Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rajd Polski vyhrál „Kajto“ Kajetanowicz

Jedna z nejstarších evropských, ale i světových rallye – Rajd Polski měl o víkendu na programu už sedmdesátý jubilejní ročník. Pro Poláky je od nepaměti prestižní záležitostí, jako žádná jiná soutěž. Ale kromě domácích si na vítězství brousili zuby i Kopecký, Bouffier, Breen nebo Kangur.

Jestliže na Barum Rally měl Jan Kopecký cestu k evropským bodům prakticky volnou, jen si musel hlídat Václava Pecha, tak na rozbahněných polských cestách (po silných deštích musely být rychlostní zkoušky zkracovány) už mu do smíchu moc nebylo.
Nejlépe vyšel úvod Bouffierovi s Peugeotem 207 S2000 před Kajetanowiczem, Kosciuzskem (oba Ford Fiesta R5) a naším Kopeckým se Škodou Fabia S2000. Také další úsek projel nejlépe Bouffier před Kopeckým. V třetím úseku se blýskl nejlepším časem Kubica s Citroënem DS3 před Bouffierem, zatímco Kopecký na šestém místě ztratil 41 sekund a propadl se za Bouffiera, Kubicu a Kajetanowicze. I když se v dalších zkouškách prvního dne o vítězství podělili Kangur, Kubica a Kajetanowicz, tak vedoucí pozici s náskokem 16 sekund si držel Bouffier před Kajetanowiczem, Solowowem a Kopeckým, který už ztrácel více než minutu. Naopak Kubica musel po havárii ze soutěže odstoupit. V poslední sobotní zkoušce trefil ve vysoké rychlosti kámen a ulomil kolo.
Nedělní etapa začal skvěla pro domácího Kajetanowicze, který se dvěma vyhranými rychlostními zkouškami přestihl Bouffiera, když na třetí místo postoupil Kopecký, jako jediný tovární jezdec ze všech startujících. Zbývající zkoušky vyhráli Kopecký, Bouffier, Kangur a Kajetanowicz, ale pořadí na prvních třech místech se už neměnilo.
Sympatický „Kajto“ Kajetanowicz startoval vůbec poprvé s vozem kategorie R5 a zároveň se stal prvním vítězem s takovým vozem v seriálu ME a navíc si už po první etapě si zajistit popský titul.
„Všude bylo spousty vody a bláta, k tomu vyjeté koleje. Riziko defektu bylo vysoké. Zvládli jsme to a neudělali žádnou chybu“, řekl v cíli Kopecký.
O pátou příčku za Kopeckým a Kosciuszkem bojoval urputně Holowczyc s Fordem Fiesta RRC, který si do rallye odskočil ze soutěží cross country a Craig Breen s Peugeotem 207 S2000. Nakonec dopadl lépe domácí matador, kterému pomohl i defekt Solowowa.
Seriál FIA ERC se nyní nese v pravidelném dvoutýdenním taktu, po barumce a Polsku se koncem září vydá do Chorvatska, kde na tamějších specifických asfaltech může Jan Kopecký učinit finální krok k zisku svého prvního mezinárodního mistrovského titulu. Body z Polska mu na to ještě bohužel nestačily, je však celkem jisté, že letošní evropský primát nakonec zamíří právě k českému jezdci.


1.Kajetanowicz – BaranFord Fiesta R51:58:40.6
2.Bouffier – PanseriPeugeot 207 S2000+23.3
3.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia S2000+1:28.4
4.Kosciuszko – SzczepaniakFord Fiesta R5+2:14.1
5.Holowczyc – KurzejaFord Fiesta RRC+3:15.5
6.Solowow – RozwadowskiFord Fiesta RRC+3:17.4
7.Breen – VannestePeugeot 207 S2000+3:33.5
8.Staniszewski – DrahanFord Fiesta S2000+3:48.2
9.Gryazin – ČumakFord Fiesta S2000+4:08.0
10.Oleksowicz – KusnierzFord Fiesta S2000+4:13.5



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar