Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 R2 zvítězil v San Remu

Peugeot 208 R2, který získal homologaci 1. října, se poprvé na Rallye San Remo s posádkou Bryan Bouffier a Xavier Panseri, která také získala své první vítězství v kategorii R2.

Vůz 208 v závodní verzi se poprvé objevil jako předjezdec na Korsické rally (asfalt – Francie), na Ulsterské rally (asfalt – Irsko) a na Polské rally (šotolina). Její evropské turné nyní pokračuje v závodních podmínkách. Na náročné věhlasné trati v italském San Remu se Peugeotu 208, přezdívanému ve francouzštině „malá bomba“, podařilo postupovou zkoušku složit. V měřených úsecích dosáhl skvělých výsledků, počínaje druhým nejlepším časem ve skupině R v první zkoušce.
Vůz, který po celou dobu závodu kategorii R2 dominoval, se nesetkal s žádným technickým problémem, což je před uvedením na světové trhy důkaz jeho výborné spolehlivosti. Peugeot 208 R2 skončil s náskokem více než 1,36 min před ostatními. Bryan Bouggier uvedl: „Měl jsem možnost řídit 208 R2 na šotolině v Polsku i tady na asfaltu v San Remu. V obou případech jsem se s ním seznámil při shakedownu a okamžitě jsem se s ním cítil v pohodě. Auto řídí lehce a vzbuzuje důvěru. Jeho silnou stránkou je bezpochyby celková vyváženost podvozku a celého nápravového systému. Předností jsou i brzdy. S motorem jsme dosáhli dobrých časů v měřených úsecích, což je slibné, už proto, že verze určená na trh projde ještě dalším vylepšením.“
V celkové klasifikaci obsadil 16.místo s náskokem půldruhé minuty na největšího soupeře Elwise Chentre se Škodou Fabia R2, jenž skončil o dvě příčky za ním.
Bryan Bouffier a Xavier Panseri se s vozem 208 R2 opět setkají na Rallye du Var.
Peugeot 208 R2 se v rámci svého vývoje zúčastní ještě belgické Rallye du Condroz v roli předjezdce a Rallye du Var.
Sada jednotlivých částí vozu 208 R2 bude k dispozici za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH, ať už ve verzi šotolina, nebo asfalt, se smontovaným motorem a včetně technického průkazu. Vůz bude možné rovněž zakoupit smontovaný ve verzi šotolina, nebo asfalt, s registrací, kterou zajistí Peugeot Sport, za cenu 57 500 € bez DPH.
A konečně budou k dispozici i dvě sady umožňující přechod ze šotoliny na asfalt a naopak.



Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Vrtání x zdvih: 77 mm x 85,8 mm
Výkon: 185 k při 7800/min
Výkon na litr: 116 k/l
Palivová nádrž: 60 l
Vstřikování paliva: nepřímé (Magneti Marelli), jednoduchá škrticí klapka poháněná motorem
Rozvod: 2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné řetězem s variabilním řízením ventilů sání a výfuku
Převodovka: sekvenční pětistupňová s mechanickým ovládáním
Diferenciál: samosvorný s předem stavitelnou účinností
Spojka: jednokotoučová keramicko-kovová (Ć 184 mm)
Hmotnost: min. dle FIA: 1 030 kg nezatížený, 1 180 kg s posádkou
Přední/zadní rozdělení: 64:36
Délka/šířka: 3 962 mm/1 739 mm
Rozvor: 2 538 mm
Rozchod kol:1 475 mm/1 470 mm
Kola
Kola/pneumatiky asfalt: 6,5x 16/Michelin 17/60-16
Kola/pneu šotolina: 6x15/Michelin 16/64-15





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar