Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Fulín přestupuje z BMW na SEAT

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, bude letos obhajovat svá prvenství v ETCC z obou předchozích let s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport.

Celý projekt spolupráce značky SEAT s Petrem Fulínem nese název SEAT OLÉ MOTORSPORT a stane se součástí komunikace na podporu programu operativního leasingu pro soukromé osoby SEAT OLÉ!, nabízeného ve spolupráci se SEAT Finance od ŠkoFINu.

„Loňská sezona byla fantastická a rozhodně nebude snadné podobný úspěch zopakovat. Nový Leon je však úplně nové auto na nejvyšší technické úrovni, takže věřím, že s podporou zkušeného týmu Křenek Motorsport a českého zastoupení značky SEAT budeme opět v závodech ETCC určovat tempo a podaří se nám obhájit loňská prvenství,“ říká Petr Fulín.

Kalendář ETCC pro rok 2015 zahrnuje šest závodů, přičemž na závody cestovních vozů se mohou těšit také fanoušci v České republice. Letošní ročník odstartuje o prvním květnovém víkendu na maďarském Hungaroringu. Další závody se pojedou v termínech 20. až 21. června na Slovensku (Slovakiaring) a 27. až 28. června na francouzském okruhu Paul Ricard. Po letní přestávce bude evropský pohár cestovních vozů pokračovat na brněnském Masarykově okruhu (5. až 6. září), po němž bude následovat Zolder (19. až 20. září) a finále 10. až 11. října na italském okruhu Pergusa. První tři závody se pojedou v rámci závodů WTCC.

Plzeňský rodák, který letos v únoru oslaví 38. narozeniny, jezdil v letech 2009 až 2011 mimo jiné s vozem SEAT Leon v pohárech Supercopa a Eurocup a v roce 2011 dojel s vozem SEAT Leon TDI na druhém místě v závodě Epilog 6 hodin na brněnském okruhu. Od roku 2012 patří Petr Fulín k největším hvězdám Evropského poháru cestovních vozů ETCC (European Touring Car Cup). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou nasbíral během sezony nejvíc bodů ze všech konkurentů, a stal se Také při obhajobě si vedl dobře, když v sedmi z deseti závodů projel cílem první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů.
Spolupráce talentovaného závodního jezdce Petra Fulína se závodním týmem Křenek Motorsport je dlouhodobě velmi úspěšná.
Křenek Motorsport působí na tuzemské i mezinárodní závodní scéně již od roku 1996. Jeho zakladatelem a vůdčí osobností je od počátku Ing. Josef Křenek, jenž se po absolutoriu vysoké technické školy v německém Rüsselsheimu a ukončení aktivní kariéry automobilového jezdce soustavně věnuje manažerské a organizátorské práci v oblasti motoristického sportu. Zavodní tým, který se dnes prezentuje především na okruzích, byl v minulosti aktivní také v rallye a závodech do vrchu. Například v úspěšné sezóně v roce 2005 získal tým Křenek Motorsport tituly mistra ČR ve všech závodních kategoriích (okruhy, vrchy i soutěže).

Základem závodního vozu SEAT Leon Cup Racer je model Leon, ale s výrazně rozšířenou karoserie závodní verze Leon Cup Racer disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků a na první pohled zaujme svými pozoruhodnými proporcemi. Svalnatě tvarovaná karoserie spočívá na 18“ kolech SEAT Sport a její agresivní charakter plyne částečně z rozchodu kol, který je o téměř 40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu. Závodní vůz SEAT Leon Cup Racer má rozvor 2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm. Hmotnost vozu je 1150 kg.

Nová příď byla navržena s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přívod vzduchu k motoru a brzdám. Chlazení brzdové soustavy s kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením o průměru 362 mm, vzadu s průměrem 272 mm) a šestipístkovými třmeny vylepšují výrazně rozšířené podběhy kol, na jejichž zadní straně se nacházejí ventilační otvory. Rovněž dramaticky rozšířené boční prahy jsou funkčně optimalizovány společně s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoustupňovým střešním spoilerem, aby vznikal maximální přítlak pro rychlé průjezdy zatáčkami.

Zdrojem síly je dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI přeplňovaný turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který se může pochlubit výkonem 243 kW (330 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG, ovládané na volantu, a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková. Podvozek je plně nastavitelný, včetně světlé výšky, geometrie a příčných zkrutných stabilizátorů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar