Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - Kopecký opět před Pechem

Až dvě stovky startujících se v Mladé Boleslavi objevovaly v sedmdesátých letech, a to pouze v jedné kategorii. Letos se k Rally Bohemia přihlásilo 220 posádek, nakonec jich fyzicky odstartovalo 190, ovšem ve čtyřech skupinách – ME historiků (14), M ČR historiků (23), M ČR + ERC (113) a Legendy (40).

Vysoké číslo před startem vzbuzovalo obavy, jak pořadatelé takový nápor vůbec zvládnou, ale v neděli odpoledne si všichni mohli vydechnout. Rally Bohemia proběhla bez větších komplikací, hladce a bez vážnějších havárií. I diváci byli ukáznění, pořadatelé se rovněž chovali velice rozumně (až na pár vyjímek), a tak mohli být všichni spokojeni.
Nejvíce ale tovární posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler, která se Škodou Fabia R5 ukázala, kdo je na trati jedničkou. Kromě čtvrté rychlostní zkoušky, po které se na okamžik ujal vedení jejich týmový kolega Esapekka Lappi je nikdo neohrožoval. Do šesté zkoušky jeli zcela vyrovnanou partii Kopecký i Lappi, dělila je od sebe mnohdy jen sekunda. Ale pak Fin chyboval, urazil kolo, ztratil více než dvě minuty a klesl na sedmé místo.

Druhou příčku tak zaujali Václav Pech s Petrem Uhlem na MINI, kteří po první etapě ztráceli na Kopeckého s Dreslerem půl minuty. Třetí příčku tak trochu překvapivě držel Jan Dohnal s Fordem Focus WRC (+1.16), dále Pavel Valoušek (+1.31,6), Štěpán Vojtěch (+ 1.59), Roman Odložilík (+2.17), Esappeki Lappi (+2.30), Jan Sýkora (+2.31.7). Až na jedenáctém místě jel Jan Černý opět se Škodou Fabia S2000 od Romana Kresty. A mimo hru byl od druhé zkoušky Miroslav Jakeš, který musel Citroën DS3 R5 odstavit pro technickou závadu.

V neděli čekalo na posádky šest zkoušek, ale druhý průjezd „Lobčí“ byl zrušen, neboť v prvním překročily tři posádky průměr 120 km/h, nejrychlejší byl Lappi 121, 59 km/h. A to naše řády nedovolují. Ačkoliv my jsme se zprávu dozvěděli poměrně brzy, tak diváci u trati až prakticky při průjezdu českých historiků (Evropa jela ještě na čas). Lappi se nechtěl se svojí pozicí smířit a vyhrál polovinu zkoušek. Tím se dostal až na čtvrté místo. K tomu mu trochu možná pomohlo odstoupení Jana Dohnala, jenž pro technickou závadu vypadl z krásného třetího místa dvě erzety před cílem.

Třetí příčku vybojoval Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC, který začal rallye na sedmém místě a postupně stoupal vzhůru. S klidem můžeme říct, že bohemka byla jeho závodem. Když nepočítáme Rallye San Marino Legend a několik příležitostných startů, tak systematicky jezdil rally někdy před osmi roky. V závěru uhájil pětisekundový náskok na Lappiho, který najel sekundy na Pavla Valouška.

„My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po fungovalo auto bez problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, hodně nás to bavilo a sami jsme byli překvapeni časy v porovnání s moderními auty. Výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s novějšími auty.“

Po Rally Bohemia zřejmě definitivně pro Václava Pecha skončila naděje na obhájení mistrovského titulu, protože vítězný Jan Kopecký vyhrál letos už počtvrté a titul je doma. Přesto byl plzeňský jezdec spokojen. Václav Pech: „Po defektu Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl.“

Za zmínku stojí velice pěkné jedenácté místo Věroslava Cvrčka a Ondřeje Šálka už s letitou, ale jak je vidět v péči otce stále spolehlivou Škodou Octavia WRC. Je veliká škoda, že sedmadvacetiletý Věroslav Cvrček nemá třeba šanci usednout do vozu skupiny S2000 nebo R5. škoda, že si jeho talentu nevšimli ani ve Škoda-Auto. U Cvrčků v Besedicích vždycky uměli připravit a stále dokáží připravit kvalitní automobil, ale druhou stranou mince jsou bohužel finance...

V kategorii produkčních automobilů vládl gři zkoušky Václav Kopáček, než řekla převodovka Subaru Impreza dost. O první místo tak svedli souboj Jan Votava s Mitsubishi s Polákem Jaroslawem Szejou se Subaru Impeza. O pět sekund vyhrál náš jezdec a celkově skončil třináctý. Nejrychlejší dvoukolkou byli Eugen Smékal a Monika Hýbnerová s Citroënem DS3 na osmnáctém místě.

1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia R501:20:33.0
2.Pech – UhelMini Cooper S2000+00:51.0
3.Vojtěch – ErnstPeugeot 206 WRC+02:15.0
4.Lappi – FermŠkoda Fabia R5+02:20.3
5.Valoušek – HavelkováŠkoda Fabia S2000+02:24.5
6.Odložilík – TurečekFord Fiesta R5+02:58.6
7.Vlček – ŽákováSubaru Impreza WRC+03:27.2
8.Černý – ČernohorskýŠkoda Fabia S2000+03:28.8
9.Sýkora – PalivecFord Fiesta R5+03:42.3
10.Jelínek – MachůŠkoda Fabia S2000+04:09.5




J.Lasík 14.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar