Peugeot 207 S2000 a postarala o technickou podporu.


Pech: smolná havárie

Posádka Václav Pech s Petrem Uhlem a vozem MINI John Cooper Works S2000 - 1,6 turbo, vstoupila do rallye třetím nejrychlejším časem na úvodní zkoušce a po celou první etapu tuto pozici neopustila. ,,Na místní tratě jsme se těšili, širší úseky střídají úzké a specifické silničky mezi vinicemi. Místy bývá naplaveno bláto nebo písek a vše musíte mít pečlivě zaznamenáno v rozpise. Právě naplaveniny na trati, můžou být nejzáludnější. V noci před startem byla na Jižní Moravě bouřka a i proto vyrazili na trať těsně před prvním průjezdem naši ,,špióni“ táta s Jardou Palivem, aby vše zkontrolovali. Miník podvozkově fungoval výborně a i když výkonem motoru je stále o něco pomalejší, byla radost s ním na těchto erzetách závodit,“ popisuje Václav Pech.
Ve druhé etapě se Pech s Uhlem soustředili na udržení třetí pozice, která byla za výkonnějšími Fabiemi S2000, továrního Kopeckého a Kresty, maximem. Ztráta na druhého Krestu byla 19 sekund, ale víc než na útok, museli myslet na dotírajícího Tarabuse a Valouška.
,,Tempo bylo vysoké a i když jsme jeli na hranici možností, myslel jsem že mám vše pod kontrolou a nepouštím se do neúnosného rizika. Bohužel na třetí rychlostce od cíle soutěže jsem špatně odhadl před levotočivou zatáčkou klouzavý asfalt a miník se začal ve vysoké rychlosti přetáčet do hodin. Zkusil jsem ještě za pomoci ruční brzdy dotočit auto úplně aby zůstalo na silnici, ale trefili jsme levým zadkem strom. I když to byl velký náraz, šlo pokračovat a dojet do cíle vložky a do servisu. Po časové ztrátě a důkladné kontrole vozu jsme se ale rozhodli nepokračovat, abychom neničili další komponenty. Strašně mě tato chyba mrzí, protože všichni v teamu se snažili udělat pro dobrý výsledek co nejvíc. Každý si asi dovedete představit, kolikrát nám s Petrem ten zlomek vteřiny proběhl a ještě hlavou proběhne než ho trochu vytěsníme,“ popisuje nehodu Václav Pech.
„Jsem rád, že se klukům nic nestalo. Václav není jezdec, který bourá na každé druhé soutěži a zde zjevně odvádíme daň za jízdu na samotném limitu. MINI je bohužel více poškozené než se na první pohled zdálo a do Bohemia Rallye je velmi málo času. Uvidíme, zda to budeme schopni stihnout, protože vůz bude muset s největší pravděpodobností do Anglie," uvedl generální ředitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec


Semerád: Chyba v závěru

V Rally Hustopeče dosud Semerád nezávodil, ale dokázal si dobře představit, co jej na vinařských stezkách a rychlých úsecích čeká. Modrobílé Mitsubishi oblepené kamerkami, z nichž můžete pravidelně sledovat atraktivní sestřihy na internetu, se tak objevovalo ve výsledcích první etapy v těsném závěsu za nejrychlejšími speciály S2000. Boj o vedení ve skupině produkčních vozů pokračoval v první etapě byla optimistickým začátkem. „V sobotu jsem se nějak nemohl hned od rána dostat do správné pohody. Bylo to asi tím, že jsem se snažil až moc. Jarin Orsák nám hned ráno na okruhu dal asi pět vteřin a bylo vidět, že zrychlil. Dělal jsem spoustu drobných chybiček, hlavně v dobrzdění do odbočení v křižovatkách, o kterých tahle rally hlavně byla. Snažil jsem se tlačit, ale dost často jsem byl na brzdách moc dlouhý a ztrácel čas. Na druhém okruhu jsme kvůli chybě v probroděné zatáčce a následnému couvání dostali od Jarina dalších 9 s a definitivně jsme se dostali za něj. V tu chvíli už jsem se smířil s tím, že si raději pohlídáme druhé místo. Nechtěl jsem zbytečně riskovat, ale i přesto jsem udělal velkou chybu na předposlední zkoušce, kde jsem ještě v jedné rychlé zatáčce chtěl zbytečně najít nějaké desetinky času. V pravé zatáčce na pětku se ale auto sklouzlo a já jsem nepochytal následné kontra. Byla to moje chyba auto se ve velké rychlosti roztočilo v lese mezi stromy a keři. Měli jsme štěstí, protože to mohla být pořádná rána. Auto bylo jen minimálně poškozené, ale do kol se dostalo velké množství nečistot, a strašně vibrovalo. Musel jsem potom zastavit a zkontrolovat co se děje. Navíc se nám trochu připlácla hadice od turba a do poslední RZ jsme už jeli s autem, které nemělo výkon. Ztratili jsme dvě pozice a klesli na čtvrté místo a v cíli jsme byli rádi, že jsme nakonec za sebou udrželi Barvíka,“ vysvětluje Martin Semerád.

Tím Semerád s Ceplechou klesli z průběžného 6. místa na 8. a ve skupině na čtvrté za Orsáka, Štajfa a Běhálka.


1. Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S20001:25:39.8
2. Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000+ 33.3
3. Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000+ 1:28.5
4. Valoušek – KostkaPeugeot 207 S2000+ 1:30.9
5. Orsák – ŠmeidlerMitsubishi Lancer Evo IX+ 3:06.0
6. Štajf – EhlováSubaru Impreza STI+ 4:17.5
7. Běhálek – ČernohorskýSubaru Impreza STI + 4:22.2
8. Semerád – CeplechaMitsubishi Lancer Evo IX+ 5:22.3
9. Barvík – BartončíkováMitsubishi Lancer Evo IX+ 5:23.0
10. Votava – SynáčMitsubishi Lancer Evo IX+ 5:45.1




Stav MMČR
1.Jan Kopecký250
2.Roman Kresta152
3.Václav Pech96
4.Jaromír Tarabus94
5.Pavel Valoušek74
6. Martin Semerád66



JL, 27.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar