Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia vyhrál Kopecký před Pechem

Zatímco průběh Rally Hustopeče byl dramatický až do posledního metru a nikdo nedokázal tipovat jak souboj Jan Kopecký versus Václav Pech dopadne, tak Rallye Bohemia měla průběh prakticky od samého začátku ustálený. I když byly rozdíly sekundové, tak pořadí bylo dané.

Kopecký - Dresler

Kopecký - Dresler

Pech - Uhel

Pech - Uhel

Kresta - Gross

Kresta - Gross

Koči - Kostka

Koči - Kostka

Cvrček - Šálek

Cvrček - Šálek

Sýkora -Škardová

Sýkora -Škardová

Černý - Kohout

Černý - Kohout

Vrkoslav - Rada

Vrkoslav - Rada

Úvodní městskou speciálku vyhrál Václav Pech s Mini Cooper před Janem Kopeckým a Jaromírem Tarabusem (oba Škoda Fabia S2000) a v druhé se prosadil Jan Sýkora s Fordem Fiesta R5 před Pechem, který se tím ujal vedení.
Ale hned další zkoušku prolétl nejlépe Jan Kopecký, čímž se dostal do vedení a pomalu ale jistě začal sbírat sekundy náskoku před Pechem a Romanem Krestou, čtvrtou příčku si držel Sýkora, jehož Ford Fiesta R5 měl ´na trati rally světovou premiéru. Pouze po desáté zkoušce si na moment vyměnili pozice Pech s Krestou, ale pak plzeňský jezdec vyhrál tři zkoušky za sebou a pořadí se vrátilo zpět, tedy druhý Pech a třetí Kresta.
A to se už nezměnilo až do cíle, kdy měl Jan Kopecký a Pavel Dresler s tovární Škodou Fabia S200 náskok takřka půl minuty před Václavem Pechem s Petrem Uhlem, za dalších deset sekund byli Roman Kresta a Petr Gross. A jak viděl závěr rallye právě Václav: „Před cílem poslední RZ na Sychrově jsme šťouchli do balíku v retardéru, protože byl jinak postavený oproti plánku, co byl v itineráři. Máme lehce poškozený předek auta, ale nejvíc mě mrzí, že jsme tam kvůli chybě někoho jiného nechali hodně času. Musel jsem startovat auto, znova se rozjíždět a až do cíle ta jízda nestála za moc. Budeme ale dál bojovat.“
A jeho slova v cíli: „Jsem naprosto spokojený. Být druhý v Rally Bohemia jen 26 vteřin za jezdcem továrního týmu je skvělé. Zvykal jsem si dlouho na nové pneumatiky, ale myslím si, že jsme sváděli vyrovnaný boj. Stejně tak jako porazit na bohemce Romana Krestu, který je zdejším rekordmanem v počtu vítězství, to má pro mě obrovskou váhu. Auto nám během celé soutěže fungovalo bez problémů, za což děkuji mechanikům. Diváci vytvářeli perfektní atmosféru a neviděl jsem je nikde stát nebezpečně. Přitom mám za to, že nestáli nikde zbytečně daleko a měli dobrý výhled na trať. Organizaci rally bych nic nevytknul, kromě špatně postaveného retardéru na Sychrově, který jsem trefil.“
O vzruch se postaral v předposlední zkoušce Jan Sýbora, když na sychrovském železničním můstku urazil pravé přední kolo a Fiestu R5 do cíle nedovezl. Tím se na čtvrtou pozici dostal Jaromír Tarabus. Jan Sýkora ještě před havárii se nechal slyšet:: „Na první vložce (Vyskeř) to nebylo tak zlé, ale teď na Sychrově jsem se bál, abych neutavil brzdy, takže jsem jel trochu vlažněji. Musíme na Sychrově ještě přidat, soupeři se nám trochu přiblížili. Jestli nás ale přeskočí, tak nás přeskočí. Neřeším to.“
Krásnou jízdu i pro oko diváku předváděli v hubeném startovním poli Slovák Koči a mladý Věroslav Cvrček. Oba s vozy Škoda Fabia S2000. Pokud jim finanční situace dovolí, tak by to oba mladíci mohli někam dotáhnout. Na Cvrčkovi je vidět, že jízdou baví sebe, ale i diváky, za což je odměňován potleskem. Třeba na autodromu v Sosnové předvedl jednu z nejhezčích jízd pro diváky. Sedmé místo v Rallye Bohemia je pro něj zatím největší životní úspěch. Škoda, že se o jeho výkonu nikdo v oficiálních tiskových zprávách nezmínil a nezeptal se ho na jeho dojmy.
V kategorii dvoukolek neměl svůj den Jan Černý, kterému bohemka s Peugeotem 208 vůbec nesedla a 16. místo celkové a páté ve skupině je určitě rozčarováním, zvláště když nejrychlší vůz kategorie 2WD skončil na devátém místě Jiří Vrkoslav, jenž Škodu Fabia R2 vyměnil za Citroën C2 Z favoritů třídy nestartoval bohužel Emil Triner, který mohl na technických zkouškách pomýšlet hodně vysoko a Josef Petrák havaroval
Z 51 odstartovaných posádek dojelo do cíle jen 32, mnozí skončili poházeni po příkopech a lesích. Všechny havárie dopadly ale dobře, a ani diváci nepřišli k úhoně. Pořadatelé udělali pro bezpečnost maximum, na některých místech byli možná až moc úzkostlivý. A ani diváků, oproti minulým letům nebylo mnoho.
Možní i proto, že spousta českých špičkových jezdců zůstala z nejrůznějších důvodů. (Orsák, Valoušek, Kostka, Tlusťák,…).


1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S200001:54:41.5
2.Pech – UhelMini John Cooper Works S2000 +00:00:26.3
3.Kresta – GrossŠkoda Fabia S2000 +00:00:35.7
4.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia S2000 +00:01:30.8
5.Koči – KostkaŠkoda Fabia S2000 +00:02:27.2
6.Odložilík – TurečekŠkoda Fabia S2000 +00:02:40.4
7.Cvrček – ŠálekŠkoda Fabia S2000 +00:04:24.8
8.Štajf – RajnohaSubaru Impreza STI +00:06:03.6
9.Vrkoslav – RadaCitroen C2 S1600 +00:08:36.8
10. Elwis Chentre – D´herinŠkoda Fabia R2 +00:08:39.0



J.Lasík, 15.7.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar