Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Na Klatovsku se pojede Šumava, Vltava i Wiesbaden

Necelých čtrnáct dní nás dělí od startu 49. Rallye Šumava Klatovy a 23. Historic Vltava Rallye. Klatovsko ve stejném termínu čeká i průjezd Rallye Wiesbaden a novinkou bude i doplnění sobotních rychlostních zkoušek o jízdu soutěže pravidelnosti.

S přihláškami to po uzávěrce obou soutěží nevypadá zrovna slavně. Rallye Šumava jen 32 posádek, Rallye Vltava 49 z toho jen 21 zahraničních a do jízdy pravidelnosti Rallye Wiesbaden jich odstartuje pouze 26. Doby, kdy se do Klatov sjížděla stovka posádek je dávno pryč.

Největším favoritem Rallye Šumava jsou bezpochyby Václav Pech a Petr Uhel s Mini Cooper, které by neměl po vynikajícím výkonu v Rallye Český Krumlov, nikdo ohrozit. Na startu by se měli objevit Roman Odložilík i Karel Trojan, ale otázkou je, zda se jim podaří odstranit technické problémy, které vedly k jejich odstoupení v Českém Krumlově. Diváci se ale mohou těšit na Mirka Jakeše, jenž se s novým Citroënem CS R5 s přibývajícími kilometry zrychluje.

Oproti loňsku mohou za hodně slabou zahraniční účast v Rallye Vltava od letoška přidělované koeficienty, a tady má naše soutěž pouze dvojku. Proto se asi budeme muset obejít bez rychlých italských jezdců. Šanci na vítězství má hlavně Němec Brink s Lancií Stratos, na dobré umístění mohou pomýšlet Švédové Mats Myrsell s Porsche 911 a Tony Jansson s Fordem Escort. Ovšem pořadím může zamíchat také Jiří Kalista se Subaru Legacy. V Českém Krumlově porážel na rychlostních zkouškách jezdce se současnými vozy Škoda Fabia S2000, kteří to teď jaksi nemohou „rozchodit“.
Vedle Němce Brinka k nám zavítá po více než dvaceti letech Aly Kridel z Lucemburska, tentokrát s BMW 2002. Pamětníci si jej pamatují z Rallye Škoda s Fordem Escort.

Letošní klatovský motoristický víkend s sebou přinese také další zajímavá zpestření programu. Pro sobotní etapu je připravena i rallye pravidelnosti, započítávaná do tzv. České Trophy. Bude následovat vždy po průjezdu vozů, závodících o nejrychlejší časy a jak vyplývá z názvu, půjde o to, aby účastníci projeli rychlostní zkouškou předem stanoveným jízdním průměrem, který je bez větších potíží dosažitelný. Za odchylku od stanoveného času budou účastníci „odměněni“ trestnými body, hlídat jejich tempo budou i tajné kontroly na jednotlivých zkouškách. Soutěže pravidelnosti se mohou zúčastnit kromě aut se sportovním či veteránským průkazem také sériová vozidla s běžnou registrační značkou, vyrobená do roku 1990.
Další zajímavostí je Rallye Wiesbaden, která zažívala největší slávu po roce 1960, kdy byla součástí mistrovství Evropy a startovala na ní největší světová esa rallysportu. V současnosti se i tento podnik jede jako soutěž pravidelnosti a její účastníci se budou mezi svými časovými kontrolami pohybovat v rámci běžného silničního provozu, jehož pravidla jsou povinni dodržovat i na tzv. zvláštních zkouškách, na kterých si opět musí hlídat stanovený rychlostní průměr 50 km/h. Rallye Wiesbaden vstoupí na naše území ve čtvrtek 15. května odpoledne a po přenocování v Plzni bude pokračovat dále směrem na Klatovy. V pátek ve 14.45 hodin se 26 posádek představí i na čínovském okruhu. V rámci této soutěže se představí mnohé zajímavé starší vozy - letos je přihlášen i předválečný vůz Bentley.



JL + KŠ, 7.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar