Petr Fulín s vozem SEAT Leon Cup Racer
České zastoupení značky SEAT poskytne v příští sezoně dvojnásobnému mistrovi Evropy v závodech cestovních vozů Petru Fulínovi nový závodní vůz SEAT Leon Cup Racer. S tímto vozem se představí začátkem září na Masarykově okruhu v Brně.
Sedmatřicetiletý plzeňský rodák závodí na okruzích od roku 2006. V letech 2009 až 2011 jezdil mimo jiné s vozem SEAT Leon v pohárech Supercopa a Eurocup a v roce 2011 dojel s vozem SEAT Leon TDI na druhém místě v závodě Epilog 6 hodin na brněnském okruhu. Od roku 2012 patří Petr Fulín jezdí mistrovství Evropy cestovních vozů ETCC (FIA European Touring Car Championship). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou se stal mistrem Evropy.
Petr Fulín si vedl při letošní obhajobě titulu mistra Evropy v závodech cestovních vozů z roku 2013 suverénně. V sedmi z deseti závodů projel cílem jako první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů. Vítěz Zlatého volantu 2013 a 2014 v závodech na okruzích si v letošním roce vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii. Kalendář závodů FIA ETCC pro rok 2015 zahrnuje šest závodních víkendů, mimo jiné i na okruhu v Brně, kde by se měl Petr Fulín se svým Leonem představit českým fanouškům začátkem září.
SEAT má v závodech cestovních vozů velké zkušenosti a s novým okruhovým závodním vozem Leon Cup Racer hodlá navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek.
Základem závodního vozu je aktuální generace modelové řady SEAT Leon. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků. Zdrojem hnací síly je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 243 kW (330 k) a maximálním točivém momentu 350 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. SEAT Leon Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.
Seat 19.12.2014
Petr Fulín si vedl při letošní obhajobě titulu mistra Evropy v závodech cestovních vozů z roku 2013 suverénně. V sedmi z deseti závodů projel cílem jako první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů. Vítěz Zlatého volantu 2013 a 2014 v závodech na okruzích si v letošním roce vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii. Kalendář závodů FIA ETCC pro rok 2015 zahrnuje šest závodních víkendů, mimo jiné i na okruhu v Brně, kde by se měl Petr Fulín se svým Leonem představit českým fanouškům začátkem září.
SEAT má v závodech cestovních vozů velké zkušenosti a s novým okruhovým závodním vozem Leon Cup Racer hodlá navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek.
Základem závodního vozu je aktuální generace modelové řady SEAT Leon. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků. Zdrojem hnací síly je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 243 kW (330 k) a maximálním točivém momentu 350 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. SEAT Leon Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.
Seat 19.12.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout