Rally Akropolis - vítězná premiéra Peugeotu 208 T16
Velmi očekávaný mezinárodní debut vozu Peugeot 208 T16 přinesl první vítězství. Pilot Rally Academy Craig Breen zvítězil v Rallye Akropolis, započítávané pouze do Mistrovství Evropy. Kdysi věhlasná a velice náročná světová rallye tak ztratila hodně ze své pověsti.
V legendární Akropoli napsal vůz 208 T16 první stránku nové historie. Tento závod je bezpochyby jeden z nejkomplexnějších za celý rok, střídá se tu asfalt, šotolina, déšť i suché počasí… prostě výborný vstup nejen do nové sezóny.
Na vývoji vozu 208 T16 se spolupodílel i irský pilot Craig Breen se spolujezdcem Scottem Martinem, kteří vyhráli čtyři zkoušky ze třinácti. Po odstoupení svého stájového kolegy Kevina Abbringa se od 6. rychlostní zkoušky ujali vedení, které udrželi až do cíle, i přes tlak Bouffiera. Nakonec zvítězili s náskokem 8,1 s, třetí K. Kajetanowicz ve voze Fiesta R5 skončil se ztrátou 40 s.
Bylo to první vítězství na mezinárodní úrovni nejen pro Breena, ale i pro Peugeot Rally Academy a pro model 208 T16.
Příští víkend se Breen i s vozem 208 T16 objeví v irském mistrovství v rallye, kde je bezpochyby čeká uvítání na úrovni velkých hvězd. Doma v Irsku se představí i v polovině dubna v rámci dalšího kola evropského mistrovství.
I když vítězství v tomto třetím kole ERC skončilo v rukou Craiga Breena, velkou senzací byla první účast Kevina Abbringa v barvách Peugeot Rally Academy. Tento nizozemský jezdec zvítězil v loňském poháru 208 Rally Cup France a za své vítězství získal na účast v 6 kolech evropského mistrovství ERC ve voze 208 T16. Abbring hned na počátku ukázal, jaký je v něm potenciál. Již od 2. zkoušky dosahoval nejlepších časů a jeho vůz 208 T16 se dostal do čela. Vyhrál i čtvrtou zkoušku, ale pak musel odstoupit kvůli proděravělému chladiči. Soudě podle výkonů v Řecku bude společně se svým spolujezdcem Sebastianem Marschalem velmi vážným kandidátem na vítězství v jejich příští rally ERC, která se jede v polovině dubna v Irsku.
Craig Breen: „Peugeot 208 T16 se ukázal jako velice konkurenceschopný jak na asfaltu, tak na šotolině. Je to mé první vítězství na mezinárodním šampionátu a jsem také velmi hrdý na to, že jsem napsal první stranu historie vozu 208 T16. Jsem nadšený z výsledku, který ukazuje, jak skvělou práci odvedl tým Peugeot Rally Academy, ale také tým Peugeot Sport. Byl to prostě perfektní víkend.“
Lappi se Škodou čtvrtý
Tovární posádka ŠKODA Motorsportu Esapekka Lappi/Janne Ferm skončila s vozem Fabia Super 2000 na čtvrtém místě. Byli tak nejlépe umístěnou posádkou ve voze s atmosférickým motorem. V hodnocení ERC patří oběma Finům nadále druhé místo FIA ERC.
„Mohu být se svým výkonem na této rally spokojený“, říká Lappi, který při svém řeckém debutu nestačil pouze na jezdce s vozy s turbomotory. „Nechali jsme proti nim na trati vše, ale jednoduše to na více než čtvrté místo nestačilo. Nic na tom nezměnil ani defekt pneumatiky v osmé rychlostní zkoušce. Příště nás v severním Irsku čeká úplně nová výzva: ryze asfaltová soutěž, v které v minulosti již mnohokrát hrálo ústřední roli počasí.“
Týmoví kolegové Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA Auto Deutschland si na svůj účet rovněž připsali body do hodnocení ERC za nedělní páté místo. Německé duo bylo nuceno v sobotní etapě odstoupit a v neděli po restartu tak muselo otevírat všechny rychlostní zkoušky. „V sobotu jsme byli až do našeho vypadnutí na dobré cestě“, říká Wiegand. „Čistit v neděli všem trať to nebylo zrovna ideální. Třetí nejrychlejší čas na poslední zkoušce ale byl pro mě s Frankem nakonec alespoň malou útěchou.“
Z pouhých 29 vozů na startu dojelo do cíle 23.
Na vývoji vozu 208 T16 se spolupodílel i irský pilot Craig Breen se spolujezdcem Scottem Martinem, kteří vyhráli čtyři zkoušky ze třinácti. Po odstoupení svého stájového kolegy Kevina Abbringa se od 6. rychlostní zkoušky ujali vedení, které udrželi až do cíle, i přes tlak Bouffiera. Nakonec zvítězili s náskokem 8,1 s, třetí K. Kajetanowicz ve voze Fiesta R5 skončil se ztrátou 40 s.
Bylo to první vítězství na mezinárodní úrovni nejen pro Breena, ale i pro Peugeot Rally Academy a pro model 208 T16.
Příští víkend se Breen i s vozem 208 T16 objeví v irském mistrovství v rallye, kde je bezpochyby čeká uvítání na úrovni velkých hvězd. Doma v Irsku se představí i v polovině dubna v rámci dalšího kola evropského mistrovství.
I když vítězství v tomto třetím kole ERC skončilo v rukou Craiga Breena, velkou senzací byla první účast Kevina Abbringa v barvách Peugeot Rally Academy. Tento nizozemský jezdec zvítězil v loňském poháru 208 Rally Cup France a za své vítězství získal na účast v 6 kolech evropského mistrovství ERC ve voze 208 T16. Abbring hned na počátku ukázal, jaký je v něm potenciál. Již od 2. zkoušky dosahoval nejlepších časů a jeho vůz 208 T16 se dostal do čela. Vyhrál i čtvrtou zkoušku, ale pak musel odstoupit kvůli proděravělému chladiči. Soudě podle výkonů v Řecku bude společně se svým spolujezdcem Sebastianem Marschalem velmi vážným kandidátem na vítězství v jejich příští rally ERC, která se jede v polovině dubna v Irsku.
Craig Breen: „Peugeot 208 T16 se ukázal jako velice konkurenceschopný jak na asfaltu, tak na šotolině. Je to mé první vítězství na mezinárodním šampionátu a jsem také velmi hrdý na to, že jsem napsal první stranu historie vozu 208 T16. Jsem nadšený z výsledku, který ukazuje, jak skvělou práci odvedl tým Peugeot Rally Academy, ale také tým Peugeot Sport. Byl to prostě perfektní víkend.“
Lappi se Škodou čtvrtý
Tovární posádka ŠKODA Motorsportu Esapekka Lappi/Janne Ferm skončila s vozem Fabia Super 2000 na čtvrtém místě. Byli tak nejlépe umístěnou posádkou ve voze s atmosférickým motorem. V hodnocení ERC patří oběma Finům nadále druhé místo FIA ERC.
„Mohu být se svým výkonem na této rally spokojený“, říká Lappi, který při svém řeckém debutu nestačil pouze na jezdce s vozy s turbomotory. „Nechali jsme proti nim na trati vše, ale jednoduše to na více než čtvrté místo nestačilo. Nic na tom nezměnil ani defekt pneumatiky v osmé rychlostní zkoušce. Příště nás v severním Irsku čeká úplně nová výzva: ryze asfaltová soutěž, v které v minulosti již mnohokrát hrálo ústřední roli počasí.“
Týmoví kolegové Sepp Wiegand a Frank Christian z týmu ŠKODA Auto Deutschland si na svůj účet rovněž připsali body do hodnocení ERC za nedělní páté místo. Německé duo bylo nuceno v sobotní etapě odstoupit a v neděli po restartu tak muselo otevírat všechny rychlostní zkoušky. „V sobotu jsme byli až do našeho vypadnutí na dobré cestě“, říká Wiegand. „Čistit v neděli všem trať to nebylo zrovna ideální. Třetí nejrychlejší čas na poslední zkoušce ale byl pro mě s Frankem nakonec alespoň malou útěchou.“
Z pouhých 29 vozů na startu dojelo do cíle 23.
1.Breen – Martin | Peugeot 208 T16 | 2:21:20,2 |
2.Bouffier – Panseri | Citroën DS3 RRC | +8,1 |
3.Kajetanowicz - Baran | Ford Fiesta R5 | +42,1 |
4.Lappi – Ferm | Škoda Fabia S2000 | +1:33,0 |
5.Magalhaes – Magalhaes | Peugeot 207 S2000 | +4:40,0 |
6.Gryazin – Eremeev | Ford Fiesta S2000 | +6:11,8 |
7.Orsák – Šmeidler | Škoda Fabia S2000 | +7:51,2 |
8.Raoux - Magat | Peugeot 207 S2000 | +9:08,6 |
9.Tarabus – Trunkát | Škoda Fabia S2000 | +9:18,4 |
10.Consani - Landais | Peugeot 207 S2000 | +9:52,9 |
12.Tlusťák – Škaloud | Škoda Fabia S2000 | +10:38,0 |
16.Hudec – Picka | Mitsubishi Lancer IX | +14:09 |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout