Pojede Praga v Le Mans?
Objeví se na startu 24 h Le Mans tým s českým šasi, českým motorem, českou licencí a ještě ke všemu s českým jezdcem za volantem? Přestože dříve to bylo jen těžko představitelné, v tuto chvíli zní odpověď na tuto otázku jednoznačně ano. Beze zbytku to však bude splněno až v roce 2014.
Už letošní sezona ale bude fungovat jako generálka na tuto velkou událost, protože se kompletního mistrovství světa FIA World Endurance Championship včetně legendární 24 h Le Mans se zúčastní závodní tým s českou licencí.
Do seriálu nastoupí se dvěma prototypy Lotus/Praga T128 LMP2 poháněnými motory Praga a na pozici jezdců už byli potvrzeni tři piloti se zkušenostmi s F1. Jezdeckou sestavu budou tvořit Vitantonio Liuzzi, James Rossiter, Kevin Weeda, Dominik Kraihamer, Thomas Holzer a Jan Charouz. Obzvláště Jan Charouz už má za sebou šest startů v legendárním závodě, kde pokaždé spatřil cíl a v roce 2009 se stal vítězem šampionátu LeMans Series.
Je až symbolické, že na dráze s přívlastkem High Technology Test Track se poprvé objeví nový vůz Lotus T128 Praga reprezentující nejmodernější technologie, vrcholné know-how a um předních světových inženýrů z oblasti motoristického sportu.
Celý projekt vznikl ve spolupráci společností Kodewa, Lotus, Gravity Charouz Racing, Gravity Sport Management a Praga, kdy právě Praga má velkou chuť po úspěchu v další motoristické disciplíně. V posledních letech se stala předním světovým producentem motokár. Společně s nimi odstartoval také projekt závodního vozu Praga R1 a účast ve vytrvalostních závodech s prototypem kategorie LMP2 je dalším krokem v posunu do nejvyšších pater motorsportu.
Technologickým mozkem při vývoji vozu Lotus T128 Praga byl Romulus Colles a za nápadem na vznik celého projektu stojí Patrick Louis (generální ředitel Lotus F1 Team), Antonín Charouz (manažer Gravity Charouz Racing) a Petr Ptáček (majitel společnosti Praga).
Z hlediska vývoje závodního vozu se jedná o spolupráci joint venture, kdy vzniká jedno šasi, ovšem homologace bude udělena pro obě značky, tedy jak pro Lotus, tak pro Pragu. V letošním roce však bude zatím homologováno pouze šasi Lotus s motorem Praga. A projektem LMP2 tato spolupráce rozhodně nekončí. Lotus i Praga mají v plánu pro rok 2014 dokonce homologaci vozu pro královskou třídu LMP1!
Pokud budete chtít být co nejblíže nově začínající dlouhodobé spolupráce mezi Lotusem a Pragou, v České republice a na Slovensku máte jedinečnou příležitost díky televizi Sport 5. Ta vám jako jediná nabídne přímé přenosy ze všech závodů seriálu FIA World Endurance Championship.
Stručná historie značky Praga:
Značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice. Před druhou světovou válkou, byla největším výrobcem automobilů, a poté, vzhledem k poškození továrny, bohužel musela zastavit výrobu. Posléze se Praga začala specializovat ve výrobě náhradních dílů pro automobily. V období od roku 1996 do roku 2003 vyráběla motokros a enduro motocykly. Zatímco dvoutakt PRAGA ED 250 byl úspěšný jak komerčně, tak i v závodech, zejména v USA, čtyřtaktní ED 430 a ED 610 sklízel úspěchy na mistrovství Evropy enduro.
Pod vedením Petra Ptáčka se Praga začala spolupracovat se subjektem nyní známým IP Karting s.r.l. a spustila výrobu vlastní značky motokárových šasi. A rychle se stala jednou z nejlepších značek motokár.
Společně s továrním týmem Praga Kart bylo po celém světě zformováno několik dalších špičkových stájí, které se účastní v mnoha národních i mezinárodních šampionátech napříč všemi třídami.
Kalendář FIA WEC 2013
3.4.2013
Do seriálu nastoupí se dvěma prototypy Lotus/Praga T128 LMP2 poháněnými motory Praga a na pozici jezdců už byli potvrzeni tři piloti se zkušenostmi s F1. Jezdeckou sestavu budou tvořit Vitantonio Liuzzi, James Rossiter, Kevin Weeda, Dominik Kraihamer, Thomas Holzer a Jan Charouz. Obzvláště Jan Charouz už má za sebou šest startů v legendárním závodě, kde pokaždé spatřil cíl a v roce 2009 se stal vítězem šampionátu LeMans Series.
Je až symbolické, že na dráze s přívlastkem High Technology Test Track se poprvé objeví nový vůz Lotus T128 Praga reprezentující nejmodernější technologie, vrcholné know-how a um předních světových inženýrů z oblasti motoristického sportu.
Celý projekt vznikl ve spolupráci společností Kodewa, Lotus, Gravity Charouz Racing, Gravity Sport Management a Praga, kdy právě Praga má velkou chuť po úspěchu v další motoristické disciplíně. V posledních letech se stala předním světovým producentem motokár. Společně s nimi odstartoval také projekt závodního vozu Praga R1 a účast ve vytrvalostních závodech s prototypem kategorie LMP2 je dalším krokem v posunu do nejvyšších pater motorsportu.
Technologickým mozkem při vývoji vozu Lotus T128 Praga byl Romulus Colles a za nápadem na vznik celého projektu stojí Patrick Louis (generální ředitel Lotus F1 Team), Antonín Charouz (manažer Gravity Charouz Racing) a Petr Ptáček (majitel společnosti Praga).
Z hlediska vývoje závodního vozu se jedná o spolupráci joint venture, kdy vzniká jedno šasi, ovšem homologace bude udělena pro obě značky, tedy jak pro Lotus, tak pro Pragu. V letošním roce však bude zatím homologováno pouze šasi Lotus s motorem Praga. A projektem LMP2 tato spolupráce rozhodně nekončí. Lotus i Praga mají v plánu pro rok 2014 dokonce homologaci vozu pro královskou třídu LMP1!
Pokud budete chtít být co nejblíže nově začínající dlouhodobé spolupráce mezi Lotusem a Pragou, v České republice a na Slovensku máte jedinečnou příležitost díky televizi Sport 5. Ta vám jako jediná nabídne přímé přenosy ze všech závodů seriálu FIA World Endurance Championship.
Stručná historie značky Praga:
Značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice. Před druhou světovou válkou, byla největším výrobcem automobilů, a poté, vzhledem k poškození továrny, bohužel musela zastavit výrobu. Posléze se Praga začala specializovat ve výrobě náhradních dílů pro automobily. V období od roku 1996 do roku 2003 vyráběla motokros a enduro motocykly. Zatímco dvoutakt PRAGA ED 250 byl úspěšný jak komerčně, tak i v závodech, zejména v USA, čtyřtaktní ED 430 a ED 610 sklízel úspěchy na mistrovství Evropy enduro.
Pod vedením Petra Ptáčka se Praga začala spolupracovat se subjektem nyní známým IP Karting s.r.l. a spustila výrobu vlastní značky motokárových šasi. A rychle se stala jednou z nejlepších značek motokár.
Společně s továrním týmem Praga Kart bylo po celém světě zformováno několik dalších špičkových stájí, které se účastní v mnoha národních i mezinárodních šampionátech napříč všemi třídami.
Kalendář FIA WEC 2013
14.04. | 6 hodin Silverstone |
04.05. | 6 hodin Spa – Francorchamps |
22.06. | 24 hodin LeMans |
01.09. | 6 hodin Sao Paulo |
22.09. | 6 hodin Circuit of the Americas |
20.10. | 6 hodin Fuji |
10.11. | 6 hodin Shanghai |
30.11. | 6 hodin Bahrain |
3.4.2013
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout