Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 R2 - testování na Korsice

Nový Peugeot 208 R2 najel 1 074 km v rámci Korsické rally a hned poté pokračoval v testovacích jízdách s cílem vyladit co nejlépe seřízení pro závody na asfaltu. Test je součástí naplánovaného programu v délce 6 000 km, který vůz absolvuje před oficiální premiérou v Ulster Rally.

Peugeot 208 R2 vzbuzoval během rally pozornost veřejnosti, pilotů, týmů i organizátorů rally. A nováček z Peugeotu nezklamal. Celý týden přesvědčoval o své spolehlivosti a výkonnosti, i přes horko, které závod provázelo. Rallye posloužila jako možnost vyzkoušet si vůz v závodní konfiguraci a ten se v rukou zkušených jezdců Stéphana Sarrazina a Benjamina Veillase projevil bezchybně.
Testovací tým Peugeot Sport pokračuje celý týden v oblasti jižní Bastie v testovacích jízdách, během kterých hodlá vyzkoušet různá nastavení. Na pětidenní program dohlíží manager projektu 208 R2 Yann Goraguer. Pro vůz je to druhá zkouška na asfaltu. První absolvoval ve francouzském regionu Var. Testovací jízdy byly svěřeny vítězi soutěže Volant 207 z roku 2011 Germainu Bonnefisovi. Yann Goraguer vysvětlil volbu místa pro testovací jízdy takto: „Hlavním cílem tohoto testu je pracovat na seřízení vozu v podmínkách strmých a velmi klikatých tratí, které se objevují u velkého počtu evropských závodů.“
Na vývoji a přípravě vozu 208 R2 na šotolině i asfaltu se podílela celá řada pilotů včetně vítězů WRC Academy 2011Craig Breena a Stéphana Sarrazina. Ti se střídali za volantem s dalšími piloty rallye, aby tak společně pokryli celou škálu stylů řízení a úrovně zkušeností.
Craig Breen k tomu uvedl: „Jsem schopný ho porovnat se vším, co v kategorii R2 existuje. Je silný a stabilní. Řídí se lehce, člověk se cítí za volantem v pohodě a v potřebném tempu. Skoro zapomenete, že je to auto s předním pohonem.“
Stéphane Sarrazine: „Řízení je naprosto přesné, auto rychle reaguje, 1.6l motor se rychle dostane do otáček, takže to můžete rozjet. Je to vyvážený závodní vůz. Se sekvenční převodovkou se rychlosti řadí samy, což je pohodlné. Silné jsou i brzdy. Je to super auto, které je jedna radost řídit.“
Verze pro šotolinu i asfalt bude k dispozici ve formě sady dílů za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH. Cena zahrnuje smontovaný motor a technický průkaz. Bude možné si i zakoupit kompletní automobil 208 R2 ve verzi pro šotolinu, či asfalt za cenu 57 500 € bez DPH, s registrací Peugeot Sport.




Motor: zážehový čtyřválec
Obsah: 1598 cm3
Vrtání/zdvih: 77 x 85,8 mm
Výkon: 185 k při 7800/min
Točivý moment:190 Nm při 6300/min
Výkon na litr: 116 k/l
Vstřikování paliva:nepřímé (Magneti Marelli)
Rozvod: 2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné řetězem s variabilním řízením ventilů sání a výfuku
Převodovka: sekvenční pětistupňová s mechanickým ovládáním
Diferenciál: samosvorný s předem stavitelnou účinností
Spojka: hydraulické ovládání, jednokotoučová keramicko-kovová (Ø 184 mm)
Přední brzdy: kotoučové plovoucí vzduchem chlazené
- asfalt: Ø 310 x 30 mm
- šotolina: Ø 285 x 26 mm
Zadní brzdy: nechlazené kotouče Ø 290x8 mm
Přední zavěšení: pseudo McPherson, specifická trojúhelníková ramena s čepy
přední vzájemně vyměnitelné torzní stabilizátory s kluznými ložisky (3 stupně tuhosti na výběr), specifická vzpěra z hliníkové slitiny (seřízení odklonu na straně čepu).
Zadní zavěšení: zesílený nosník ve tvaru H upravený pro vyměnitelný torzní stabilizátor (3 stupně tuhosti na výběr)
Délka/šířka: 3 962 / 1 739 mm
Rozvor: 2 538 mm
Rozchod:1475/1470 mm

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar