Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel ADAM připravený pro rallye

V listopadu 2012 oznámil Opel návrat do motoristického sportu s programem ADAM Cup. Na autosalonu v Ženevě Opel představí studii nedávno modelu ADAM připravenou podle propozic FIA R2. Dokončení vývoje a homologace jsou naplánovány na rok 2013.

Modelem ADAM R2 dělá Opel další krok ve své strategii motoristického sportu, podle které pro privátní stáje a piloty připraví špičkové soutěžní vozy vhodné pro všechny národní rallyové šampionáty Evropy.
Speciální prvky karoserie z programu Opel OPC, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru či ochranné štíty pod motorem a nádrží zvýrazňují sportovní charakter tohoto atletického speciálu pro asfalt a šotolinu. Pod unikátní karoserií se ukrývají high-tech komponenty.
Soutěžní speciál je poháněn čtyřválcem ECOTEC 16V o objemu 1,6 l s variabilním časováním ventilů. Motor má výkon přibližně 136 kW (185 k) a točivý moment asi 190 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola přes pětistupňovou sekvenční převodovku Sadev a lamelový samosvorný diferenciál. Podvozek, který je specificky naladěný pro asfaltový a šotolinový povrch, zaručuje maximální trakci a dynamické jízdní vlastnosti. Brzdová soustava se 4-pístkovými kotoučovými brzdami Brembo na přední nápravě, regulací tlaku brzd zadní nápravy a s „fly-off“ hydraulickou ruční brzdou, působící na zadní kola, garantuje excelentní zpomalení.
Kokpit obsahuje všechny prvky profesionálního soutěžního automobilu. Mnohé detaily výbavy budou během roku homologovány mezinárodní asociací automobilového sportu FIA. Do výbavy patří např. integrovaná bezpečnostní ochranná kleca, závodní sedadla SPARCO Competition kompatibilní s ochranným systémem řidiče HANS, přístrojový štít s LCD indikátorem zařazeného převodového stupně, kontrolkami a palubním počítačem navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map a integrovaný hasicí systém.
Od sezony 2013 bude 40 modelů ADAM Cup soutěžit v rámci značkových pohárů v Německu a ve Francii. V Německu postoupí vítěz zvláštního hodnocení „Rallye Junior“ (pro jezdce do 27 let) poháru ADAC OPEL RALLYE CUP v další sezoně do třídy R2 s podporou značky Opel a německého autoklubu ADAC.




Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon: 136 kW / 185 k (přibližně) při 7750/min

Točivý moment: 190 Nm (přibližně) při 6200/ min

Převodovka:Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdová soustava:„Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu

Brzdové kotouče:310 mm ventilované (asfalt, vpředu), 278 mm ventilované (šotolina, vpředu), 264 mm (asfalt a šotolina, vzadu)

Rozměry:Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška (nastavitelná): 1442 mm (konfigurace pro asfalt), rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1030 kg

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar