Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 Type R5 vyráží

Model 208 Type R5, který byl odhalen na zářijovém pařížském autosalonu, dosáhl svého prvního cíle: zahájit testovací program do konce roku 2012. Peugeot 208 je tak prvním soutěžním vozem postaveným v souladu s novými pravidly FIA pro kategorii R5, který se vydal na silnici.

Nástupce vozu 207 Super 2000 s posádkou Bryan Bouffier – Xavier Panseri strávil čtyři testovací dny na šotolinové trati v Riboux na jihovýchodě Francie.
Technický manažer pro klientské závody (divize Peugeot Sport), Alexis Avril prohlásil: „Máme za sebou důležitý krok, kterým jsou první jízdy, ale před námi je ještě mnoho práce. Vstupujeme do další etapy vývoje, při které musíme najet co nejvíce kilometrů. Jednak proto, abychom potvrdili, že je vůz spolehlivý, a také, abychom optimalizovali jeho samotnou výkonnost. Než se vůz dostane do prodeje, máme naplánováno více než 10 000 kilometrů na šotolině, asfaltu i na závodních tratích.
Pro první jízdy jsme si logicky zvolili šotolinu, abychom zhodnotili strukturu vozu. Oba povrchy mají mnoho společného, je tedy logické zkontrolovat pevnost v obtížnějším terénu, kterým je šotolina.
V další etapě se soustředíme na seřízení nápravového systému a turbomotoru, což jsou dva hlavní faktory výkonnosti, jejichž vývoj zajišťuje přímo Peugeot Sport.“
Bryan Bouffier: „První pocit je dobrý. Jsem spokojený s celkovou rovnováhou vozu a za volantem se cítím dobře. Základ je skvělý a moc se mi líbí turbomotor, který se díky vynikajícímu točivému momentu na šotolině velmi snadno používá.“



Motor: zážehový čtyřválec
Objem:1598 cm³
Výkon: 280 k při 6000/min
Točivý moment: 400 Nm při 2500/min
Vstřikování: přímé vysokotlaké Magneti Marelli
Pohon: 4x4
Spojka: dvoukotoučová
Převodovka: pětistupňová se sekvenčním ovládáním
Diferenciál: 2 samosvorné
Přední brzdy: Alcon 4 písty, Ø 300 (šotolina) 355 (asfalt)
Zadní brzdy:Alcon 4 písty, Ø 300 (šotolina) 355 ( asfalt )
Řízení: přímé s hydraulickým posilovačem
Kola: Aluminium monobloc 8''x18'' ( asfalt ) / 7“x15“ (šotolina)
Kola na asfalt: 225 x 40 x 18
Kola na šotolinu:215 x 65 x 15
Délka: 3 962 mm
Šířka: 1820 mm
Rozvor: 2560 mm
Min. hmotnost:1 200 kg asfalt / 1200 kg šotolina



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar