Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Zeod RC - elektricky v Le Mans

Po osmi měsících intenzivního vývoje, navrhování a sestavování byl v divizi Nismo společnosti Nissan v Jokohamě představen revoluční elektrický závodní vůz Nissan ZEOD RC. Nissan užívá ZEOD RC jako testovací model pro vývoj nových elektromobilních technologií v rámci programu LM P1.

Poté, co šéf společnosti Nissan Carlos Ghosn v únoru na stejném místě oznámil, že se Nissan chce příští rok vrátit na okruh Le Mans 24 hodin s elektrickou energií, stačilo pouhých 33 týdnů na to, aby se téměř z ničeho zrodil vůz s nulovými emisemi na vyžádání (ZEOD).
ZEOD RC přijal pozvánku klubu Automobile Club de l‘Ouest a příští rok se zúčastní závodu v Le Mans. V kategorii „Garage 56" se zařadí mezi vozy, které budou předvádět moderní a inovativní technologie.

První prototyp revolučního elektrického závodního vozu se představil již na letošním ročníku Le Mans 24 hodin. Vůz zaznamenal dramatický vývoj v oblasti designu: přepracovaný vzhled, nové sací otvory chlazení a lepší aerodynamiku.ZEOD RC využívá technologii, získanou vývojem modelu LEAF Nismo RC, prvního závodního elektromobilu odvozeného od sériově vyráběného modelu Leaf.

Nissan ZEOD RC se stane prvním vozem, který v Le Mans ujede celé kolo závodu o délce 8,5 míle výhradně na elektrický pohon. Vůz dokáže vyvinout rychlost přesahující 300 km/h a jeden okruh slavného francouzského závodu zvládne rychleji než model LM GTE.

Jezdec bude moci přepínat mezi elektrickým pohonem a malým odlehčeným přeplňovaným spalovacím motorem. Vůz, který využívá stejnou technologii baterie jako Nissan LEAF, bude baterii dobíjet pomocí rekuperačního brzdění.

S vozem se má seznámit také Michael Krumm, který bude vedle Lucase Ordóñeze druhým zkušebním řidičem, který pomůže při vývoji vozu. Jeho zkušenost s vítězstvím v celosvětových soutěžích Super GT a FIA GT1 za společnost Nissan bude velmi cenným příspěvkem do programu.

„Vidět tento vůz řítit se po Mulsanne Straight rychlostí 300 km/h téměř v tichosti bude něco jedinečného. Vývoj technologie baterie, která toto umožní zabudovat do prototypu pro Le Mans, je pro nás obrovskou výzvou. Získané zkušenosti však nebudou přínosem pouze v budoucím programu LM P1. Tyto informace nám pomohou i při vývoji budoucích verzí vozu Nissan LEAF a jiných silničních elektromobilů," říká Michael Krumm.










Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar