Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Přestup roku - Vojta Štajf se Škodou Fabia R5

Dobré dva měsíce probleskovaly mezi příznivci automobilových rallye zprávy, že Vojtěch Štajf už nepojede se Subaru, ale poprvé v kariéře usedne do soutěžního speciálu Škoda Fabia R5. Na včerejší tiskové konferenci v autosalonu Klokočka jsme byli svědky představení nového týmu Racing 21 a posádky Vojtěch Štajf a František Rajnoha.

Když na podzim roku 1986 zavítal tehdy dvanáctiletý Vojtěch Štajf na Rallye Sigma Olomouc a svezl se na zadním sedadle tréninkové Škody 105L po trati rychlostní zkoušky, seděl za jejím volantem závodník Jan Klokočka Po 30 letech od jejich seznámení se tyto dva závodnické příběhy opět spojují.

Jezdecká kariéra Vojtěcha Štajfa začala v roce 1995 na sedadle spolujezdce Jana Trajbolda jr., a pokračovala v roce 1998 přesednutím za volant vozu Opel Astra s pohonem přední nápravy. A postupně si Vojta Štajf kladl vyšší cíle, a protože díky své houževnatosti a promyšleným projektům dokázal vždy najít partnery pro své smělé plány, po několika sezónách v soukromých týmech, již se „čtyřkolkami“, stál na podzim 2004 u zrodu jedenáctiletého projektu soutěžního týmu dovozce automobilů Subaru.

„Díky pochopení Karla Janečka a Jana Klokočky, kteří ani na chvilku nepochybovali o mém nadšení a motivaci, dostal na sklonku loňského roku projekt reálné obrysy,“ vysvětluje Vojtěch Štajf a dodává: „Zúčastnit se soubojů v absolutním pořadí domácího mistrovství je lákavým pokračováním mé jezdecké kariéry, věřím, že i díky mému vynikajícímu spolujezdci Františku Rajnohovi se oba nového úkolu zhostíme se ctí a špičková technika v podobě vozu ŠKODA Fabia R5 nám to trochu usnadní.“

Nově vzniklý tým založili Janeček se Štajfem na konci roku 2015, když v té době v hale ŠKODA Motorsport v Mladé Boleslavi pro tento projekt již stála připravená ŠKODA Fabia R5 výrobního čísla 44. Známý milovník automobilů Karel Janeček pak svůj vstup do role většinového majitele týmu komentoval takto: „Automobilové rallye se mně líbí jako komplexní disciplína, kde umění jezdce je jen jedním z nutných předpokladů úspěchu.

Jedná se zároveň o silně týmový sport, protože výsledek ovlivňuje mnoho faktorů, počínaje kvalitou přípravy techniky, přes angažovanost všech členů týmu až po motivované partnery. Vojtu Štajfa jsem měl možnost poznat nejen jako zkušeného jezdce, ale také jako schopného organizátora projektu La Carrera Panamericana, který jsem v obou jeho ročnících finančně podpořil. Po Vojtově skvělém loňském výsledku v Mistrovství Evropy jsem se rozhodl, že chci být při tom. Věřím, že letošní sezóna je pouze začátkem dlouhodobého projektu v českém motorsportu a že premiérová sezóna našeho týmu bude úspěšná.“

Díky angažmá jednoho z nejvýznamnějších dealerů značky ŠKODA v ČR, Autosalonu Klokočka, se nový tým stal na konci ledna 2016 vůbec prvním českým vlastníkem nového vozu ŠKODA Fabia R5. Ambiciózní projekt zaujal další významné partnery, spolupracující se ŠKODA AUTO, v čele se společnostmi ŠKODA Financial services, programem ojetých vozů ŠKODA Plus a Das Welt Auto, Construct a T-Mobile.

Společnost Autosalon Klokočka Centrum a.s. je se značkou ŠKODA spjatá od samotných začátků svého podnikání, její majitel Jan Klokočka návrat svého jména do startovních listin automobilových soutěží tak komentuje s úsměvem: „I když v mém životě jsou závody již uzavřenou kapitolou se spoustou krásných vzpomínek, mým prvním závodním autem byla škodovka, a proto úspěchy každého nového soutěžního vozu ŠKODA sleduji již od prvního startu. Když jsme s Vojtou diskutovali případné zapojení mé společnosti jako hlavního partnera chystaného projektu, zaujala mne možnost propojení marketingových aktivit s vášní pro rallye, která nás spojuje už 30 let. Vzhledem k tomu, že značka ŠKODA postavila zřejmě nejlepší vůz kategorie R5, mám radost, že právě Autosalon Klokočka bude prvním a jediným dealerským týmem značky ŠKODA v české rallye.“

Kromě tradičních podporovatelů Vojtěcha Štajfa, společností Abadia, CEB, Evocati, Štěpnička a Tour de Fleet pak projekt podpořily i firmy LED TV a Razura Smart. Tým úspěšně spolupracuje s technickými partnery Castrol, P1 Racing Fuels, Pirelli a Winmax Brake pads. Mediálním partnerem je společnost Czech News Center: jmenovitě její tituly AutoTip, Sport, Svět Motorů a internetové servery isport.cz a auto.cz.

Programem týmu je seriál Mistrovství ČR v rallye, premiérový start se tak uskuteční na 51. Rallye Šumava o posledním dubnovém víkendu. Cílem je především úspěšné zvládnutí nové techniky a celkové umístění v první pětce šampionátu.



31.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar